Rimelig RIIA på HIFI klubben

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Hei, er det noen som har erfaringer med disse rimelige RIIA'ene? NAD PP3 eller Terratec er jo aktuelle siden du kan tappe platene inn på data. Men er lydkvaliteten dårligere enn feks Cambridge sin rene RIIA til ca 1300? Jeg tenkte også å skifte PU på min gamle JVC QL-A2 til Denon 110, etter råd her på forumet fra tidligere.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
oyvjorge skrev:
Hei, er det noen som har erfaringer med disse rimelige RIIA'ene? NAD PP3 eller Terratec er jo aktuelle siden du kan tappe platene inn på data. Men er lydkvaliteten dårligere enn feks Cambridge sin rene RIIA til ca 1300? Jeg tenkte også å skifte PU på min gamle JVC QL-A2 til Denon 110, etter råd her på forumet fra tidligere.
Er ikke Cambridge 640P billig nok?

MC inngangen på den kan fint holde følge med PUer som er langt dyrere enn RIAAen.

mvh
KJ

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
KJ skrev:
oyvjorge skrev:
Er ikke Cambridge 640P billig nok?

MC inngangen på den kan fint holde følge med PUer som er langt dyrere enn RIAAen.

mvh
KJ
Joda, men jeg tenkte på fordelen med å kunne overføre platene til lydfiler.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
oyvjorge skrev:
...
Ach so, men du har vel analog inngang på datamaskinen uansett? Dvs USB og annet fiksfakseri er unødvendig.

mvh
KJ

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
KJ skrev:
oyvjorge skrev:
...
Ach so, men du har vel analog inngang på datamaskinen uansett? Dvs USB og annet fiksfakseri er unødvendig.

mvh
KJ
Ja det har jeg jo. Men jeg vil ha en RIIA som tar minst mulig plass.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.853
Sted
oslo
oyvjorge skrev:
har en nad pp2 liggende, men synes ikke den er noe å skryte av. sammenlignet med den innebygde riia'en på forforsterkeren min synes jeg lyden blir litt slank og sibilant.
denon dl110 er jeg derimot meget fornøyd med; veldig musikalsk og tilgivende på dårlige innspilinger :)

angående ripping av plater, trenger du ikke usb hvis du har separat forforsterker, eller pre-out på forsterkeren. bare å koble den til mikrofoninngangen på pc'en og rippe med f.eks audacity.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.686
Sted
Holmestrand
Jeg har en PP2. Den ble kjøpt fordi det var den eneste tilgjengelige der og da. Jeg har etter hvert slått meg til ro med resultatet. Også etter å ha sammenlignet med Cambridge og Pro-Ject.

Har lest testen som Oyvjorge refererer til, og er hovedsaklig enig, selv om jeg ikke opplever forskjellen i detaljene som så uttalt. Jeg oppfattet Pro-ject,Cambridge og NAD som likeverdige, men med hver sine styrker/svakheter. Totalt sett synes jeg forskjellene mellom disse 3 ender opp som en smaksak. Jeg har hørt vesentlig bedre RIAA, men da har også prisen vært en helt annen.

Topp Bunn