Rimelig men bra riaa

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.355
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Da jeg har lyst til å prøve og spille litt vinyl, så trenger jeg et rimelig men bra riaa trinn? Noen som har noen anbefalinger?
Foreløpig er det en Garrard platespiller som skal gi lyd og en Almarro A318B forsterker sender lyden til ht... Enten det blir til Cornwall eller WLM Diva.
Pris har jeg ikke tenkt så mye på ennå, men la oss ta et utgangspunkt i inntil 2000kr...

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Hva med Revolver? Den har fått skryt og virker til og være en bra budsjettkandidat. Ellers syntes jeg Pro-Ject Tube Box var dritbra, kan sikker fås for 2K brukt

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Vermin har god smak, han. Tube-boxén er kanonbra til en bruktpris på rundt 2000,-.
Ellers kan du lete etter en brukt Lehmann Black Cube. Også en glimrende liten sak,litt tystere og mer åpen, IMHO. Burde finnes til omkring samme pris.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Thumper skrev:
Da jeg har lyst til å prøve og spille litt vinyl, så trenger jeg et rimelig men bra riaa trinn? Noen som har noen anbefalinger?
Foreløpig er det en Garrard platespiller som skal gi lyd og en Almarro A318B forsterker sender lyden til ht... Enten det blir til Cornwall eller WLM Diva.
Pris har jeg ikke tenkt så mye på ennå, men la oss ta et utgangspunkt i inntil 2000kr...
Litt salgsreklame her........
Har et Holfi RIAA-trinn (MC/MM) med batteridrift som jeg kjøpte brukt for et par måneder siden, for kr 1500 (brukt), absolutt strøkent. Nypris ca 3500 kr, tror jeg......
Kommer ikke til å bruke det da denne vinylriggen pr dd er lagt på is.........
Andre vet sikkert mer enn meg hva trinnet står for.

Mvh OP

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Thumper skrev:
Sjekk hva du finner på www.ebay.com når du søker på kategorien "phono preamp" eller "phono preamplifier" i underkategorien Consumer electronics/home audio/

Stadig noen pærler som dukker opp...
For noen få år siden fikk jeg en lekker og velspillende liten rørbasert sak for $225+35 i frakt. Bynjar Kvanlid brukte 15 minutter på å konvertere den til 230V og den spillte som ei kule!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
N

nb

Gjest
TubeBox er fin, jeg hadde den selv et år eller to. Bruktprisen holder seg også ganske bra på slike ser det ut til, så det koster deg ikke så mye å eie den en stund om du får lyst på noe annet senere. Da jeg byttet ut TubeBoxen min, så merket jeg at jeg fikk betydelig mindre støy med den nye RIAAen, men kan ikke si at det var noe som plagde meg mens jeg bruke TubeBoxen.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Continuo skrev:
JanR har et bra tips på Revolver; jeg ville heller ha valgt denne: http://www.phonopreamps.com/TC-760LCpp.html
Det er akkurat samme riaa som Revolver, men til 30% av prisen. :eek:
Levert ut fra postkontor kom den på ca.620 kroner! 8)
Mark Levinson No.27

Men dette er akkurat den samme til 30% av prisen

Desverre nei, likt kabinett har lite med innmat og gjøre ;D
Sorry OT men er i det lekne hjørnet på morgenen :D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
.....hva vet du om innmaten i de to nevnte riaaene? ;)
Er nok desverre for Revolver, akkurat samme riaa. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
olaps skrev:
Thumper skrev:
Litt salgsreklame her........
Har et Holfi RIAA-trinn (MC/MM) med batteridrift som jeg kjøpte brukt for et par måneder siden, for kr 1500 (brukt), absolutt strøkent. Nypris ca 3500 kr, tror jeg......
Kommer ikke til å bruke det da denne vinylriggen pr dd er lagt på is.........
Andre vet sikkert mer enn meg hva trinnet står for.

Mvh OP
Så skal du få litt gratishjelp av meg. (eller burde jeg kreve provisjon ? ;) )
Nevnte RIAA, er sikkert Holfi Ellipse. Kostet i sin tid 3-3500.-, men koster nå rundt 5K, mener jeg. Vanvittig behagelig og helt tyst trinn. Mitt fungerer nå i andreanlegget, og aldri i verden om jeg kvitter meg med det. Uansett kjekt som reserve. Påberegn batteriskift til kost på ca 700.- hvert 4-5 år.

Mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.036
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
jeg gikk fra project tube box til yaqin ms-12b og ble veldig positivt overasket,du får den hjem for ca 2k,meget bra riia til prisen.
har inntrykk av at mange her på sentralen har hatt gode erfaringer med denne :)

mvh

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Continuo skrev:
Er nok desverre akkurat samme riaa. ;)
Jeg er åpen for og bli motbevist med innmatsbilder ;)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Continuo skrev:
Vermin skrev:
Continuo skrev:
Skal ta et bilde av innmaten i min. :D
Flott Continuo, kanskje Jan kan ta i sin Revolver så får vi en avklaring. Spennende med sånnt ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Vermin skrev:
Continuo skrev:
Vermin skrev:
Continuo skrev:
Skal ta et bilde av innmaten i min. :D
Flott Continuo, kanskje Jan kan ta i sin Revolver så får vi en avklaring. Spennende med sånnt ;D
Her noen bilder:

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Husker jeg leste en test i Stereophile på bla. Parasound ZPhono og Nad PP2 for ca fire år siden.
Der gikk PP2 klart av med "seieren" ved bruk av MM pu og ZPhono ved bruk av MC pu.

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
4.060
Torget vurderinger
10
Hei hadde Tubebox SE en stund her hjemme. Jeg mener den rotet til lydbildet. Var derimot ganske imponert over en gammel Rotel RQ970. Denne var virkelig engasjerende. Prisen brukt vil være rundt 1000-lappen?

Mvh
Bia

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.355
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
6bm8 skrev:
Jeg bestiller en jeg. Så får jeg teste den mot Nad`en og Cyrus One..

Mvh.....mj
Gi en rapport hvordan den er i forhold til Cyrus One... Da har jeg hverftall en referanse der ;) For nå mens jeg leter etter en god og billig riaa, samt renser og fikser litt på Garrarden, kommer jeg til å bruke nettop en Cyrus One.

Ellers så er det jo noen interessante forslag her :) Takk!

Er det noen som har kjennskap til Sonneteer Sedly? Har fått et bra tilbud på en slik...

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
651
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Kommer med tilbakemld. når den er i hus..
Cyrus er foresten noen hakk bedre en Nad.

IMO...mj

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Hmmm, må jo ellers mene at mitt nye tilskudd, ARC PH-5, er en rimelig bra RIAA