Router-aktig sak som kan ta kople på wifi og sende ethernet?

C

Cyber

Gjest
Jeg får internett fra nabohuset via Wifi. Det er et stykke under og jeg sliter med at PS3 og Squeezebox får litt sluggish mottak endel ganger. Jeg lurte på om det finnes en router som kan gjøre "det motsatte" av normalt - altså koples på mitt trådløse nettverk og så kan jeg dra en ethernet kabel til PS3 for å få godt signal?

C

Cyber

Gjest
Aha, det er det som er navnet. Er ikke helt på høyden lengre på nettverk og slikt.

Eh, hva heter det på norsk?

C

Cyber

Gjest
Slike nymotens overføringer der man har to plugger man plugger i strømnettet og som får kontakt med hverandre, det fungerer kun innad i ett hus, ellers vil det fungere mellom nabohus som er på samme side av trafoen?

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
Slike nymotens overføringer der man har to plugger man plugger i strømnettet og som får kontakt med hverandre, det fungerer kun innad i ett hus, ellers vil det fungere mellom nabohus som er på samme side av trafoen?
Går nok ikke, signalet stopper ved strømmåleren
En bridge er det enkleste, hvis en ikke har en router liggende som kan kjøre i bridge mode eller flashes med fw Eivind E sier.
Det er en del router som kan kjøre i bridge mode med stock firmware.

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
23
Sted
Lillestrøm
Om du har en PC'en med WLAN, som alltid står på, så kan du sette opp "Internet Connection Sharing" og koble de andre til den med Ethernet.

Svein.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Airport Express i siste versjon støtter også dette. (D.v.s den modellen som støtter N-nettverk)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.666
Sted
Holmestrand
En utvendig antenne med retningskarakteristikk tror jeg vil gjøre underverker.

C

Cyber

Gjest
xerxes skrev:
En utvendig antenne med retningskarakteristikk tror jeg vil gjøre underverker.
Min "hovedruter" har dessverre ikke slike muligheter, men kanskje jeg kan ha den kjipe ruteren som hoved og se om den harde versjonen kan repeate....

Topp Bunn