roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Liten oppdatering på oppsettet, selv gjort rack på plass. Tv’n er hengt på vegg og RC-1590 og RB-1590 har fått hendersplass. RC-1590 er ingen liten preamp som kommer tydelig frem når den står side om side med RB-1590.
    Så nå har jeg fulgt din oppfordring @HCS 😎
    1BF30E7C-33C0-426E-9799-14F779306B65.jpeg
    7D0FAE22-2824-4D36-9AEC-F2B9D89EFE84.jpeg
    2440BF0A-B6BB-43AE-A72C-2FB639D3BFC1.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, det ble da rett så lekkert. Er svær den effekten du har... 🙂
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vakkert både visuelt og helt sikkert lydmessig også 👍🏻
    Takk for det Eirik84, ble greit fornøyd selv også. Spiller musikk såpass godt at tanken om oppgradering holder seg på avstand😉


    Gratulerer, det ble da rett så lekkert. Er svær den effekten du har... 🙂
    Takk det ble i alle fall bedre en det som var😎
    Ja du har jo en vis kjennskap til hvordan størrelse det er på RB-1590😂🤣
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt noen rare symptomer på min privat bil og etter å ha logget den med diagnose fikk jeg mistanke om at det var relatert til dyser.
    Leverte bil på verksted i dag og jaggu var det ikke som antatt dyser, verkstedet sier at alle må byttes for å forsikre seg om at problemet skal bli løst,
    Delepris pr. dyse var på ikke mindre en 11k og jeg har 6 av de, og oppå dette kommer pris på jobbo_O
    Jeg har motor og drivverkforsikring så får håpe at dette går igjennom og at jeg sliper unna med 25% av kost, vis ikke blir det stillstand i hifi'en en god stund:cry:
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.834
    Antall liker
    959
    hadde også problemer med dyser i en landcruiser, jævlene i toyota mente selvfølgelig at alle måtte byttes til tilsvarende sum over. fant et annet verksted og de fant ut hvilken EN som var gåen.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    hadde også problemer med dyser i en landcruiser, jævlene i toyota mente selvfølgelig at alle måtte byttes til tilsvarende sum over. fant et annet verksted og de fant ut hvilken EN som var gåen.
    Om det ikke dekkes av forsikring er nok det et alternativ jeg skal sjekke ut. Vil jo tippe dette fort blir 80 - 100k om alle byttes.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt noen rare symptomer på min privat bil og etter å ha logget den med diagnose fikk jeg mistanke om at det var relatert til dyser.
    Leverte bil på verksted i dag og jaggu var det ikke som antatt dyser, verkstedet sier at alle må byttes for å forsikre seg om at problemet skal bli løst,
    Delepris pr. dyse var på ikke mindre en 11k og jeg har 6 av de, og oppå dette kommer pris på jobbo_O
    Jeg har motor og drivverkforsikring så får håpe at dette går igjennom og at jeg sliper unna med 25% av kost, vis ikke blir det stillstand i hifi'en en god stund:cry:
    Synes det høres veldig rart ut at alle 6 skulle feile samtidig (?) Med mindre det er en feil "foran" dysene som gjør / gjorde at de feiler. Og bytte alle 6 "for sikkerhets skyld" høres også litt snedig ut. Med mindre det er en "holdbar til" dato på de (?) Har du googlet litt for å se om dette er et kjent problem (?)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Synes det høres veldig rart ut at alle 6 skulle feile samtidig (?) Med mindre det er en feil "foran" dysene som gjør / gjorde at de feiler. Og bytte alle 6 "for sikkerhets skyld" høres også litt snedig ut. Med mindre det er en "holdbar til" dato på de (?) Har du googlet litt for å se om dette er et kjent problem (?)
    Jeg fikk ikke vite hvor mange dyser som var ødelagt, men de sa at for å være sikker på at ikke en av de gamle dysene rykker vil de bytte alle. Om dette dekkes av Forsikkring er det greit, må jeg dekke dette selv vil jeg kun bytte den/de som er slitt og ødelagt. Bilen har kun gått 140k å dyser skal vare lenger en dette.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Det må da finnes noen som har billigere dyser enn 11k pr stk? Ikke sikkert det er verdens største jobb å bytte den/de selv heller?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hvis det er merkeverkstedet, så har jeg hørt om slike priser. Men det finnes andre, og for enkelte dyser er det en panteordning...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @duc916 @thetjomster Dette er et Boche Service verksted, så antar dette er samme pris som merke verksted. Så dekker ikke forsikringen dette skjønner jeg nå at det er store penger å spare med å innhente priser rundt om.
    Synnes også pris var hinsides pr.dyse selv om dette er en Audi biturbo
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville ha begynt med å google bilmodellen og samme årsmodell, samt feks "injector trouble" eller varianter av det. Hvis det da popper opp mengder av treff, så har du et mulig svar der.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Gjorde et kjapt søk på audi biturbo injector problems. Og ja, det er et kjent problem på enkelte motormodeller og injectortyper...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @duc916 @thetjomster Ser it til at forsikringselskapet også mener at kun defekt dyse skal bytes. Skaden dekkes av Forsikkring. De fikk takst i dag og godkjente den på ca. 1 time. Super service av Tryg kan man trykt si😃
    Bilen vil da være fikset senest i begynnelsen av neste uke med mulighet for denne i følge verksted.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og neste gang du kjøper bil blir det noe annet enn forvokst DKW.. :cool:. Seriøst, så bra, slike historier gir meg troen på en litt forslitt bransje.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Og neste gang du kjøper bil blir det noe annet enn forvokst DKW.. :cool:. Seriøst, så bra, slike historier gir meg troen på en litt forslitt bransje.
    Ja må innrømme at tempoet og kundeservice har til nå vært langt over hva man kan forvente.
    Glad jeg fikk velge et annet verksted en Møller Molde, her har jeg helt motsatt erfaring.

    Om ikke direkte sammenlignbart, men her er det mange haifi aktører som kunne lært litt om kundeservice. Og andre så kalte service ernæringer som lever av kundene sine😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er det endelig ferie, bilen ble hentet på verksted i dag. Bilen er ikke 100% friskemeldt, vitsen som ble byttet hadde lekasje så de har hatt av bunnpanne for å forsikre seg om at sil ikke er full av sot. De er ikke helt fornøyd med verdiene som nå vises på resterende dyser, å har mistanke om at flere kan ha lekasje. De har sendt dette over til Forsikkring og avventer svar. Menget skal være trykt å bruke den i ferien, så får jeg håpe på positivt svar å at resten blir fikset etter ferie.

    Nå gir vi denne en runde Hugorm fra vårt kjære naboland Danmark😎
    30F82F04-B5D0-41FD-9C3E-B9B70A6F8208.png
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hjemme igjen etter 1,5 uke på tur. Godt å fyre opp anlegget igjen å spille musikk.
    Da helg var i ha 52 sitt område tok jeg å handlet et sett men Van damme 6 mm jumpere, kjekt å få bort de originale jumper skinnene.
    CEFB5733-F775-4F0B-B20E-20D8581EE410.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hjemme igjen etter 1,5 uke på tur. Godt å fyre opp anlegget igjen å spille musikk.
    Da helg var i ha 52 sitt område tok jeg å handlet et sett men Van damme 6 mm jumpere, kjekt å få bort de originale jumper skinnene.
    Vis vedlegget 734482
    Hermegås... Men du har jo "studio-jumpere", mye bedre det enn simpelt sølv.. :oops: :cry: :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hermegås... Men du har jo "studio-jumpere", mye bedre det enn simpelt sølv.. :oops: :cry: :)
    Sikter du til kryss kobling? Dette har jeg holdt på med i over 20 år, like forhold for begge terminaler. Sikkert mange som mener dette ikke er rett, men min erfaring tilsier at det kan høres😉
    Har vel ennå til gode å oppleve at kabel jumper gjør en dårligere jobb en originale plate jupere.
    Forumet er fortiden gjennomsyrert av personer som mener de ikke kan høre forskjell på kabler, selv om det finnes målinger som under bygger dette.
    Jeg har hatt alt fra billig kabler til relativt dyre kabler og det er vært forskjell på samtlige av de.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har dukket opp en mulighet på noen høyttalere jeg har hatt lyst på. Er i dialog med selger, men sitter langt inne. DC8ti er jo meget gode musikk formidlere og noe av det siste av flotte høyttalere produsert i Skotland. Så blir tungt å se disse gå😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser den, DC8ti er jo lekre på alle måter 😳
    Antar det må være noe helt spesielt dersom de skal erstattes..
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn