Ripping av større mengde cd'er

Tomten

Medlem
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
4
Har noen 1000 cd'er som jeg skal legge over på en server.
Noen som vet hvem som kan ta en slik jobb og ca pris?

Vurderer å anskaffe en slik http://www.mfdigital.com/ripstation.html for å evt. selge den igjen etterpå.

Mvh
Kenneth

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Hvis du har "noen tusen" CD'er så vil du nok komme billigere fra det med en rip-station til 1300 USD kontra det å betale en trdjepart for jobben.
Ihvertfall hvis du selger den etterpå, da bør du få igjen ihvertfall halv parten.
I UK kan du få jobben gjort for mellom 50p og 1 pund pr cd....
Det er en tidkrevende jobb å gjøre manuelt, men overkommelig, med feks dbPower amp og en 4 kjernes prosessor så ripper du ganske mange CD'er på en kvelds økt mens du gjør andre ting på PC'en, Det er mer eller mindre automatisert med tagging og folder struktur.

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje den raskeste måten er å kopiere mest mulig fra andre som allerede har gjort rippejobben, så hvis du har mulighet til det vil du spare deg mye tid og arbeid. Og kan evt. konsentrere deg om resten av samlingen som ikke overlapper.

Ellers kan du jo legge inn en annonse på brukten og se om det er noen som er villig til å gjøre jobben for en akseptabel pris. Kan jo hende noen er sykemeldt og gressenkemann en ukes tid og kjeder seg i regnværet, eller fattig student.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.044
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
Jeg har en standard PC, ripper rett til NAS via DVD-ROM og AMD 1100T CPU. Har vel brukt ca fire uker på 1000 CD'er og da har jeg rippet innimellom andre arbeidsoppgaver. Slettes ingen overkommelig jobb det der - ser ingen grunn til å sende CD'er ut av landet for en sånn liten samling, heller ikke kjøpe utstyr for en engangsoppgave så lenge PC'n du har er god nok for jobben...

Topp Bunn