Rimeleg MM

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.435
Torget vurderinger
1
Slik som stoda er i heimen no med ein liten knott som snart byrjer å røra på seg kan eg ikkje ha anlegget ståande for maksimal lydkvalitet. Eg ser ikkje vitsen med å slita på Koetsuen når det er slik, so eg lurer på kva ein kan bruka til litt bakgrunnsmusikk på vinyl. Det eg spelar på no er ein Linn LP12 med Grace 707 arm.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du kan jo prøve en av de rimelige AT-designene; de er nokså artikulerte for en rimelig penge, og fungerer godt på lavt lyttevolum. Dessuten passer de Grace-armen fint; Linn's egne eldre MM'er (K5, K9 osv) var jo derivater av nettopp disse AT-designene.

AT95E fungerer bra i Linn's (og dermed Grace) armer. Den vokser overraskende med med drivverket og armen. AT440ML er 3 ganger så dyr, og veldig god. Jeg liker godt AT110 også (samme grunndesign internt) men vet ikke om den er å få mer.

Mvh Vidar P

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.435
Torget vurderinger
1
Det er kanskje ikkje so dumt. Veit du kven som forhandler desse?

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Det er vel ljudia.no som forhandler de tror jeg...

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.625
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hei

Sitter og hörer paa at 440mla (a staar for nyeste utgave) i en gammel thorens.
Den har faatt veldig god omtale paa diverse nettsider. Mindre krass i toppen en den eldre.
Billigst fra www.lpgear.com Fikk mine to til 80$ stykk gaat opp litt siden,(95$) uansett ett funn til prisen.
Cash er nydelig paa lav volym naar de smaa sover :)

Hilsen
Habicht

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.435
Torget vurderinger
1
Då var ein 440 tinga :D. Det vert interessant å høyra korleis dette vert.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Palmaris skrev:
Då var ein 440 tinga :D. Det vert interessant å høyra korleis dette vert.
Hvor og hvor mye monetas? 440 blir bra til det bruket du skisserer, vær trygg. Alle AT'er er litt mekaniske de første timene, men den blomstrer fort. Har jo vært en favoritt både her og der i mange år denne; har ikke hørt a-versjonen, men gleder meg over rapporter om at den låter bedre enn tidligere generasjoner.

Mvh Vidar P

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.474
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har brukt ein Denon DL 160 på min LP12 med Akito2-arm med usannsynleg stor musikalsk glede. Ikkje så mykje tredimensjonalitet, einaste, men alt anna er veldig godt til stades. Og dette er ein billegpickup, slik eg ser det...
Veit ikkje kor godt han går i 707-armen, men eit forsøk verd?

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.435
Torget vurderinger
1
Tinga hjå LPGear.com, 95 $, ikkje ille trur eg. Mogeleg det ikkje vert betre enn Koetsuen, men det får eg leva med. Det er sopass rimeleg at om det ikkje funkar kan eg prøva DL 160 seinare. I utgongspunktet skulle vel kanskje ikkje Koetsuen passa so bra til Gracen men for min del ekstremt musikalsk tilfredsstillande :).

Topp Bunn