RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser veldig flott ut den Cayinen. Og med åtte KT88 har du jo krefter så det holder.
    Liker måten du bygger anlegg på, det ligger tanke og planlegging bak hvert eneste skifte. Systematisk og i tur og orden.
    Takk @Fosse
    Ja, den virker både velbygd og med såpass til krefter at det muliggjør fleksibilitet i høyttalervalg.
    Nå er nok ikke C1 tungdrevne selv om de har lav følsomhet, men det gir en viss ro å ha opplevd headroom.
    Veldig uvant fremdeles dette med pådrag og rørforsterker. Sannsynligvis at vreng er så ørevennlig og oppstår så gradvis at det ikke merkes?
    Det er planer i forkant av byttene, ja, men også noen valg med risko - vi er menn :D
    Jeg tror ikke det er mulig å lese seg helt frem til hva som kommer til å funke i oppsettet, men likevel er det mer enn av og til treff etter research i forkant av utprøving. Læring er gøy, og med rør har jeg såvidt begynt på lærekurven. (y)


    Det lukter teft og kløkt lang vei av anlegget ditt, RoDa. Ikke bare i kombinasjonen av komponenter, men estetisk og akustisk også. Det skulle forbause meg en del hvis en ikke kunne sette seg ned og ha det bra med musikken i det rommet.
    Takk @awe
    Jeg liker prosesser, en ferd med kontinuerlig utvikling og forbedringer til et godt resultat. Jeg tror mange av oss har drevet med dette såpass lenge at anleggene våre er gode nok til ikke å stå i veien for å nyte musikk. Da er det lett å hvile i prosessen, uten å måtte jage frem mot en tilfredsstillende kvalitet på gjengivelsen.
    Jeg har vært "nok fornøyd" i noen år nå, men det er likevel ganske forfriskende å oppleve hvordan en ny boks kan gi musikken nytt liv.

    IMG_7574.jpg


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Griller i hodet vil du vel ikke ha... Men en integrert rørforsterker kan fort bli mye bedre med en pre satt foran... Just saying..
    Hehe, tviler ikke på at det er muligheter å dra det videre.
    Min har jo til og med pre in på baksiden :LOL:(y)
    Veldig fornøyd så langt, men greit å vite at det ikke stopper med det første. ;)


    Veldig tilfredsstillende å lese om de som har gjort alt riktig for å få det som de vil ha det. Og der virker det som Roda er. Målbevisst i mange år mot det som har vært målet. Du er i mål nå Roda?
    :D:D:D
    Hehe! Du kan spøke du, @rolfozzy Et mindre antall repeterende feil fører kanskje til mål til slutt?
    Når jeg skulle svare på målgang, så kom jeg til å tenke på om det finnes noen hobbyer som fører til mål.
    Er ikke det å ha en hobby å faktisk drive med den?
    Vår hobby består av musikk og teknikk, og jeg tenker at på samme måte som en fluefisker kan elske både elv, fisk og fluestang så kan vi elske både musikken og teknikken.
    Målet får være å alltid nyte musikken og samtidig jevnt og trutt vurdere hva som kan utvikles i anlegget.

    IMG_7550.jpg


    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, tviler ikke på at det er muligheter å dra det videre.
    Min har jo til og med pre in på baksiden :LOL:(y)
    Veldig fornøyd så langt, men greit å vite at det ikke stopper med det første. ;)




    :D:D:D
    Hehe! Du kan spøke du, @rolfozzy Et mindre antall repeterende feil fører kanskje til mål til slutt?
    Når jeg skulle svare på målgang, så kom jeg til å tenke på om det finnes noen hobbyer som fører til mål.
    Er ikke det å ha en hobby å faktisk drive med den?
    Vår hobby består av musikk og teknikk, og jeg tenker at på samme måte som en fluefisker kan elske både elv, fisk og fluestang så kan vi elske både musikken og teknikken.
    Målet får være å alltid nyte musikken og samtidig jevnt og trutt vurdere hva som kan utvikles i anlegget.

