Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 133 40.1%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 193 58.1%

  • Totalt antall stemmer
    332

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.816
    Antall liker
    94.517
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Technics, det betyr at Luxman er allerede ute av huset?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.623
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
    :(
    .
    Ah, i see.. hadde noe lignende hos mine foreldre for noen år siden... men fordelen med å bo i en mindre by er at man fort fikk info om hvem det var.. så seinere på kvelden fikk vedkommende besøk :)
    Sikkert barskt å påberope seg selvtekt, men neppe noe voksne folk er stolte av å utføre.. :p
    Ja, helt klart kan det gjøres skånsomt. Men oppfordring til det har jeg lite til overs for. Uansett form. Og som moderator burde en vite bedre enn å oppfordre til selvtekt på et forum en modererer. Sikkert bare humor, men på grensen til usmakelig uansett.
    kjære HCS... livlig fantasi har du værtfall :) står det noen som helst plass i mine linjer at det ble begått selvtekt??
    At du ønsker å legge ord i munnen min får så være, men men..

    jeg skriver at vedkommende fikk besøk.. som lovlydig nordmann som tilogmed betaler skatt så ordnet jeg såklart besøk av noen andre.. noen som får lønn for strevet av mine skattepenger.. at du antar noe annet får stå for din regning og helst ikke min... :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, helt klart kan det gjøres skånsomt. Men oppfordring til det har jeg lite til overs for. Uansett form. Og som moderator burde en vite bedre enn å oppfordre til selvtekt på et forum en modererer. Sikkert bare humor, men på grensen til usmakelig uansett.
    kjære HCS... livlig fantasi har du værtfall :) står det noen som helst plass i mine linjer at det ble begått selvtekt??
    At du ønsker å legge ord i munnen min får så være, men men..

    jeg skriver at vedkommende fikk besøk.. som lovlydig nordmann som tilogmed betaler skatt så ordnet jeg såklart besøk av noen andre.. noen som får lønn for strevet av mine skattepenger.. at du antar noe annet får stå for din regning og helst ikke min... :)
    Ryddig og greit det . Og beklager såklart at jeg antok at det var selvtekt.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Back to the beginning - again ?
    Ja, jeg har vel vært der en stund. Vært på ht jakt noen mnd og nå her jeg nå disse fyrtårna i stua :)
    Og jeg burde vel ta utgangspunkt i dem. Nå trenger jeg forsterkeri som passer dem.
    Har lest litt rundt om kring på interwebben de siste dagene og skjønner at jeg trenger noe som er strømsterkt og noe som helst dobbler fra 8 til 4 Ohm.
    Uten at jeg vet om det er det riktige for meg. :)

    Kikker på store sterke effekter, men er usikker på om jeg egentlig trenger det. Ideel tror jeg er en god integrert forsterker er mer enn nok. Så kan jeg evt spe på med en riaa/dac som løse komponenter.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.623
    Antall liker
    9.813
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, de sto i en bod i kjelleren. 3-400 plater jeg ennå ikke hadde fått katalogisert og satt på plass. Det som er ekstra surt er at det var mange godbiter i kisten......
    :(
    .
    Ah, i see.. hadde noe lignende hos mine foreldre for noen år siden... men fordelen med å bo i en mindre by er at man fort fikk info om hvem det var.. så seinere på kvelden fikk vedkommende besøk :)
    Sikkert barskt å påberope seg selvtekt, men neppe noe voksne folk er stolte av å utføre.. :p
    Ja, helt klart kan det gjøres skånsomt. Men oppfordring til det har jeg lite til overs for. Uansett form. Og som moderator burde en vite bedre enn å oppfordre til selvtekt på et forum en modererer. Sikkert bare humor, men på grensen til usmakelig uansett.
    Ja, helt klart kan det gjøres skånsomt. Men oppfordring til det har jeg lite til overs for. Uansett form. Og som moderator burde en vite bedre enn å oppfordre til selvtekt på et forum en modererer. Sikkert bare humor, men på grensen til usmakelig uansett.
    kjære HCS... livlig fantasi har du værtfall :) står det noen som helst plass i mine linjer at det ble begått selvtekt??
    At du ønsker å legge ord i munnen min får så være, men men..

    jeg skriver at vedkommende fikk besøk.. som lovlydig nordmann som tilogmed betaler skatt så ordnet jeg såklart besøk av noen andre.. noen som får lønn for strevet av mine skattepenger.. at du antar noe annet får stå for din regning og helst ikke min... :)
    Ryddig og greit det . Og beklager såklart at jeg antok at det var selvtekt.
    ingen problem.. vet jo vi er hedninger nord for trøndergrensen ;)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.506
    Antall liker
    36.335
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Back to the beginning - again ?
    Ja, jeg har vel vært der en stund. Vært på ht jakt noen mnd og nå her jeg nå disse fyrtårna i stua :)
    Og jeg burde vel ta utgangspunkt i dem. Nå trenger jeg forsterkeri som passer dem.
    Har lest litt rundt om kring på interwebben de siste dagene og skjønner at jeg trenger noe som er strømsterkt og noe som helst dobbler fra 8 til 4 Ohm.
    Uten at jeg vet om det er det riktige for meg. :)

