Hei!
Jepp...konserten var kongebra! Så er det sagt. Terning kast 6, men det hadde de vel egentlig blitt uansett....
Som en liten kuriositet ble svartebørsbillettene solgt for pålydene i køen, og det var også billetter til salgs i ei bu langs køen.
Er nok mer Roger Waters fan, enn PF.
Kan vel også banne i kirken først som sist - synes vel ikke DSOTM er det helt store på en slik konsert - er jo knapt noe vokal, og RW synger jo knapt på det lille som er.
Hva kunne vært droppet - Sheeps, Vera Lynn, Bring the Boys back home - og mye fra DSOTM.
Hva var bra (altså overraskende bra at han spilte)- Mother, Southamton Docks, Fletcher Memorial, Perfect Sense, Leaving Beirut (Selv om tegefilmen var i overkant pompøs).
Hva savnet jeg - In Every Strangers Eyes, Flickering flame, Amused to death, Its A miracle, The tide is turning, tja....det var vel det meste. Kunne heller spilt hele ATD for min del.
Hmm...lyden synes jeg var bra....har lest mye skryt av den. Surround greiene var ikke all verden og jeg stod rett i forkant av lydtårnet. Mangler nok litt i dypbassen i oppsettet her hjemme.
Andy fairwether var utrolig beskjeden. Morsomt å se Snowy White igjen - spilte på Ricks her i Bergen for en måneds tid siden. Den andre gitaristen var litt i overkant "heavy" - følte han ødela en del soloer - hørte nesten ikke soloene for alle plekter lyder, mikrofonlyder og annet mikk makk. P.P. Arnold har en stemme som kler "The great gig in the sky" bedre enn hun som sang nå - ble litt lyst og uten kropp og kraft - men bevares det var bra!
Spilleglede - det synes jeg absolutt RW har, om han ikke tar helt av - så koser han seg på mange av låtene.
Også skinner de politisk meningene ganske tydelig igjennom - men det var jo ingen overaskelse!
Har jeg lyst til å reise til Stavanger - JA.
Mvh
OMF