    Vis vedlegget 674814

    mvh
    Du er vel inne på noe der, men det et vel ikke likt for alle? Jeg tror mange ser en hobby i letinga. Finner de noe er hele hobbyen ødelagt. Er du der?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.927
    Antall liker
    27.630
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Et mindre antall repeterende feil fører kanskje til mål til slutt?
    Når jeg skulle svare på målgang, så kom jeg til å tenke på om det finnes noen hobbyer som fører til mål.
    Er ikke det å ha en hobby å faktisk drive med den?
    Vår hobby består av musikk og teknikk, og jeg tenker at på samme måte som en fluefisker kan elske både elv, fisk og fluestang så kan vi elske både musikken og teknikken.
    Målet får være å alltid nyte musikken og samtidig jevnt og trutt vurdere hva som kan utvikles i anlegget.
    Kittelsen.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du er vel inne på noe der, men det et vel ikke likt for alle? Jeg tror mange ser en hobby i letinga. Finner de noe er hele hobbyen ødelagt. Er du der?
    Ikke ødelagt, vandrestaven i hånda, sekken på ryggen og litt lopper i blodet fortsatt. ;)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Å se Kittelsens maleri Langt langt borte saa han noget lyse og glitre, fikk meg til å tenke: Hvis vi ikke har fått en smak av Soria Moria snart nå, må noe være galt fatt. Det kan ikke bare være langt, langt borte fremdeles, ikke for oss som har holdt på noen tiår. Litt lysing og glitring i det fjerne er fint - litt kribling, leting og snusing, men Soria Moria er ikke minst her og nå. Og helst litt oftere enn en kveld i uka.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror det handler mye om definisjonen av Soria Moria, @awe.
    Selv har jeg sortert vekk noe av det, for å finne roen. Jeg har ikke kjelleretasjen og heller ikke de øverste etasjene med glitter og stas. :D
    Har likevel fått mye mer enn jeg turte å drømme om da jeg bladde i Hi-Fi klubbavisene for mange år siden.

    IMG_3436.jpg


    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror variasjon er tingen... Tilogmed hu under kan belyse skjønnhet.. Uten det ene, kan ei heller det andre eksistere.. At det er en pest og en plage, for noen, skal ikke underdrives..

    pesta-kommer-drawing-theodor-kittelsen-photo-nasjonalmuseet-dag-andre-ivarsøy.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da forsvant hifi-racket over fjorden til ny eier, håper det blir gode tider i det anlegget også.
    Har funket fint her, selv om jeg aldri kom så langt at jeg sandfylte det 😅

    IMG_7515-001.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da er året passert med disse i hus :)
    Spiren ble sådd for veldig mange år siden, av de som er til høyre her.
    Flaks at Vadseth hadde dem i stua og jeg fikk låne (y)

    Foreløpig står de fjellstøtt her, eller ikke siden de står på dempeputer men....
    Rekorden innehas av Vienna Mozart, så får vi se om det blir ny rekord :D

    ikea-001.jpg





    Rekordholderne:
    1-IMG_7740-001.jpg



    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei for pokkersen, det er jo TVanlegget som har jubileum i dag!
    Etter et svært hyggelig resultat av en reklamasjon kom dette settet inn.
    De har dermed rekorden, 10 år urørt i TVanlegget.
    Driter i å prøve og slå den rekorden 😅

    IMG_1445.JPG
    IMG_1442.JPG
    IMG_1482.JPG
    IMG_1474.JPG
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig... Tør ikke tenke på på om jeg har noe jubileum.. Men jeg har noen bokser som jeg har hatt lenge.. Noen jeg har nå håper jeg blir en stund 😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ingen problemer med å forstå at du hadde Vienna lenge :) fabelaktig lyd formidler.
    Hva gjorde at du byttet de ut?

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jævlig problematisk dette med år! Ka med å regne i uker så vi andre har nokke vi kan forholde oss til 🤪

    Har forøvrig veldig sansen for hvordan du tilnærmer deg forbedringer i oppsettet!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ingen problemer med å forstå at du hadde Vienna lenge :) fabelaktig lyd formidler.
    Hva gjorde at du byttet de ut?

    mvh
    Tja, var vel noe kløe som ikke ga seg. :D
    Litt moro er det jo at kløen ble kraftig i april 2018, samtidig som mine nåværende Dynaudio ble kjøpt nye av første eier :cool:

    Hadde @Liotheles og hans Harbeth SHL5 på besøk høsten 2018, og det startet "ballet".
    Ulempen med Vienna er at de nesten ikke kan låte høyt/tøft, det er alltid pent og behagelig.
    Jeg liker det sånn, men ønsket å dra det litt mer spenstig og som Harbeth fyldigere og rikere i mellomtonen og opp.
    Så ble det en svingom innom fantastisk vakre B&W 805s, kun fordi det var meget pent behandlede og jeg liker dem.
    Både Dynaudio Focus 340 og Spendor S8e var nok bare ventepølser, og spesielt når det dukket opp C1 som jeg har tenkt på og pratet om i mange år.
    Focus 340 på den skarpe og uventet bassreserverte siden, mens Spendor er supre! Samme greia med kan nesten ikke låte høyt og tøft, men så velbygget og kule stutt-tjukke 🤘:LOL:
    Spendorene kjenner jeg litt savn etter den dag i dag.


    1-IMG_8067.jpg




    1-IMG_9291.jpg




    1-IMG_0612.jpg




    1-IMG_6977-001.jpg



    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jævlig problematisk dette med år! Ka med å regne i uker så vi andre har nokke vi kan forholde oss til 🤪
    Samme her, tror det blir 15-16 par høyttalere på 18-19 år. Et gammelt absolutt favorittpar høyttalere, Misson 753 Freedom, dukket opp på finndåttno her om dagen og da ville kona ha litt statistikkgrunnlag da jeg mente det ikke hadde vært såå mye høyttalere her. 😅😅

    Har forøvrig veldig sansen for hvordan du tilnærmer deg forbedringer i oppsettet!
    Takker
    Den lille gjennomgangen etter spørsmålet fra motoren viser at det er en del tilfeldigheter.
    Men sånn skal det jo være litt i hobbyen også, snubleflaks :cool:
    Gleder meg til å få hørt kuvendingen din etterhvert, et stykke fra Karan og MilesIII

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Delicate Sound Of Thunder har ankommet.
    Det nærmer seg avspilling, men må bygges opp til. :cool:
    Dette albumet - på kassett og CD - er Pink Floyd for meg. Har også en vinylutgave, men det gledes litt ekstra nå.
    Spent på om jeg klarer å utsette lyttingen til etter vaskingen.

    IMG_3481.JPG





    IMG_3491.JPG



    mvh
     

    Tamburinmann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.03.2016
    Innlegg
    57
    Antall liker
    28
    Delicate Sound Of Thunder er også for meg inkarnasjonen av Pink Floyd, og det selv etter at jeg var på deres konsert på Valle Hovin i -94.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da er året passert med disse i hus :)
    Spiren ble sådd for veldig mange år siden, av de som er til høyre her.
    Flaks at Vadseth hadde dem i stua og jeg fikk låne (y)

    Foreløpig står de fjellstøtt her, eller ikke siden de står på dempeputer men....
    Rekorden innehas av Vienna Mozart, så får vi se om det blir ny rekord :D

    Vis vedlegget 676611




    Rekordholderne:
    Vis vedlegget 676618


    mvh
    Det kan da ikke være tvil om at C1 er en mye bedre høyttaler enn Vienna Mozart?!
    At du også endelig fikk kvitta deg med SAM tyder på god retningssans.
    Jeg synes det låt bra hos deg, da jeg var på besøk i juli. C1 og en kraftig rørplugg er virkelig en god kombi.
    Tida er vel moden for et oppgjør med regaDac og Squeeze hvis du ønsker å ta det videre R...
    😉
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det kan da ikke være tvil om at C1 er en mye bedre høyttaler enn Vienna Mozart?!
    At du også endelig fikk kvitta deg med SAM tyder på god retningssans.
    Jeg synes det låt bra hos deg, da jeg var på besøk i juli. C1 og en kraftig rørplugg er virkelig en god kombi.
    Tida er vel moden for et oppgjør med regaDac og Squeeze hvis du ønsker å ta det videre R...
    😉
    Det kommer jo an på hva man vektlegger det, blues. :)
    Viennaene er et par utrolig vellykkede og balanserte gjengivere. Hadde fremdeles hatt det bra om de sto her fortsatt.
    Spennende å sjekke ut hva Cayin hadde gjort med dem.
    Men, ja, jeg synes C1 er en bedre høyttaler. Selv om de ikke basser like imponerende.
    En sammenligning mot The Kiss hadde i rettferdighetens navn vært mer rettferdig. ;)


    Fine som navnet er langt, Vienna Acoustics Mozart Grand Symphony Edition :cool:
    1-IMG_0645.jpg



    Jeg synes det er veldig feil å kalle det for "kvitte seg" med Audionet SAM G2.
    Uansett hvor mye retningssans det må være involvert. ;)
    Vi kan diskutere smak og behag, men ikke kvalitet. Uansett hvor uenig man måtte være i klangidealet til disse tyskerne.
    Delikat, dempet, voksen, fullstendig støyfri og kontrollert. Sjekk detaljene med dempeputer på alle kondensatorene inni. 🤘


    Utsøkt byggekvalitet med stor eierglede
    IMG_3260_edited-1.jpg



    Jo, takk. :) Det var moro. Kult å få høre MoFi Dire Straits også.
    Koser meg med C1 og CS-100A (y) - fin kombo
    Høyttalerne skiller seg ut i pris i forhold til resten, men noen drømmer må følges.
    Ingenting er limt fast, så det kan hende ting byttes ut. Men enn så lenge får jeg mer fot av squeezeboxen enn av lumin og sånt.
    Teddy Pardo TT-PSU - Squeezebox Touch - Rega DAC - Icon Audio BA3 er skreddersøm og redd lyden rakner med en moderne dyrboks til streaming. :LOL:
    Før du vet ordet av det må jeg begynne med kabler igjen! :oops::rolleyes:

    mv(og litt spøkefull)h
    Her er det ikke bare sånn at den beste bilen er den jeg har nå. Minner flere av de gamle med godt humør. Til og med Saab 99en :unsure::D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det kommer jo en del nytt fra Vienna framover... ;)

    De nye Haydn kunne nok ha fått innpass her for en test... :)

    vienna.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De er rare de elementene der, men låter kanskje knall :)
    Men nå har de faktisk oppdatert litt hjemmesider, har vært håpløst tidligere.

    Fant ikke noe om Haydn, da. 😅
    Klarte ikke engang å google dem frem.

    mvh
    Nei er bare beethoven og baby som er lansert.. men resten kommer framover.. bildet jeg fant dukket bare opp :)

    Haydn SE var i allefall en positiv opplevelse.. baby grand jeg hadde en kort periode var ikke like imponerende..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer jo an på hva man vektlegger det, blues. :)
    Viennaene er et par utrolig vellykkede og balanserte gjengivere. Hadde fremdeles hatt det bra om de sto her fortsatt.
    Spennende å sjekke ut hva Cayin hadde gjort med dem.
    Men, ja, jeg synes C1 er en bedre høyttaler. Selv om de ikke basser like imponerende.
    En sammenligning mot The Kiss hadde i rettferdighetens navn vært mer rettferdig. ;)


    Fine som navnet er langt, Vienna Acoustics Mozart Grand Symphony Edition :cool:
    Vis vedlegget 677524


    Jeg synes det er veldig feil å kalle det for "kvitte seg" med Audionet SAM G2.
    Uansett hvor mye retningssans det må være involvert. ;)
    Vi kan diskutere smak og behag, men ikke kvalitet. Uansett hvor uenig man måtte være i klangidealet til disse tyskerne.
    Delikat, dempet, voksen, fullstendig støyfri og kontrollert. Sjekk detaljene med dempeputer på alle kondensatorene inni. 🤘


    Utsøkt byggekvalitet med stor eierglede
    Vis vedlegget 677527


    Jo, takk. :) Det var moro. Kult å få høre MoFi Dire Straits også.
    Koser meg med C1 og CS-100A (y) - fin kombo
    Høyttalerne skiller seg ut i pris i forhold til resten, men noen drømmer må følges.
    Ingenting er limt fast, så det kan hende ting byttes ut. Men enn så lenge får jeg mer fot av squeezeboxen enn av lumin og sånt.
    Teddy Pardo TT-PSU - Squeezebox Touch - Rega DAC - Icon Audio BA3 er skreddersøm og redd lyden rakner med en moderne dyrboks til streaming. :LOL:
    Før du vet ordet av det må jeg begynne med kabler igjen! :oops::rolleyes:

    mv(og litt spøkefull)h
    Her er det ikke bare sånn at den beste bilen er den jeg har nå. Minner flere av de gamle med godt humør. Til og med Saab 99en :unsure::D
    Som du skjønner ble innlegget skrevet med "a tongue in the cheek".;)
    Vi har jo egentlig snakket ferdig om dette tidligere, og dessuten mener jeg absolutt ikke å mene noe om hvilken lyd du eller andre liker. Det er mer ytringer ut fra egne erfaringer.
    Som sagt, likte jeg veldig godt det du har oppe nå. C1 kunne jeg godt tenkt meg sjøl, hvis/når jeg en dag ikke lenger har muligheten til å ha store høyttalere.

    Jeg bestrider heller ikke byggekvaliteten på produktene du har hatt tidligere. Audionet er kvalitet, som mye annet Made in Germany.
    Lydsignaturen derimot passer ikke meg. Tendensen på det jeg har hørt har vært; klar og detaljert, men også lystklingende og såpass analytisk at man blir hørende mer på anlegg enn musikk. hifiGuiden hadde Audionet for en del år sida, så derfor har jeg hørt flere oppsett med forsterkere fra dette merket. Med høyttalere som f.eks Vienna og eldre Sonus Faber tror jeg nok at det balanseres, men det skal ikke være for mye energi oppover i hvert fall. Som sagt,-bare min personlige oppfatning.

    Forstår godt at det ikke er så fristende å bytte ut noe som fungerer,-jfr squeeze/regadac/pardo,
    men som jeg sa; -hvis du ønsker å ta det videre...

    Regadac er et helt nydelig alternativ hvis en ellers har problemer med kanter og mye energi oppover i frekvensene.
    I ditt oppsett pr. nå, så har du ikke slike problemer det jeg kunne oppfatte. (Tror ikke Squezebox er hele forklaringen:p)
    Med en annen Streamer/dac ville du oppleve at lyden slapp seg mer løs, med et større og mer fargerikt uttrykk, men deter jo ikke sikkert at det er det DU ønsker.

    Jeg er livredd for å miste godlyden min sjøl, og som du vet er det ikke veldig ofte det byttes komponenter hos meg heller.
    Jeg kunne levd godt med Bluesound og NAD m51, men jeg må si at det er adskillig artigere å høre på streama musikk etter at Lumin D2 kom i hus. Det låter ikke skarpt eller hardt, men større, mer 3d, mer detaljert, mindre slør. Innspillinger som er litt vanskelige er ikke verre å høre på med D2. Den pakker ut MQA fullstendig,-med vekslende hell...

    Det finnes adskillig bedre streamere/dacer enn Lumin D2, også andre merker, men en ting som tiltaler meg er at det benyttes Wolfsson dacchip som antagelig er noe mer "analogtlydende" enn somme andre løsninger. Sabre pro dac-chip som blir brukt i dyrere Lumin får nok fram et klarere og mer skarpskårent lydbilde. Enda mer detaljer og "i rommet følelse".
    Helt sikkert en bedre dac rent teknisk, men jeg er usikker om den passer inn i anlegget mitt som er såpass transparent fra før.
    Jeg er uansett fornøyd med mitt bytte. Lumin har en av de beste appene/brukerløsningene, og ting bare FUNGERER. Det er viktig for ei digital kløne som meg.
    Jeg tror du også kunne hatt moro av å prøve en annen digital løsning, men det er jo helt frivillig!
    Hold deg nå for all del unna kabelkonfusjonen, RoDa!:LOL:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Som du skjønner ble innlegget skrevet med "a tongue in the cheek".;)
    Vi har jo egentlig snakket ferdig om dette tidligere, og dessuten mener jeg absolutt ikke å mene noe om hvilken lyd du eller andre liker. Det er mer ytringer ut fra egne erfaringer.
    Som sagt, likte jeg veldig godt det du har oppe nå. C1 kunne jeg godt tenkt meg sjøl, hvis/når jeg en dag ikke lenger har muligheten til å ha store høyttalere.

    Jeg bestrider heller ikke byggekvaliteten på produktene du har hatt tidligere. Audionet er kvalitet, som mye annet Made in Germany.
    Lydsignaturen derimot passer ikke meg. Tendensen på det jeg har hørt har vært; klar og detaljert, men også lystklingende og såpass analytisk at man blir hørende mer på anlegg enn musikk. hifiGuiden hadde Audionet for en del år sida, så derfor har jeg hørt flere oppsett med forsterkere fra dette merket. Med høyttalere som f.eks Vienna og eldre Sonus Faber tror jeg nok at det balanseres, men det skal ikke være for mye energi oppover i hvert fall. Som sagt,-bare min personlige oppfatning.

    Forstår godt at det ikke er så fristende å bytte ut noe som fungerer,-jfr squeeze/regadac/pardo,
    men som jeg sa; -hvis du ønsker å ta det videre...

    Regadac er et helt nydelig alternativ hvis en ellers har problemer med kanter og mye energi oppover i frekvensene.
    I ditt oppsett pr. nå, så har du ikke slike problemer det jeg kunne oppfatte. (Tror ikke Squezebox er hele forklaringen:p)
    Med en annen Streamer/dac ville du oppleve at lyden slapp seg mer løs, med et større og mer fargerikt uttrykk, men deter jo ikke sikkert at det er det DU ønsker.
    Våre erfaringer er ikke de samme. Verken Audionet eller Rega har vi samme erfaring med. :)
    Tidsreiser er så vidt jeg vet ikke mulig, så vi kan ikke høre på oppsettet musicus hadde med Audionet MAX og WB Discovery.
    Men steike så arti det hadde vært! lystklingende og analytisk var det i alle fall ikke. :D
    Jaja, verden er i alle fall mer fargerik med sterke meninger og erfaringer som deles.
    Ikke så sikker på det fargerike uttrykket fra andre streamere, dog. ;)




    Siden vi er såpass kompiser at vi tåler å være uenige, så tok jeg liksågreit en runde med noe annet vi er uenige om viktigheten av. 😅:LOL:

    Kveldsvask

    62810896531__205E8E47-81BA-44F0-9837-2744F10EDD03.JPG IMG_3532.JPG



    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enig eller uenig, -det er vel mer snakk om persepsjon og erfaringer ?

