Romkorreksjon og effektforsterker

eirik89

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.09.2013
Innlegg
65
Antall liker
35
Har nå koplet opp Klipsch RF-52, RC-52 og RS-42 på en Yamaha RXA-1040 receiver. Frontene drives av Parasound A21. Det er ganske stor forskjell i lydsignatur mellom frontene og senter, surround høyttalere pga effektforsterkeren. Dette har jeg testet ved å kople opp front ht direkte på yamahaen. Da fikk jeg bekreftet det ørene mine hørte. Da ble lydsignaturen lik i alle høyttalere. Har satt Ypao til front da denne modusen gjør at alle ht høres like ut. Setter jeg ypao til flat eller Natural høres det ikke helt bra ut. Through funker bra også, utenom at en hører klangforskjellen som nevnt over rimelig godt. Lurer da på hvilken modus som er best? Tenker da på at det er kanskje ikke er så lurt å sette ypao til front for og få senter og surround til å høres like ut som frontene. Noen som har noen lure innspill her?
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.789
Antall liker
1.126
Torget vurderinger
2
Bruk front du , hvis du synes det låter best. Og så kan du jo kopiere den over i manuel , og gjøre litt småjusteringer der selv etterpå hvis du ønsker. Kan ofte lønne seg å moderer de justeringeringer som RK har gjort en smule.
 
Topp Bunn