Inntrykk
Hva skal man tørre å skrive?
Et "ikke faen" var det første som løp gjennom hodet da jeg kjørte igang første låt.
Dette er ikke ubetydelige små endringer, dette er et rent kvalitetsløft.
Det er så mange ting å legge merke til at det blir vanskelig å beskrive, derfor stikkord
Artistene er i rommet, det er lag på lag i dybden, det er mer ekte og gjenkjennelig, bassen er strammere og samtidig mer tilstede og slagkraftig, det er åpnere og bedre innsyn i toppen, det er mer avslappet til tross for mer detaljer, digital harskhet og snerk er borte, lyden slipper mer og det er et inntrykk av renere lyd med større presisjon. Stemmegjengivelse og tilstedeværelse har virkelig økt musikknytelsen.
Stikkordene er beskrivelsen på det som sjelden skjer når man tweaker/bytter, en soleklar forbedring.
Jeg droppet å sjekke ut av og på toolbox eller justere parametre, det får eventuelt komme senere.
Kjørte tt -k som er daemon killer og sperret dermed tilgangen til Touch-en. (Kan reverseres)
Det er også mulig å sette opp makroer på iPhone/Pad for å slå av og på skjerm, remote osv.
Lenge siden jeg har hatt en sånn hifi-opplevelse. Veldig uventet og jeg trodde dette var i beste fall små uvesentlige forskjeller.
TT 3.0 har fjernet slør, åpnet vinduer, sparket ut vegger og gitt meg en ny vår midtvinters i digitalavspillingen. Selv om boksen nå er svart så er det samme brukergrensesnitt via web eller iPad/iPhone. Boksen kan derfor bare gjemmes vekk.
Jeg leser alt fra store jubelrop, via ikkeno forskjell og over til dårlig skarp lyd fra de som har prøvd dette.
Så jeg lover ikkeno og er happy nok med at dette funker for meg. Trenger ikke abx-e eller på annen måte bevise.
Men det er noe alle Touch-eiere i alle fall bør gi en sjanse.