Rimelig Sony SACD-spiller

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Squeezebox'en min døde forleden, så jeg kunne tenke meg å kjøpe en CD-spiller for å ha i bakhånd når datagreiene streiker. Hadde planer om å importere en CEC CD3300R med AES/EBU ut fra Japan, men i motsetning til noen andre CEC-produkter så viste seg at denne bare har 100-120V innspenning. Jeg har en separat DAC, så lyddelen på CD-spilleren er ikke viktig. Men så kunne det ha vært kjekt og fått prøvd to-kanals SACD også. Er det så stor forskjell mot vanlig CD? Såvidt jeg kan skjønne så er det kun signal ut på de analoge utgangene ved avspilling av SACD(?)

Er denne verdt penga? Tips mottas med takk.

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=240755

B

bendis

Gjest
er det ikke 2års garanti på squeez`n? evt. 5års reklamasjon her i fine norge ;D

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Sonyen er sikkert grei, men du skal ha bedre ører enn meg for å få mer enn det mest ubetydelige lydmessige utbytte av SACD. Med en spiller til 6kkr hørte jeg aldri forskjell; med en til 14kkr hører jeg litt forskjell om innspillingen er svært god og helst DSD hele veien. Altså gjelder det en liten håndfull innspillinger.

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
bendis skrev:
er det ikke 2års garanti på squeez`n? evt. 5års reklamasjon her i fine norge ;D
Joda, får en ny eller penga tilbake. Vil helst ha en SB igjen, eller eventuelt en laptop, vifteløs PC el. tilsv. CD-spilleren ønsker jeg i tillegg, fint å ha muligheten til å spille ei plate. Av erfaring så er jo ikke alltid datautstyr til å stole på heller. Plutselig så ryker SB'n, routeren, serveren eller noe annet. Ut fra det Lille_Adam skriver så spørs det om jeg dropper SACD, og heller går for en vanlig CD eller DVD-spiller.

Topp Bunn