roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Det var minus 9 i Torvikbukt og nede i minus 17 på Opdølkrysset nå for en time siden så regner med at det er en 7-8 minus i Eidsvåg også. :oops: Men knallfint vintervær da!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var minus 9 i Torvikbukt og nede i minus 17 på Opdølkrysset nå for en time siden så regner med at det er en 7-8 minus i Eidsvåg også. :oops: Men knallfint vintervær da!
    Var faktisk helt nede i -11,5 i sentrum nå😉

    Hvor bor du om det er lov å spørre, du er jo tydelig vis godt kjent😁
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvis du skulle svippe forbi Lillehammer/Brøttum så får du bare sende på en PM, så kan du få høre det som står hos meg. Savner utsikta fra Snopesnesvegen i Ålesund, når jeg så det vinterbilde der. Bodde der i 2 og 1/2 år, ellers er jo Ålesund som by veldig fin, med mange fine turmuligheter. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du skulle svippe forbi Lillehammer/Brøttum så får du bare sende på en PM, så kan du få høre det som står hos meg. Savner utsikta fra Snopesnesvegen i Ålesund, når jeg så det vinterbilde der. Bodde der i 2 og 1/2 år, ellers er jo Ålesund som by veldig fin, med mange fine turmuligheter. :)
    Det hender jeg er forbi i forbindelse med jobb, da hovedkontoret er i Lier.
    Jeg har også familie på Jevnaker og Hønefoss som besøkes en gang i blant. Tenkte at om Cowid klemma løses opp på i løpet av året. Å ta en tur å besøkt noen av de jeg har vært hos tidligere i området. Noe av det kjekke med denne hobbyen er jo folka, så kjekt å treffes å dele historier og erfaringer.

    Ja det er mye fin natur her ute mot kysten, jeg bor 45 min innenfor Molde mot Oppdal. Ved innløpet til Eresfjorden og Ekesdalen som er en naturperle😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg fikk rød å må nok oppsøke lege, hva fikk du?🤪

    Om noe nytt skal inn her nå blir det nok DC 10ti eller noe tilsvarende fra Fyne, DC 8ti gjør ingen skam på seg.
     
    Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fink ble spilt en del da jeg bodde i Nederlang, og ble også brukt i demo på den lokale haifai butikken. Fin kombinasjon av god musikk og god innspilling.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Leser litt rundt om kring på nett etter streamer og synes denne ser spennende ut, så spørs det om det er er rett vei til nirvana.
    Eller er det en mulighet til og rote seg bort i lyd og målinger, målet er jo godfølelse på musikk.
    1611842698376.png
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    2 kanaler til film er ikke så ille nei :) koser meg ofte med litt volum på film.. og med 2 subber så blir det enda mer morro :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Leser litt rundt om kring på nett etter streamer og synes denne ser spennende ut, så spørs det om det er er rett vei til nirvana.
    Eller er det en mulighet til og rote seg bort i lyd og målinger, målet er jo godfølelse på musikk.
    Vis vedlegget 693003
    Hvorfor ikke Lumin D2? God streamer og god dac.
    Mulig du har skrevet noe om pris🥴

    O
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    2 kanaler til film er ikke så ille nei :) koser meg ofte med litt volum på film.. og med 2 subber så blir det enda mer morro :)
    Jo da 2 sub ville nok gjort seg bra her også, men det blir først etter andre ting er på plass😉
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jakter her også en god og billig streamer med xlr ut.. blir nok en evig jakt 😂
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser jo jo ut som en spennende sak og Cambrige er vel kjent for mye for pengene. Så skal prøve og få tatt en titt på den neste gang jeg er i Trondheim.
    Selv om jeg føler Dac i Gato gjør en veldig god jobb har den jo fått noen år på nakken og er jo heller ikke et minus å ha flere muligheter for avspilling.
    Med en slik åpner det seg jo 3 muligheter, kun streamer til dac, streamer og dac og streamer, dac og pre ;) Og man kan koble til med RCA og XLR(y)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er nok god sak det der, men ønsker jo helst å finne noe for under 15k🧐
    Er litt enig med Evo. Hvis du ser og hører litt rundt, er de aller fleste enige om at D2 er god. De fleste som bytter den ut, ser ut til å gå videre på Lumin-stigen.
    Plutselig dukker det opp en brukt D2.
    Under 15 er vel litt optimistisk, ettersom de er ganske lettsolgte, men ikke så mye over.
    Bedre å spare litt til en kan kjøpe noe en blir fornøyd med eller i hvert fall får igjen pengene ved videre salg.
    Det er mye annet som er bra også, men de koster mer, - ikke mindre.
    Mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er litt enig med Evo. Hvis du ser og hører litt rundt, er de aller fleste enige om at D2 er god. De fleste som bytter den ut, ser ut til å gå videre på Lumin-stigen.
    Plutselig dukker det opp en brukt D2.
    Under 15 er vel litt optimistisk, ettersom de er ganske lettsolgte, men ikke så mye over.
    Bedre å spare litt til en kan kjøpe noe en blir fornøyd med eller i hvert fall får igjen pengene ved videre salg.
    Det er mye annet som er bra også, men de koster mer, - ikke mindre.
    Mvh
    Skal ta med meg den Bluse, er jo en grunn til at jeg sitter på gjerdet og avventer streamer.
    Tanken er jo og kjøpe noe jeg blir sittende med og ikke byttetoget til økonomisk fallgruve:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal ta med meg den Bluse, er jo en grunn til at jeg sitter på gjerdet og avventer streamer.
    Tanken er jo og kjøpe noe jeg blir sittende med og ikke byttetoget til økonomisk fallgruve:)
    Blues trenger bluse, helt klart, hihi!🤭

