Roger Waters...

B

bamsemann

Gjest

Waters fikk en en 5. på side 2. jeg gir Waters en 5. fordi jeg er fan, noen andre som var der og syns det var bra/dårlig...

bamsemann.. :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Noen av dere som var der bør snart svare på det vi alle lurer på.

B

bamsemann

Gjest
Jeg var jo selvfølgelig på Waters konserten, og syns den var bra, men den tok ikke helt av.

Det var noen topper, og så falt den litt sammen igjen her og der...

Det må jo ha vært en del musikk inntereserte fra sentralen som var der...

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Satt i Frognerparken "backstage". Er vel egentlig ikkje berettiget til å mene noe derifra siden eg hverken såg mannen eller var en del av mengden. Blir litt annerledes å sitte å grille og prate skit med Roger i bakgrunnen vil eg tro. Men det hørtes ut som om det var mange fans der og at dei digga vilt. Voldsomme brøl innimellom.

Ellers syntes eg det var et variert og interessant set, til og med musikk fra the Final Cut, det var gøy. Overraska meg litt for eg trudde han i all hovedsak skulle spille Dark side of the Moon, men her var det jo låter fra Amused To death, Animals, Wish You were here, the wall og selvsagt DSotM.

Kosa meg eg om lyden var ullen :)

N

nb

Gjest
Var der og synes det var en god konsert. Jeg er ingen svoren Roger Waters/Pink Floyd - fan, men det var artig å høre de gamle schlägerene live for første gang. God stemning var det også, selv om jeg nok hadde foretrukket en konsert med noe mindre naturlig lys. Gutta på følgespottene hadde i alle fall en temmelig bedagelig dag på jobben.

De spillt også med en småfiffig surround-greie, med høyttalere i en halvsirkel bak publikum. Var jo en aritig effekt, men ikke noe mer. Lyden synes jeg var god, i alle fall der jeg stod som ikke var langt unna miksebordet. Og bandet var, som ventet, utmerket. Skikkelig tight og til tider ordentlig trøkk i bandet.

Som påpekt her, det var en god konsert, men tok aldri helt av. Det ligger vel litt i denne musikkens natur at det ikke kan ta helt av, men forskjellen i åpenbar spilleglede fra Bruce Springsteen & the Seeger Sessions Band kontra Roger Waters & venner var ganske dramatisk.

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Antall liker
0
Synes at låtvalget i del 1 kunne vært bedre lagt opp.
Litt større forventninger til lydbildet på konserten.
PF konserten på Vallle Hovin var klasser bedre.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
884
Torget vurderinger
35
Jeg syntes det var bra, litt ullen lyd/lite trøkk i starten + litt daft på slutten av 1-settet, men bevares – kult!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.620
Torget vurderinger
27
Vi stod ganske langt fremme, der var lyden god og med flott trøkk. Jeg har aldri sett PF live, så for meg personlig var det moro å ha hørt og sett dette.

Bandets samspill var godt. Sammensetningen er vel omtrentlig som på In the Flesh med et par utskiftninger.

Som Pink Floyd tilhenger må jeg si jeg satte pris på låtutvalget (omtrentlig kun gamle slagere) med mange av mine favoritter, ingen opplagte savn fra meg altså.

Men, samtidig blir det litt trist på et vis, at en artist går på scenen og utelukkende spiller musikk han og tidligere kamerater laget for 30 år siden. På et vis blir det teknisk brillians for å dokumentere tidligere kunstnerisk storhet. Det blir nesten som en hyllestkonsert til eget band. Så, som sagt, veldig glad for å ha opplevd dette, men det kan ikke være mye vits for gamle PF-fans å reise rundt slik jeg gjør for å oppleve Springsteen.

Roger var i overraskende godt humør igår, men den største spillegleden kan han nok ikke skryte av. Blir musikken i fokus, uten at det er noe negativt i seg selv.

Men, jeg koste meg virkelig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Problemet for oss hifi-freaker er at lydkvaliteten på konserter sjeldent matcher den vi har i stua. Det er ikke lett å få billett i sweetspoten i konsertlokalet.

Men hadde han med seg hunden?
Det har vi ennå ikke fått svaret på :D

B

bamsemann

Gjest
Problemet for oss hifi-freaker er at lydkvaliteten på konserter sjeldent matcher den vi har i stua. Det er ikke lett å få billett i sweetspoten i konsertlokalet.

Men hadde han med seg hunden?
Det har vi ennå ikke fått svaret på :D
Bikkja har Affa skutt.... ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Hadde han ikke mynter heller ?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Jepp...konserten var kongebra! Så er det sagt. Terning kast 6, men det hadde de vel egentlig blitt uansett....

Som en liten kuriositet ble svartebørsbillettene solgt for pålydene i køen, og det var også billetter til salgs i ei bu langs køen.

Er nok mer Roger Waters fan, enn PF.
Kan vel også banne i kirken først som sist - synes vel ikke DSOTM er det helt store på en slik konsert - er jo knapt noe vokal, og RW synger jo knapt på det lille som er.

Hva kunne vært droppet - Sheeps, Vera Lynn, Bring the Boys back home - og mye fra DSOTM.

Hva var bra (altså overraskende bra at han spilte)- Mother, Southamton Docks, Fletcher Memorial, Perfect Sense, Leaving Beirut (Selv om tegefilmen var i overkant pompøs).

Hva savnet jeg - In Every Strangers Eyes, Flickering flame, Amused to death, Its A miracle, The tide is turning, tja....det var vel det meste. Kunne heller spilt hele ATD for min del.

Hmm...lyden synes jeg var bra....har lest mye skryt av den. Surround greiene var ikke all verden og jeg stod rett i forkant av lydtårnet. Mangler nok litt i dypbassen i oppsettet her hjemme.

Andy fairwether var utrolig beskjeden. Morsomt å se Snowy White igjen - spilte på Ricks her i Bergen for en måneds tid siden. Den andre gitaristen var litt i overkant "heavy" - følte han ødela en del soloer - hørte nesten ikke soloene for alle plekter lyder, mikrofonlyder og annet mikk makk. P.P. Arnold har en stemme som kler "The great gig in the sky" bedre enn hun som sang nå - ble litt lyst og uten kropp og kraft - men bevares det var bra!

Spilleglede - det synes jeg absolutt RW har, om han ikke tar helt av - så koser han seg på mange av låtene.

Også skinner de politisk meningene ganske tydelig igjennom - men det var jo ingen overaskelse!

Har jeg lyst til å reise til Stavanger - JA.

Mvh
OMF

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.685
God konsert, sikkert mye fordi jeg var for ung til å se Pink Floyd på valle hovin i sin tid, og fordi jeg har hørt på Pink Floyd siden jeg...ja lenge.

Tegnefilmen var litt pompøs ja, dynamikken og lyden var fin der jeg sto, innat lydtårnet. Til tider litt lite spilleglede ja, men andre ganger kunne man se at de virkelig koste seg. Litt opp og ned med andre ord.

Er forsåvidt ikke i tvil om at PF i 94 (?) var mye bedre, men hadde ikke forventinger i den banen overhodet. Tross alt frognerbadet, dette.

Topp Bunn