Z
Zomby_Woof
Gjest
Ja. Det går an å endre jordingen på Rega.YEL skrev:Disse rega armene som brummer, er det mulighet for å jorde disse på en annen/ekstra måte? Sorry OT, men så dette nevnt her og passer på å spørre... regaen som står hos ssm og "brummer" er nemlig min...
Mvh
Y
Følgende er gjort originalt: Det sitter en kobber-'spenne' i armrøret som er loddet til en jordledning. Denne er tredd gjennom akslingen for lageret sammen med kablene for signalet. Denne enden sitter 'bak' endestubben til motvektsloddet, og bør ikke røres. Motsatt ende av jordkabelen er loddet sammen med skjermen for den ene kanalen (venstre?). Denne kan du fifle med.
Følgende kan gjøres: Skru løs plastproppen i bunn av armbasen (umbrako settskrue), og trekk den forsiktig ut. Deretter kan du klippe jordkabelen og lodde den sammen med en jordledning som du trykker inn sammen med platpluggen. Dermed har du en separat jordkabel som du kan terminere med vanlig kabelsko og feste i jordskruen på RIAA.
OBS! #1: Du må være pinlig nøyaktig med å unngå at de innvendige kablene strekkes for mye eller dyttes for langt inn i armbasen slik at det påvirker lagerets funksjon.
OBS! #2: Garantien går naturligvis til H****.
Jeg skisserer dette som en mulighet, ikke en anbefaling. Kom ikke på Big Dipper og klag om du 'botcher' operasjonen!
Det finnes flere som leverer kabeloppgraderinger hvor jordingsarrangementet er endret som jeg beskriver, bl.a. Origin Live. Dette koster noen kroner, men er nok å anbefale hvis du er i den minste tvil om hva du skal gjøre.
OT, og jeg ber om forlatelse...