RIP Arthur Lee

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Litt forsinket, men torsdag sovnet Arthur Lee inn, 61 år gammel. Ikke lenge etter Syd Barrett.

Han var hjernen bak mesterverket Forever Changes (Love - 1967) og var mer eller mindre aktiv helt til for 2 år siden. Spilte forøvrig i Oslo..

:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
En fantastisk artist med noen, utrolige konserter (3) i Oslo.
Var blant de få som så han på Cruise Cafe i 1996. Står som en av mine topp tre konserter ever! (av ca 1500)
Arthur Lee & Love var noe så sjeldent som et 60's psych/garage-band bestående av medlemmer med forskjellig etnisk opphav. I tillegg var de en viktig influator på musikkscenen i LA på midten av 60-tallet.

RIP

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
virkelig synd. fikk aldri muligheten til å se han live, og jeg syns han kunne holdt ut i hvert fall 10 år til:( Men ble det ikke gitt ut en live dvd for ikke altfor lenge siden?

I

ijustpop

Gjest
virkelig synd. fikk aldri muligheten til å se han live, og jeg syns han kunne holdt ut i hvert fall 10 år til:( Men ble det ikke gitt ut en live dvd for ikke altfor lenge siden?
Joa. Forever Changes live. Kom for et par år siden.

På slutten av 90-tallet når Arthur Lee satt inne for å ha veiva for mye med hagle i hagen sin var favoritt t-skjortenmin en hjemmelaget sak med påskriften "Free Arthur Lee". Definitivt en fargerik fyr. Men noen overraskelse var det jo ikke. Mannen hadde kreft.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Joa. Forever Changes live. Kom for et par år siden.

På slutten av 90-tallet når Arthur Lee satt inne for å ha veiva for mye med hagle i hagen sin var favoritt t-skjortenmin en hjemmelaget sak med påskriften "Free Arthur Lee". Definitivt en fargerik fyr. Men noen overraskelse var det jo ikke. Mannen hadde kreft.
Denne hagleepisoden var faktisk en måned etter at han spilte i Oslo i 1996.

Vedlegg

Topp Bunn