Robbie Robertson's nye album "How To Become Clairvoyant" Årets beste?

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
Jeg liker også skiva. Men jeg hører jo at det ikke er noe betydelig musikk gode gamle Robbie gir oss her.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.588
Antall liker
13.684
Hmmmm...skal vi se?
Hvor satt jeg rullatoren?
Ahhh...borte ved den dampdrevne digitale ølbrikke avtasteren hvor Robbie støver ned.
Så var det kamferdropsene da????
Tror jeg tar en konjaffe først jeg ;)

God Påske!
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.380
Antall liker
35.710
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Powerpoint skrev:
Hmmmm...skal vi se?
Hvor satt jeg rullatoren?
Ahhh...borte ved den dampdrevne digitale ølbrikke avtasteren hvor Robbie støver ned.
Så var det kamferdropsene da????
Tror jeg tar en konjaffe først jeg ;)

God Påske!
God påske Powerpoint ;)
Ta deg en konjaffe, vi kan ikke alle like det samme.

;D gismo
 

nistad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2002
Innlegg
168
Antall liker
9
Geriatrisk eller ikke. Jeg synes denne plata funker helt utmerket og nå har jeg hørt MYE på den. Årets beste ... vel ...
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
gismo skrev:
Powerpoint skrev:
Hmmmm...skal vi se?
Hvor satt jeg rullatoren?
Ahhh...borte ved den dampdrevne digitale ølbrikke avtasteren hvor Robbie støver ned.
Så var det kamferdropsene da????
Tror jeg tar en konjaffe først jeg ;)

God Påske!
God påske Powerpoint ;)
Ta deg en konjaffe, vi kan ikke alle like det samme.

;D gismo
Sitat:

Jeg kommer garantert til å like meg sammen med Robbie Robertsons nye skive.
Jeg kan mer styre meg for det gamle skramlet med The Band
Var det jeg som sa det?

Sitat slutt
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
528
Antall liker
831
Torget vurderinger
8
nistad skrev:
Geriatrisk eller ikke. Jeg synes denne plata funker helt utmerket og nå har jeg hørt MYE på den. Årets beste ... vel ...
Liker også denne utgivelsen... Lyden er litt varm men helt ok...Det eneste som ikke fungerer helt for meg er at Eric Clapton bidrar med for mye av sitt litt for kjedelig gitarspill....Men de gamle fungerer vel bra sammen...?
Men ikke noe opplagt kandidat til (en litt tidlig) årets beste dette..
 
M

musicus

Gjest
Lyngen skrev:
Erketypisk gubbemusikk ;D. I say no more ;).
Tja, kanskje mer som en motvekt mot all den krampaktige fjortismusikken som lissom skal være så kul!..... 8)

mvh
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.520
Antall liker
36.405
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Skiva snurrer for første gang her nå - og jeg liker det jeg hører :) Ikke noen revolusjon, men solid og ekte vare - det holder i massevis.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.499
Antall liker
11.456
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mitt inntrykk også. Solid og jevn. Litt hverken eller for min del... God men ikke spennende, absolutt ikke dårlig.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.588
Antall liker
13.684
atletico skrev:
Liker også denne utgivelsen... Lyden er litt varm men helt ok...Det eneste som ikke fungerer helt for meg er at Eric Clapton bidrar med for mye av sitt litt for kjedelig gitarspill....Men de gamle fungerer vel bra sammen...?
Men ikke noe opplagt kandidat til (en litt tidlig) årets beste dette..
F...piiiiiiiiiip..speller han der sedate ex.gitarhelten skiva inn i narkoleptisk nivå?
Kjenner jeg blir sur. EC var sikkert bra en gang han, men som det skrives må han etter sitt samarbeid med John Mayell og Ginger Baker (Blind Faith) ha fått det for seg å bli universets mest dølle gitarist. Jeg har prøvet den ene skiva etter den andre, men sliter som pokker med å høre hva som er genialt med fyren. Gi meg Ronnie Le tekrø, Jimmy Page, Ritchie Blackmore og Joe Bonamassa any day fremfor Clapton. Helsike Robbie, nå ble jeg skuffa. Kanskje jeg ikke skal kjøpe den skiva likkavæl ???
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Likte det jeg hørte av den på radion forleden, må sjekkes ut
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.805
Antall liker
21.614
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Powerpoint skrev:
atletico skrev:
Liker også denne utgivelsen... Lyden er litt varm men helt ok...Det eneste som ikke fungerer helt for meg er at Eric Clapton bidrar med for mye av sitt litt for kjedelig gitarspill....Men de gamle fungerer vel bra sammen...?
Men ikke noe opplagt kandidat til (en litt tidlig) årets beste dette..
F...piiiiiiiiiip..speller han der sedate ex.gitarhelten skiva inn i narkoleptisk nivå?
Kjenner jeg blir sur. EC var sikkert bra en gang han, men som det skrives må han etter sitt samarbeid med John Mayell og Ginger Baker (Blind Faith) ha fått det for seg å bli universets mest dølle gitarist. Jeg har prøvet den ene skiva etter den andre, men sliter som pokker med å høre hva som er genialt med fyren. Gi meg Ronnie Le tekrø, Jimmy Page, Ritchie Blackmore og Joe Bonamassa any day fremfor Clapton. Helsike Robbie, nå ble jeg skuffa. Kanskje jeg ikke skal kjøpe den skiva likkavæl ???

geriatrirock.
ba-ræp-ba-ra-ba-ræp-ba-ra.
skal du på telenor arena i kveld, forresten?
jeg skal ikke.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.588
Antall liker
13.684
Det endte jo med at jeg kjæpte skiva til Robbie ;)
Mye god gubbemusikk på det jevne, og så kan jeg jo bare lukke øra nåe Clapton speller for mye alene slik at jeg ikke sovner ;D
Neida, jeg liker plata jeg, og den har fått mye spilletid.
Dog er den intet monument, men på den annen side kan ikke jeg bidra med halvparten.
Så det er bare å schnurpe igjen smella mi 8)
Go Robbie 8)
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Utrolig at så mange skal henge seg opp i andres mening, og kalle det "geriatrirock" m.m. Men, noen milepæl innen musikken vil det nok aldri fremstå som. En god anbefaling er det, og jeg kjøpte den. Jeg liker riktignok "Storyville" bedre, men er glad denne er i samlingen. Det eneste jeg vil utsette er at jeg gjerne kunne tenkt meg litt mer Robbie og litt mindre Eric, men det er flisespikkere. Høyst nytbart.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.819
Antall liker
38.224
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Etter å ha hørt gjennom CD'en en gang er førsteinntrykket OK. Det er et bedagelig tempo uten nevneverdig dynamikk eller andre overraskelser, men godt håndverk på begge sider av miksepulten. Den har ikke denne plagsomme ulyden/forvrengningen som ofte følger med så hardt komprimerte CD'er som denne faktisk er. (Crest factor 11,9 - 16,6 i følge MasVis.) Lyden minner snarere om enkelte Stockfisch-utgivelser som også bruker dynamisk kompresjon til å fremheve mikrodynamikk på bekostning av makrodynamikk. Vi snakker ikke om gitarhelter som slår seg løs live i studio. Langt i fra.
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Kjøpte skiva på et tidspunkt da anlegget "lå nede" (ventet på nye kabler).
Derfor ble det standardanlegget i bilen, som fikk æren av å blåse ørevoksen ut av ørene mine.
Og det låt slettes ikke værst, mange fine låter som gamlinger som meg kan lalle med på.
Så kom sommerferien, og plata fikk fast plass i "hytteanlegget" (Ny pris 6.000,- inkl. "subwoofer", ha, ha!). Der var det imidlertid full match gitt. Skiva ble plutselig spennende å høre på, med flotte arr. både her og der. OK, ikke noe revolusjonerende, men akkurat det, - er helt greit for meg. Flere av låtene fikk plutselig en ganske så tøff bass også, så hele hytta rista. Jippiiii!. Og åpningen på tittelkuttet da..., dét stilige klaver spillet (eller er det en synth?)
Og helt enig, plata er generelt litt varm i lydbildet, og lite dynamisk oppover. Vurdert på et hytteanlegg alså.

Så, for et par uker siden, sveiva jeg igang hjemmeanlegget, og det med store forventninger!
Hmmm. Ble igrunn ikke så mye bedre..?
Joa, jeg hører jo en mye bedre definisjon i bassen, og litt klarere mellomtone, men skal jeg være helt helt ærlig, får jeg ikke noe mer musikk-glede ut av denne plata i mitt påkostede hjemmeanlegg enn i " 6-tusen-med sub-anlegget. Sånt forundrer meg litt, egentlig. Plata virker rett og slett litt komprimert og er definitivt litt mørk i klangen.

Fin fin til peiskos og et par tre glass med en svakt avkjølt Barolo, fra Bruno Giacosa.
Men ikke årets beste!.

Morty
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
23.458
Antall liker
63.490
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Nei "Clairvoyant" er ikke årets beste plate.
(The King is Dead m Decemberist er øverst på tronen fremdeles).

Musikksmak er forskjellig. Jeg synes den er bra, men ikke mest spillt.
Lyden er det ikke mye galt å si om når den spilles hjemme hos meg.
I motsetning til (VELDIG) mye annet høres det ikke komprimert ut.
Men mye "klipp og lim"i studio må det ha vært.
 

Inter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.06.2006
Innlegg
184
Antall liker
24
Sted
Oslo
Kjøpte den på vinyl for over en måned siden og har enda ikke somla meg til å høre på den. Nei fader, går ikke an! (det er så mye annet nytt som dumper inn hele tiden!)
 
Topp Bunn