    Har ikke hatt streamer siden jeg parkerte SB Touch (den er her enda uten at jeg aner hvordan å få den til å spille Spotify igjen). Likevel lugger det å bruke (masse) penger på streamer når vinylen er mest brukt. Savner dog muligheten til å utforske ny musikk, samt avspille det jeg ikke har i fysisk format.

    Hm, Lumin.... :unsure:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Blues trenger bluse, helt klart, hihi!🤭

    Har ikke hatt streamer siden jeg parkerte SB Touch (den er her enda uten at jeg aner hvordan å få den til å spille Spotify igjen). Likevel lugger det å bruke (masse) penger på streamer når vinylen er mest brukt. Savner dog muligheten til å utforske ny musikk, samt avspille det jeg ikke har i fysisk format.

    Hm, Lumin.... :unsure:
    Jeg bruker en laptop til og streame Spotify en så lenge, styres via Spotify app på mobil og fungere knirkefritt. Kjører usb rett i dac på Gato. Så om du er ute etter å kun finne ny musikk, har du et billig alternativ der om du har dac med usb til du får handlet en god streamer.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En rolig start på en Søndag med dette albumet
    EC932AAF-3AF1-4802-9DDA-178D6F81FD3C.jpg


    Tenker også litt på folks meninger rundt vinyl kontra digitalt.
    Min oppfatning er at noen henger seg mer opp i innpakningen en innholdet, for meg er det innholdet som avgjør om jeg liker det eller ikke. Så ja takk begge deler, god søndag til alle😉
    8FA179ED-0134-47C7-9A0F-CC755E6C1DA1.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg spiller mest cd... Det er helt greit...

    2931cf8404c68f7d5b3fc4af8e2df295_400x400.jpeg


    Vinylfolk som er skråsikre på at deres format er det beste, uansett, er noen KLYSER.. :LOL:

    God søndag
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Som Bluse og HCS sa om både Tannoy og Gato, dette kan man få til og spille musikk.
    Må se de to gutta har helt rett, etter myyyyyyeeeee tid på å plassering av høyttalere sitter lyden nå fjellstøtt.
    Har blitt utrolig mye flytting og testing, mer en jeg har måtte gjøre
    Musikk gjengis på en måte så man får inntrykk av at dette er ekte, stemmer og instrument får en ektehet jeg svert sjelden har opplevd tidligere. Og det har en god del utstyr i eget eie og hørt mange andre på hjemme besøk og messer.
    Så nå blir veien videre en god streamer og så en eller to subwoffere, men frem til det blir det kun å høre på musikk med en godfølelse og tilfredshet.

    Så for man håpe Cowid kommer under kontroll i 2021 og man kan treffe likesinnede🎶😎👍
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette kan se ut som et spennende produkt fra Primare.
    Prismessig er jo dette mye for pengene og vil jo dekke både behovet for cd-spiller og streamer.
    Jeg kommer med stor sannsynlighet bruke dac i Gato da jeg liker den godt, men må nok lese noen tester.
    Merker nå at det med testing av utstyr byr på problemer når man har flyttet slik at nærmeste hi-fi langer er 2,5 time unna i Ålesund og Trondheim blir ca. +3 timer🤬

    4A3BA71B-5834-4F42-9D98-9C99E56739A1.jpg
     
    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Gato 250S er på vei til meg. Da skal jeg teste Dac-en i 250S mot McIntosh D100 som Dac. Jeg kan komme med tilbakemelding så får du kanskje en indikasjon 😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn