roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med fine høyttalere.
    Gratulerer med talere😉👍🎶
    M
    Flotte, gratulerer. Tannoy er møbler :)
    Takk for det.
    En av de høyttalerne som jeg har eid tidligere og som har plaget meg at jeg solgte var DC10t. Tanken var å få tak i DC10ti denne gangen. Men da de ikke dukker opp ofte så ble valget å gå for DC8ti.
    Nå blir det bare å vente på at dia 400s skal komme i hus. Gi den tid til å spilles inn å så håper jeg at ting blir som tenkt😎🎼🎵🎶🤞
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.202
    Antall liker
    62.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med nye høyttalere og Gato på innkommende! Kjekt å se du er entusiastisk i gang igjen 😃
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med Tannoy!
    Takk for det.

    Gratulerer med flotte talere, har trua på disse😊🎼

    gismo
    Takk for det Dag
    Har selv veldig trua på det anlegget jeg nå setter sammen.

    Gratulerer med nye høyttalere og Gato på innkommende! Kjekt å se du er entusiastisk i gang igjen 😃
    Takk Karmana
    Godt å komme i gang også, vært litt på og av i en del år. Blir fort sånn når man reproduserer og holder på med flytting.
    Men nå
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt nytt år til de som kikker innom her. La oss håpe på et 2021 blir husket som et bedre år en det som vi nå legger bak oss. 🎶🎵🎼🤞😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt nyttår der oppe i havgapet. Ting kan enkelte ganger bare bli bedre selvom en kanskje ikke har mest å klage på... Vi sees snart :) 🥳
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Godt nytt år og gratulerer med nye flotte høyttalere :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gato kom med posten i dag, utrolig at noe så lite yter 2x400w i 8 Ohm og dobbler til 2x800w i 4 Ohm.

    Skal la den stå på og spille i hele kveld nå så den for spilt seg inn litt.
    venter på Van Damme høyttaler kabler på 2x8 mm2 de ankommer muligens neste uke. Frem til det må strømledning duge🙈

    D9105A90-CB4C-45E8-9021-8C4F53793982.jpeg
    4B1A80D3-D81C-4C38-A1E1-19750E9D62BB.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Dette så veldig stilrent ut og pent. Og så er det en treat å ikke måtte spille inn høyttalere, men bare plugge i og spille det en liker :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer! Dette så veldig stilrent ut og pent. Og så er det en treat å ikke måtte spille inn høyttalere, men bare plugge i og spille det en liker :)
    Takker HCS
    Ja jeg er utrolig glad for at ikke høyttalere må spilles inn, nå kan jeg i alle fall høre på musikk🎶
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.762
    Antall liker
    50.360
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Grattis med ny amp,nå er det bare å kose seg (y):)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med flott forsterker! Fint utseende på Tannoyene :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har blitt noe timer på Gato siden den kom i hus å jeg kan si såpass at Tannoy og Gato ikke er en bom.

    Streamer musikk fra Spotify via pc gjennom usb og intern dac i Gato. Selv om Gato nok vil bedre seg ennå mer med litt mer tid så gjør den alt det rette som 250s gjorde.Da jeg ikke har hørt 250s på Tannoy og det er en stund siden jeg hadde den kan jeg ikke gjøre en direkte sammenligning. Men for meg virker det som om 400s gjør elt på et høyere nivå selv om de har samme lydkarakteristikker. Antar det ikke er mye annet en forsterker modulene som skiller, så det skulle jo bare mangle.

    Som jeg har lest i andre tråder her inne så er det mange som synes klasse D. blir for spinkel i bass, dette synes jeg er en merkelig måte å si at man ønsker en bass gjengivelse som ikke er korrekt. Slik Dia 400s gjengir bass er nettopp slik opptaket er gjort å er det trykk i opptaket så får man trykk med alle de detaljer man kan ønske i bassen.
    Så klart det er både tøft og gøy med forsterkere som gir musikk litt mer kjøtt på beina en det som ligger i opptaket, jeg også liker det.
    Jeg sa det den gangen jeg hadde 250s og jeg sier det nå med 400s, at dette er så nært jeg har kommet lyden jeg hadde med Plinius M8 per. og SA100 mk2. med sinne 2x100w klasse A. Så hva man får av lyd for pengene med Gato er for meg utrolig bra. Selv om Plinius var visuelt mye mer maskulint en Gato.

    Så kort oppsummert:
    - jeg fikk ratt ut fra tidligere erfaring
    - Dia 400s gir meg mer glede en Dia 250s
    - jeg er lettet over å ikke ha gått på en lyd bom ved å kjøpe uten å ha testet Gato og Tannoy før kjøp🙈
    - ps kan fort falle for å ville ha større Tannoy/Fyne

    0383A331-8ACA-41A8-8C71-4B93E0AF67BB.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Man kan si at Rognlien’s vurderinger rundt Gato DIA 250s og 400s er så spot on som man kan være opp i mot mine erfaringer.
    De er på ingen måte perfekte som vel i grunn ingen forsterker er og passer ikke alle, tror også mange avskriver de pga utseendet og klasse D. Jeg sel var og er selv litt skeptisk til mye av det som lages med klasse Dmen gjort rett er det på høyde med det beste av klasse AB, A og rør. Jeg har opplevd anlegg med alle disse forsterker prinsippene som har bergtatt, dette gjelder også på forskjellige høyttaler konstruksjoner.
    Det som er sikkert er at det er enklere å få noe til å låte dårlig til modelmådig en å få noe til å gjengi musikk på en slik måte at du glemmer anlegget og hører musikken.

    Håper 2021 gir mulighet for å sosialisere og oppleve noen anlegg, time will showe

    mvh R
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Skal jeg investere i en Streamer?

    Gjort litt testing av Spotify via pc til usb dac i Gato mot en Sony BR spiller på denne cd’n
    Melissa Horn - Sög ingen ting til mig.
    image.jpg


    Og lyd fra cd er klart mer dynamisk og detaljert, de spiller jo begge i 44,1.
    Så da er spørsmålet om man kan få Spotify til og gi samme lyd so cd med en dedikert streamer og hva skal man gå for.
    Jeg har også noe musikk kjøpt fra nett i høyoppløst og fant ut at Bluesound node 2i ikke spilte av dette når jeg hadde den.
    Så finnes det noen gode streamere som ikke koster over 10k som gir glimrende lyd og takler høyoppløst og MQA om jeg skulle gå for Tidal på sikt. Tanken er å bruke dac i Gato, så det er ikke så viktig om streamer har dac. Eller må jeg høyere opp i pris for å få en streamer som er god nok?

    Mvh
    R
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal jeg investere i en Streamer?

    Gjort litt testing av Spotify via pc til usb dac i Gato mot en Sony BR spiller på denne cd’n
    Melissa Horn - Sög ingen ting til mig.
    Vis vedlegget 689299

    Og lyd fra cd er klart mer dynamisk og detaljert, de spiller jo begge i 44,1.
    Så da er spørsmålet om man kan få Spotify til og gi samme lyd so cd med en dedikert streamer og hva skal man gå for.
    Jeg har også noe musikk kjøpt fra nett i høyoppløst og fant ut at Bluesound node 2i ikke spilte av dette når jeg hadde den.
    Så finnes det noen gode streamere som ikke koster over 10k som gir glimrende lyd og takler høyoppløst og MQA om jeg skulle gå for Tidal på sikt. Tanken er å bruke dac i Gato, så det er ikke så viktig om streamer har dac. Eller må jeg høyere opp i pris for å få en streamer som er god nok?

    Mvh
    R
    Host, hark... Nå kommer Lumin anbefalingene. Ihvertfall fra de som syntes Bluesound var mer enn god nok før. :ROFLMAO:. Streaming blir ikke her, men Lumin er et tips som jeg har testet selv, og likt veldig godt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.202
    Antall liker
    62.174
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå kan det vel være vanskelig med Lumin hvis budsjettet er 10K. Selv var jeg fornøyd med Auralic Aries med ekstern strømforsyning. Dette er en ren streamer og har i tillegg mulighet for Wifi. Aries bør du kunne få brukt + - 6K.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.379
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det første som slår meg, er vel at du bør tenke på å bytte fra Spotify til Tidal Hifi eller Qubos.
    Hvis streaming er hovedkilde bør du ha noe som tilbyr høyere oppløsning.
    Eneste grunnen til å bruke Spotify er gammel vane +at det er ennå mer musikk (som du aldri vil savne 😊)
    Valg av streamer handler mye om brukervennlighet, ikke bare lydkvalitet.
    Jeg kjenner ikke dacen i Gato, men er den bra og du liker det du hører, hadde jeg gått for en rimeligere streamer i første omgang.
    Som karma er inne på, går det an å kjøpe ok streamer brukt.
    Bluesound er fin å bruke sammen med et nettbrett. Lite plunder og grei app. Skal du ha noe dyrere, er det flere muligheter. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.379
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr MQA, så er det noen utgivelser som låter bedre, og andre ting ikke.
    Uansett så pakkes filene opp i flere trinn, hvor DAC spiller en avgjørene rolle.
    Gato dacen må altså håndtere MQA hvis du vil ha fullt utbytte av dette.
    Uansett er det viktigere at dacen gir god lyd, enn at den er MQA-kompitabel.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk Blus, du er nok inne på noe viktig der. MQA er ingen nødvendighet og det som er viktig er hvordan ting låter. Tanken er i alle fall at dac’en i Gato er god nok for meg nå. Så er i grunn ute etter streamer som gjør en god jobb å at man kan koble en HDD til den. Jeg har tidligere rippet hele min cd samling å ønsker å kunne bruke den også. Alternativet er å spille de av fysisk i en cd spiller.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vedr MQA, så er det noen utgivelser som låter bedre, og andre ting ikke.
    Uansett så pakkes filene opp i flere trinn, hvor DAC spiller en avgjørene rolle.
    Gato dacen må altså håndtere MQA hvis du vil ha fullt utbytte av dette.
    Uansett er det viktigere at dacen gir god lyd, enn at den er MQA-kompitabel.
    Fundere litt på Pro-Ject Stream Box S2 Ultra da dette er en ren streamer, spørsmålet er da om denne fungere med usb dac til gato.
    Jeg føler at om jeg skal gå for streamer med dac burde den være så bra at jeg benytter den. Men da blir for pris der etter og jeg må vente lenger før eventuelt kjøp.

    Bluesound Node 2i er jo så klart et alternativ og fungerte bra sist, men var noe av min kjøpte HD musikk den ikke taklet, problemet ligger nok i at signal ut er RCA.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.379
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har du sett på en som heter Volumio?
    Volumio-1.jpg
    Ser ut til å koste under 7,og ser ut til å ha tilkoblingsmuligheter.
    Har ikke sett eller hørt den sjøl, men
    den får gode omtaler og eisa-pris i 2020.
    volumio-primo-back-connections.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn