Roon Core + Endpoint + Ekstern dac?

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Hei, skal begynne å teste Roon i kveld tenkte jeg, og har noen spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg å forstå bedre.
Utgangspunktet er en nas med core installert. Skal ha Roon på nettbrettet for å styre dette. Endpointet vil være en Cambridge CXN v2 som akkurat har fått endpoint muligheter. Dette skal da videre til effektforsterker, så dette oppsettet burde være relativt grei skuring da begge er koblet opp med ethernetkabel til samme nettverk/ruter.
Musikk vil bli spilt av fra Tidal og spotify samt det som er lagret på harddiskene.

Så til spørsmålet, vil det være hensiktsmessig/mulig å koble til en dac/pre (topping d90) etter endpointet, og er det i tilfelle noen settings som må endres i de forskjellige systemene? (jeg oppfatter d90 som to knepp opp fra den innebygde dac'en i CXN'en)
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Så lenge Roon finner D90 på nettverket det ingen problem. Du bør installere Roon på en SSD disk men det vet du sikkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: gwh

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Roon vil ikke se D90 på nettverket da den vel ikke har nettverksmuligheter. Du kobler bare digital ut fra Cambridge til digital inn på D90, det skulle være helt uproblematisk. Om det rent lydmessig er noe bedre er ikke så godt å si. Det beste er å prøve det ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: gwh

rolfb*123

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.08.2008
Innlegg
615
Antall liker
572
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Roon har ikke behov for å se D90 på nettverket, det holder at Roon ser endpointet, digitalt ut fra dette til D90 og alt er i boks:))

Mvh.
Rolf

Roon vil ikke se D90 på nettverket da den vel ikke har nettverksmuligheter. Du kobler bare digital ut fra Cambridge til digital inn på D90, det skulle være helt uproblematisk. Om det rent lydmessig er noe bedre er ikke så godt å si. Det beste er å prøve det ut.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Takk for tilbakemeldinger :)
DAc'en er på utlån hos en nabo som er i borettslaget og medlem her, og jeg låner hans Nas med roon core og tidal.
Så langt er roon ekstremt enkelt å bruke og sette opp :)
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Det var vel det jeg prøvde å si.
Roon har ikke behov for å se D90 på nettverket, det holder at Roon ser endpointet, digitalt ut fra dette til D90 og alt er i boks:))

Mvh.
Rolf

Roon vil ikke se D90 på nettverket da den vel ikke har nettverksmuligheter. Du kobler bare digital ut fra Cambridge til digital inn på D90, det skulle være helt uproblematisk. Om det rent lydmessig er noe bedre er ikke så godt å si. Det beste er å prøve det ut.
 
Topp Bunn