Rippe lossless til Sonos?

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Noen som vet hvordan jeg skal rippe musikken i best mulig lydkvalitet til Sonos?

Jeg bruker WindowsMediaPlayer der jeg går inn på verktøy-alternativer-ripp musikk-format. Der kan jeg velge mellom:

1) WindowsMedia-lyd (86MB per cd)
2) Variabel bit-hastighet (105-155 MB per cd)
3) Uten datatap (206-411 MB per cd)
4) mp3

Av disse ville jeg trodd alternativ 3 var det beste, men Sonos vil ikke akseptere dette formatet. Hva gjør jeg?

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Hei
Sonos støtter foreløpig ikke WMA Lossless (derfor kjøpte jeg Squeezebox istedenfor). Du må derfor bruke Flac eller Apple "lossless", for å få anstendig lydkvalitet fra din Sonos.

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
gin skrev:
Hei
Sonos støtter foreløpig ikke WMA Lossless (derfor kjøpte jeg Squeezebox istedenfor). Du må derfor bruke Flac eller Apple "lossless", for å få anstendig lydkvalitet fra din Sonos.
Slik jeg skjønner det kan jeg da ikke bruke WindowsMediaPlayer om jeg vil ha god lyd via Sonosen min. Jeg er litt grønn på dette feltet, men flac er vel et format, ikke et program? Hva bør jeg laste ned for å få til dette?

Etter litt surfing har jeg funnet to programmer; Foobar og Mediamonkey. Er det noe slikt jeg trenger??

Takker for all hjelp (som kan hjelpe en som ikke er dataekspert) til å komme i mål!

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.651
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Winamp har innebygd støtte for .flac.

Bernt K

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
knutinh skrev:
Hei. Øverst i denne seksjonen er en "sticky" som prøver å besvare spørsmålet ditt:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,8265.0.html

mvh
Knut
En interressant side! Denne artikkelen skal jeg lese en gang til i ro og mak.

Nå har jeg surfet rundt på sonos sitt eget forum og funnet løsningen på mine problemer! www.ripstationmicro.com
Et rippeprogram som er gratis, brukervennlig, støtter flac, plasserer musikkfiler og bildefiler (!) rett for Sonos.

Topp Bunn