    Kikker på store sterke effekter, men er usikker på om jeg egentlig trenger det. Ideel tror jeg er en god integrert forsterker er mer enn nok. Så kan jeg evt spe på med en riaa/dac som løse komponenter.
    Strømsterk er stikkordet. Trenger ikke så mye watt , men ha masse strømreserver og takle vsnskelig laster (uten at jeg kjenner impedanskurven på dine høyttalere.). På Quad. Esl 63 funka både 50 watt Mark Levinson , 60 watt Quicksilver og Sugden 60 w kl A utmerket , mens samme Sugden monoblokker kollapset totalt når jeg testet de på Martin Logan CLS II , men de har også en slem impedanskurve.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.816
    Antall liker
    94.517
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt trist at du lar "godbitene" gå, men du har sikkert en god plan
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.816
    Antall liker
    94.517
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    "So, whats up Doc"? Uten plan eller mål og mening, kan du holde på i racet i uendelighet, mulig det er meningen, men jeg setter en krone på at du vil angre mange salg som hadde vært "keepers" i ditt henseende. (Jeg tenker kun høyt). Spesielt nå som du har endret lytteposisjon osv
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    "So, whats up Doc"? Uten plan eller mål og mening, kan du holde på i racet i uendelighet, mulig det er meningen, men jeg setter en krone på at du vil angre mange salg som hadde vært "keepers" i ditt henseende. (Jeg tenker kun høyt)
    Ja, det er helt sikkert jeg vil angre. Det gjør jeg allerede på flere salg. Noen komponenter vil jeg bare ha innom for å leke med, noen kjøper jeg som vrak, får fikset opp og selger igjen. Jeg har ikke muligheten til å sitte på mange tusenlapper i utstyr, som jeg ikke har brukt for. Den karusellen (Rundt og rundt er like langt...) synes jeg er rimelig artig :) Skulle gjerne hatt råd til å sitte på de legendariske som har vært innom.
    Nå har jeg en plan, men ikke alle detaljene. Men det begynner å demre :) Så får vi se hva de neste ukene bringer :) Og hvilke komponenter som overlever....
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei TT!

    Jeg sitter nå og funderer på veien videre. Jeg sa for en stund siden at jeg nå skulle begynne med å finne meg noen høyttalere jeg kunne leve med og ha som utgangspunkt for videre oppbygning. Jeg fullstendig digger elektrostatene, Men sikker på jeg har funnet min lyd :) Kanskje mindre elektrostater?

    1. Elektrostarer og kraftig integrert forsterker m/alt innebygget (Enkelt)
    2. Elektrostater og forsterkersett. Ekstern Riaa og dac. (Komplisert, men bedre)
    3. (Good knows...)

    :)
    Litt reskriving av ditt innlegg her. MEN, dette er hvorfor man både MÅ, og IKKE bør dra til Hr Fandrese.
    Er stygt redd hans lyd er så infernalskt avhengighets skapende at alt av logikk og budsjetter ryker på en smell i supertanker klasse.
    I gamle dager var det Snell / Ec som fikk meg til å bli hifi misbruker. Men ikke før mitt første besøk hos OHC på 90 tallet at jeg forstod av Panel lyd er heroin..
    #bareengangtil..
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Driver å lurer litt på disse to luringene om dagen. Noen som har erfaringer med dem?
    15101894_10157640158350005_1781419887_o.jpg
    15064871_10157640156520005_20177399_o.jpg

    Bryston 4B ST/BP 25 Pre
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, det inngir tillit :) Ser tøft ut, spiller bra og har 20 års garanti :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.816
    Antall liker
    94.517
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hei TT!

    Jeg sitter nå og funderer på veien videre. Jeg sa for en stund siden at jeg nå skulle begynne med å finne meg noen høyttalere jeg kunne leve med og ha som utgangspunkt for videre oppbygning. Jeg fullstendig digger elektrostatene, Men sikker på jeg har funnet min lyd :) Kanskje mindre elektrostater?

    1. Elektrostarer og kraftig integrert forsterker m/alt innebygget (Enkelt)
    2. Elektrostater og forsterkersett. Ekstern Riaa og dac. (Komplisert, men bedre)
    3. (Good knows...)

    :)
    Litt reskriving av ditt innlegg her. MEN, dette er hvorfor man både MÅ, og IKKE bør dra til Hr Fandrese.
    Er stygt redd hans lyd er så infernalskt avhengighets skapende at alt av logikk og budsjetter ryker på en smell i supertanker klasse.
    I gamle dager var det Snell / Ec som fikk meg til å bli hifi misbruker. Men ikke før mitt første besøk hos OHC på 90 tallet at jeg forstod av Panel lyd er heroin..
    #bareengangtil..
    Legg merke til at man MÅ ingenting, man BØR ingenting og man taper ingenting ved å la være å gjøre nevnte. Ikke glem det...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.816
    Antall liker
    94.517
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Han sitter der, gubben sjøl og humrer. Greit nok det, det gjrlder å være rask, noe jorwed er men mester i. Grattis! (Er ikke engang misunnelig, da jeg har spillerne jeg ønsker, men uansett en flott spiller til en flott pris!
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Han sitter der, gubben sjøl og humrer. Greit nok det, det gjrlder å være rask, noe jorwed er men mester i. Grattis! (Er ikke engang misunnelig, da jeg har spillerne jeg ønsker, men uansett en flott spiller til en flott pris!
    Ja, raskere enn min egen skygge. :)
    Prisen er ikke nevnt. Det var mange om beinet. Etter å ha ønsket meg en slik spiller en stund og hatt ute en ønskes kjøpt annonse, har jeg fått en formening om prisnivå. Tok en sjanse og fikk den :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.811
    Antall liker
    18.176
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Sitter PU`n limt fast i headshellet?;)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Morsomt at du får til de handlene! :)

    Hva er forresten status på Eldre Nazareth skiver for salg hos deg?
    # rampant
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da er PU bytta og armen har fått på seg en Benz Glider. Fungerer fjellstøtt! :)
    @ArildD. Bare å komme og hente :)
    Rampant
    Greatest Hits
    Close Enough For Rock ´N´Roll
    Malice in Wonderland
    Snakes ´N´Ladders
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn