Lurer lidt på de benyttede jumpere. Er det stål spikere, eller hegns tråd der benyttes her?No offense - med fare for å bli svartelistet i en kabeltråd: Her kan du klare deg med nesten hva som helst.
Junior stakk av med høyttalerkablene mine på arbeidsrommet. Krise. En lampettledning fungerer helt utmerket. Hører ikke forskjell på den og en 2-3.000 kroners kabel. Men for dem som får hifi-angst av å lese slikt: Jeg har en ny kabelløsning i løypa.
Men inntil videre: Helt OK lyd.
Vis vedlegget 324321
Dette er ProAc's originale jumpere. Du får spørre ProAc hvis det er noe mer du lurer på.Lurer lidt på de benyttede jumpere. Er det stål spikere, eller hegns tråd der benyttes her?No offense - med fare for å bli svartelistet i en kabeltråd: Her kan du klare deg med nesten hva som helst.
Junior stakk av med høyttalerkablene mine på arbeidsrommet. Krise. En lampettledning fungerer helt utmerket. Hører ikke forskjell på den og en 2-3.000 kroners kabel. Men for dem som får hifi-angst av å lese slikt: Jeg har en ny kabelløsning i løypa.
Vis vedlegget 324321![]()
Hei. Her inne er det ikke det aller enkleste å be om råd angående kabler. Noen mener at kabler ikke betyr noe som helst, mens andre mener at de kan ha til dels stor innvirkning på lyden. Som du ser, er du allerede blitt anbefalt Biltema. Ikke noe jeg ville anbefalt i det hele tatt til noen som helst. Kanskje du burde klargjøre hva du er ute etter når det gjelder kabler. Lettere å gi råd da.Lurte på om noen hvet hvilke høytalerkabler som kunne passe bra mellom Hegel H200 og klipsch rp-280-f
Jeg kan glede alle som har vært bekymret på mine vegne, med at ny kabelløsning er på plass:No offense - med fare for å bli svartelistet i en kabeltråd: Her kan du klare deg med nesten hva som helst.
Vis vedlegget 324321
Flott UlfJeg kan glede alle som har vært bekymret på mine vegne, med at ny kabelløsning er på plass:No offense - med fare for å bli svartelistet i en kabeltråd: Her kan du klare deg med nesten hva som helst.
Vis vedlegget 324321
Vis vedlegget 324595
Et par Silkspeak kabler som jeg har fått av broren min, men som jeg ikke har kunnet bruke på mine ProAc før jeg fikk byttet plugger i alle endene - noe jeg fikk gjort i dag. Bananplugger med strammeskrue - sitter som støpt på terminalene.
Lyden, spør dere kanskje? Vel - if you twist my arm: en ørliten forbedring. Kanskje...... Men det kan like gjerne skyldes at man gjerne vil ha lønn for strevet. Det ny pluggene kom ikke på plass helt av seg selv.
Kan hende - men det ligger et budskap til trådstarter her: Når jeg hører minimalt med forskjell - om noen - mellom lampettledning og langt dyrere kabler, KAN det vel tenkes at kabelvalget hans egentlig er hipp som happ. Vel - han må jo gjerne bekymre seg om valget sitt - det er hans penger.......^Men totalt off-topic, vel?
Er enig med Imagine her. VDH vil trolig passe bra. Anbefaler The Clearwater som er en "billig" og pent designet kabel.van den hul the magnum hybrid høyttaler kabel er et råd jeg vil gi , hegel er kjent for og være litt for frampå i det øvre , og denne kabelen kan hjelpe deg i riktig retning , kabelen er ganske balansert og luftig diskant som heller mot det varme. Men som lars_erik skriver her Kanskje du burde klargjøre hva du er ute etter når det gjelder kabler. Lettere å gi råd da. Er mye mye enklere og gi råd da.
Imagine
Ikke for å trekke opp til noen krangling her; men om du ikke hører forskjell på lampettledning og dedikerte kabler, er det kanskje andre han bør søke råd hos.Kan hende - men det ligger et budskap til trådstarter her: Når jeg hører minimalt med forskjell - om noen - mellom lampettledning og langt dyrere kabler, KAN det vel tenkes at kabelvalget hans egentlig er hipp som happ. Vel - han må jo gjerne bekymre seg om valget sitt - det er hans penger.......^Men totalt off-topic, vel?
Hva "minimalt" er og hva det betyr for hver enkelt er ikke så lett.. Og gode ting MÅ ikke koste mye penger , dette gjelder og kabler.. Så greit å ta av skylappene, og la TS ta til seg de opsjoner han får. Og treffe sitt valg deretter. Forøvrig er det litt fornøyelig , i disse kabel-hygge-tider, at et nytt medlem dukker opp. Skriver ett innlegg og bryr seg ikke mer med tråden,..Kan hende - men det ligger et budskap til trådstarter her: Når jeg hører minimalt med forskjell - om noen - mellom lampettledning og langt dyrere kabler, KAN det vel tenkes at kabelvalget hans egentlig er hipp som happ. Vel - han må jo gjerne bekymre seg om valget sitt - det er hans penger.......^Men totalt off-topic, vel?
Den eventuelle ørlille forskjellen har gjerne med en liten justering i plassering av høyttalerne etter at du skifta kabler, samt lytteposisjonen.Lyden, spør dere kanskje? Vel - if you twist my arm: en ørliten forbedring. Kanskje...... Men det kan like gjerne skyldes at man gjerne vil ha lønn for strevet. Det ny pluggene kom ikke på plass helt av seg selv.
Hvem trådstarter søker råd hos, blir opp til ham. Jeg prøver bare å bidra med mine erfaringer - så får andre bidra med sine. Men det er vel forhåpentligvis ikke slik at mine subjektive opplevelser er mindreverdige på noen som helst måte?Ikke for å trekke opp til noen krangling her; men om du ikke hører forskjell på lampettledning og dedikerte kabler, er det kanskje andre han bør søke råd hos.Kan hende - men det ligger et budskap til trådstarter her: Når jeg hører minimalt med forskjell - om noen - mellom lampettledning og langt dyrere kabler, KAN det vel tenkes at kabelvalget hans egentlig er hipp som happ. Vel - han må jo gjerne bekymre seg om valget sitt - det er hans penger.......^Men totalt off-topic, vel?
Men, igjen; trådstarter bør klargjøre hva han er ute etter.
Hvem trådstarter søker råd hos, blir opp til ham. Jeg prøver bare å bidra med mine erfaringer - så får andre bidra med sine. Men det er vel forhåpentligvis ikke slik at mine subjektive opplevelser er mindreverdige på noen som helst måte?Ikke for å trekke opp til noen krangling her; men om du ikke hører forskjell på lampettledning og dedikerte kabler, er det kanskje andre han bør søke råd hos.Kan hende - men det ligger et budskap til trådstarter her: Når jeg hører minimalt med forskjell - om noen - mellom lampettledning og langt dyrere kabler, KAN det vel tenkes at kabelvalget hans egentlig er hipp som happ. Vel - han må jo gjerne bekymre seg om valget sitt - det er hans penger.......^Men totalt off-topic, vel?
Slett ikke, om dette er erfaringer du har gjort deg. Nå er det jo også slik at "minimalt" for noen, kan være "betydningsfullt" for andre.Hvem trådstarter søker råd hos, blir opp til ham. Jeg prøver bare å bidra med mine erfaringer - så får andre bidra med sine. Men det er vel forhåpentligvis ikke slik at mine subjektive opplevelser er mindreverdige på noen som helst måte?Ikke for å trekke opp til noen krangling her; men om du ikke hører forskjell på lampettledning og dedikerte kabler, er det kanskje andre han bør søke råd hos.Kan hende - men det ligger et budskap til trådstarter her: Når jeg hører minimalt med forskjell - om noen - mellom lampettledning og langt dyrere kabler, KAN det vel tenkes at kabelvalget hans egentlig er hipp som happ. Vel - han må jo gjerne bekymre seg om valget sitt - det er hans penger.......^Men totalt off-topic, vel?
Pen stråmann, men helt halmløs...Dere kabel skeptikere hører forskjell på høyttalere , forsterkere , hjemmekino forsterkere osv osv. Men kabler hører dere ikke forskjell på ja vel.
Imagine