    Jeg pleier å unngå å mene så mye om ting jeg ikke har hørt, men når jeg da faktisk har hørt. Da hender det at jeg mener noe.
    🙉🙈🙊

    Mye vi er enige om også! 🥰
    Men som jeg har sagt før, bruker jeg heller 25 tusen i året på hund/ hest når jeg allerede har Spin Clean som vasker bra,
    -bortsett fra at det er mer tungvindt og en del søl.

    Vi tåler å være uenig. De ter ikke nødvendig at du stryker medhårs hele tida. Deg har jeg kjent ganske lenge.
    Du er en såpass real kar, at det er nesten ingen jeg heller vil være uenig med enn nettopp deg!🤣
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Husker ikke sist jeg byttet olje, og siden det er ganske akkurat 4 år siden jeg kjøpte subplatteren så er det uansett greit å gjøre. :)
    Fine hvite hansker og oljen som fulgte med på kjøpet av subplatter. Går ikke mye, omtrent tre dråper pr bytte, så denne har jeg lenge 😅

    IMG_7583.jpg



    Edwards Audio Little belter er fin og blå, men siden det er advent i morgen så passer den røde originale best (y)

    IMG_7584.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vi skal alle ha meninger, og min mening er at Groovetracer Reference Subplatter er den beste. Basta :D
    Alt ved den oser kvalitet, selve produktet, detaljene rundt oppbygging og finishen, og instruksjonene ligeså.

    IMG_7585.jpg


    Måtte finne steg-for-steg monteringsveiledning og da fikk original subplatter komme ut av esken en tur.
    Har tatt vare på alle originaldeler til RP40en, synes det er litt stas å kunne sette den 100% tilbake til fabrikkstandard.

    IMG_7587.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er passelig mye enklere å få opp den originale lagerkulen, der er Groovetracer så hyggelig å sende med en liten magnetstang som kan brukes til å fiske med.
    Men når jeg tenkte å få ut den noe mer eksotiske, så ble det å vende Regaen opp ned. :D

    ZrO2 - zirconia lagerkule :cool:

    IMG_7588.jpg


    Noen dråper olje og det er klart for subplatter med sapphire thrust plate.
    Julebeltet på :)

    IMG_7589.jpg


    Fin årgang, Rega

    IMG_7590.jpg



    Har blitt vant til LeatherIt platematten fra ProJect, men får prøve originalen litt igjen.
    Julematte, regner med stereokroken er nok pyntet til jul da 🤘

    IMG_7591.jpg



    IMG_7594.jpg



    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Flott den 40 med Groovetracer-mods.
    Er det originalt eller tungsten lodd på den?
    Du har sikkert vurdert motvekt fra groovetracer?
    Vet ikke om det gjør lydmessig forskjell, men på den siste Rega-armen jeg hadde (eg. clearaudio OEM). så satte jeg på Michell Technoweight, og det ga faktisk et løft for Benzen jeg hadde. Uansett ser det jo bra ut synes jeg.
    1606865074723.png
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Original-lodd, @bluesbreaker
    Hadde groovetracer Delrintallerken og motvekten på P5en, i tillegg til subplatter.
    Måtte bytte endestuss på P5en for å passe med motvekten, og da røsker jeg litt i originaltilbakestillingsmuligheten på RP40en.
    Sitter litt inne. :D Får se ;)

    Med mye frem og tilbake så foretrekker jeg original glasstallerken og filtmatten. Mest fordi jeg opplever lyden med Delrin, clamp, vekt og lærmatte alle som litt "dødere" enn det originale. Liker det litt livat selv om det ikke nødvendigvis er "bedre".

    IMG_1470.JPG


    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    RP40 er vel produsert i begrenset antall, og da er det morsomt å kunne bevare den.

    Mente å huske at du hadde en spiller med full "groovetracer-stuk". Solgte du den P5n?
    Fin!:)
    Har du hatt P9 også? Du skulle hatt en 9er å "blodmodde" vettu!:ROFLMAO:
    1607016162177.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn