Rimelig streamer helst uten DAC

Takkfordet

Medlem
Ble medlem
16.11.2020
Innlegg
9
Antall liker
3
Sted
Oslo
Da er man oppe å går med rpi med volumio og tidal over wifi. Tror det ene sd kortet lagde noe trøbbel så jeg byttet kort.

Når jeg først fant ut av det vil jeg si det var ganske greit og få til. Tok tre dager da😃

Føler lyden også ble mere detaljert kontra usb fra pc til dac.
 

vega jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2011
Innlegg
1.371
Antall liker
1.186
Sted
bærum
Torget vurderinger
3
du kan og lage en usb boot stick for pc. og kjøre volumio fra hvlken som helst laptop/stasjoner pc. koble dac rett i usb. men ved denne metoden anbefales god psu. asus tinkerboard er også og foretrekke framfor en raspberry pi.
 

trondav

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2015
Innlegg
378
Antall liker
454
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
17
Kjørte i gang Volumio Virtuoso på en Raspberry Pi4 i dag for å ha på hytta med Tidal Connect. Genialt! Fantastisk opplegg til under 1.000,- - her har du en genial Streamer løsning som gir ut max oppløsning - til og med MQA - over USB porten for å mate inn på en DAC. Suverent!
 

fatalataf

Medlem
Ble medlem
31.05.2021
Innlegg
38
Antall liker
35
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har kjørt Volumio på RPi en stund nå og har hatt noen bugs med USB´en innimellom. Har oppgradert med en Allo DigiOne HAT med coax og det fungerer bedre. Lyden er også bedre. Et annet tips er at de nyere RPi´ene krever en god den strøm fra 5V og dersom den får for lite strøm vil den krasje og mest sannsynlig ødelegge SD-kortet. Jeg bruker nå en Ifi iPower, som mange anbefaler til RPi, og den leverer mer enn nok strøm til at ting fungerer perfekt! :)
 
Topp Bunn