Rommet. Viktigst av alt.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags ht-kabler bruker du. Må nødvendigvis ble veldig lange strekk med tanke på all plassen på gulvet mellom ht? (Vennligst ikke lag dette til en nok en kabeltråd. Ønsker meg bare noen tips).
    Fikk laget 4 meter lange kabler av RM Audio i Bergen. Kabelen til høyttaleren som har lengst strekk ligger skjult i en renne under parketten. Veldig fornøyd.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    ... , men å nyte musikk handler jo i stor grad om velvære og sinnsstemning...
    Tror dette er undervurdert. Jeg husker godt mine første år med "hifi&musikk-dilla". Var vel avisbud da jeg endelig fikk råd til et lite Hitachi-rack med løse høyttalere og cd-spiller. Dette ble selvsagt montert opp på soverommet. Gjett om jeg digget musikk på soverommet! Etter det ble jeg konfirmant, og kunne ta hurtigbåt til Hi-Fi Klubben i Stavanger og kjøpe mitt første "rack, nei takk!" anlegg med løse komponenter. Nad 3020e + Nad cdspiller og Celestion 3 høyttalere på soverommet. Det ble virkelig lyd på soverommet. Men heldigvis hadde mine foreldre laget kjellerstue, og den tok jeg som eldste i søskenflokken for i bruk og anekterte. Ut med Nad og Celestion. Plutselig ble det Misson, Rotel, Acoustic Energy, The End fra LC-Audio. Husker jeg fikk låne en Parasound DAC til godt over 20K til anlegget. Det var ganske villt for 25 år siden. Jeg begynnte også med subwoofer-eksperimentering dengang da. B&W 800ASW (Bygget på basselementet i 801 Matrix). Gjett om jeg digget musikk i kjellerstuen!

    Nå mange år senere sitter jeg med hus og stue. Av en eller annen grunn har alt blitt frustrerende mye vanskeligere. Veien til kos og velvære samt nesegrus digging av musikk har blitt lengre...🤷‍♀️
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn