Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.9%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 132 40.2%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 190 57.9%

  • Totalt antall stemmer
    328

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Godt beskrevet Atle :) Det hele ble litt sterilt. Jeg har også kjøpt nyutgivelsen av Sign of the times (Prince, 33rpm)
    Lettere å fordøye. Fabelaktig innspilling, men det er bare det jeg blir sittende å tenke. "For en innspilling!" Og så er platen over. Det er enten en tilvenning å høre på slike "hig-res" plater, eller er det en paralell ting. Begge deler er bra, hver til sitt bruk.

    :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hej @Atlerovik
    Jeg har studio boksen, og da jeg fik den, tænkte jeg det samme som dig......... hmmmm...... Er dette Dire Straits???
    De 4 første analog plader er EQ´ed en lille bitte smule i forhold til originalerne. Ikke meget, men nok til at du oplever en forskel.
    Man kan sagtens vænne sig til dem, men lyd som på 1. press er det ikke. Til gengæld er de to sidste, som oprindeligt var digitalproduktioner, lige
    i skabet. Fuldstændig som originalerne, bare mere af det hele, specielt dynamik. Men generelt for boxen er gode presninger, dynamiske, støjfrie m.m.
    Der var en del skriveri om at nogle var presset hos Pallas og nogle hos GZ, og at de Tjekkiske GZ´s havde problemer med støj. Min er GZ, og jeg oplever ikke støj overhovedet.
    Men vil du bytte MoFi´s for Boxen..... så si´r du bare til :p
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt beskrevet Atle :) Det hele ble litt sterilt. Jeg har også kjøpt nyutgivelsen av Sign of the times (Prince, 33rpm)
    Lettere å fordøye. Fabelaktig innspilling, men det er bare det jeg blir sittende å tenke. "For en innspilling!" Og så er platen over. Det er enten en tilvenning å høre på slike "hig-res" plater, eller er det en paralell ting. Begge deler er bra, hver til sitt bruk.

    :)
    Hm, interessant. Har ikke tenkt i de baner at hi-res kan komme i veien for musikken, satt på spissen, seff. Hva med et sk hi-res anlegg, da, der man flittig har rattet inn dybde, bredde, høyde, pin pointing, staging og andre hedersord som det opprettes tråder om her inne, hvor de faste lydjegerne ivrig bidrar?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Hm, interessant. Har ikke tenkt i de baner at hi-res kan komme i veien for musikken, satt på spissen, seff. Hva med et sk hi-res anlegg, da, der man flittig har rattet inn dybde, bredde, høyde, pin pointing, staging og andre hedersord som det opprettes tråder om her inne, hvor de faste lydjegerne ivrig bidrar?
    Det er en spennende diskusjon. Men, igjen satt på spissen, så kan vel også det du kaller et hi-res anlegg komme i veien for musikken. Men da er man inne på en helt annen, og någet betent, diskusjon som kanskje ikke hører hjemme i Jørgens fine tråd. Mitt mål er å skape et anlegg som ikke kommer i veien for musikken, men som gjengir musikken på best mulig måte og samtidig er tro til utgivelsen.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst, visst, vi skal seff ikke besudle denne fine tråden med haifai-pjatt. For min del så har jeg gitt mer eller mindre beng i de nevnte parameterene for lenge siden (ikke dermed sagt at de er totalt fraværende). Folk får kose seg med hvor langt inne i veggen saksofonisten befinner seg. Andre kvaliteter har langt høyere prioritet for min del. Hver sin glede.

    God søndag!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hm, interessant. Har ikke tenkt i de baner at hi-res kan komme i veien for musikken, satt på spissen, seff. Hva med et sk hi-res anlegg, da, der man flittig har rattet inn dybde, bredde, høyde, pin pointing, staging og andre hedersord som det opprettes tråder om her inne, hvor de faste lydjegerne ivrig bidrar?
    Du skal se det etter hvert finnes forståelse for at denne hobbyen drives forskjellig.
    Jeg tror de aller fleste av oss har vært gjennom perioder der jakten på bedre lyd har skygget for musikken,
    og så tror jeg på at de forskjellige måtene å drive hobbyen på i all hovedsak er for å kunne nyte musikken.

    mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, enden på visa er nok at vi har forskjellige utgangspunkt, forskjellige forventninger og forskjellige definisjoner på hva som er "god lyd". Akkurat sånn det skal være :)
    Ang hifi-pjatt så er det fritt frem :) Her er det så lite liv om dagen at bare det beveger seg er det godt nok :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, enden på visa er nok at vi har forskjellige utgangspunkt, forskjellige forventninger og forskjellige definisjoner på hva som er "god lyd". Akkurat sånn det skal være :)
    Ang hifi-pjatt så er det fritt frem :) Her er det så lite liv om dagen at bare det beveger seg er det godt nok :)
    Har du sakket ned på kjøp/salg tempo? Alltid gøy å se bilder av gromsakene du evner å grave frem😊
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har du sakket ned på kjøp/salg tempo? Alltid gøy å se bilder av gromsakene du evner å grave frem😊
    Ja, det er rolig sjø som det heter :) Ikke noe spes, men driven er litt borte når jeg ikke MÅ bytte ut noe i anlegget. Spiller fint og Far er happy :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det trekker jaggu mer her nede i syden en oppe i kalde smitterfarlige nord. Finn stengt?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    A65F5A6C-DE12-43E6-8EED-7B6DB380DE1A.jpeg


    4E261C93-952B-4D17-AFDD-1E44428C7941.jpeg


    I tillegg står det en Matrix Element-I inne i mørket. Streamer via ROON til Matrix. ROON Core er installert på en Mac Mini i skapet til høyre.
    Forsterkeren står her frem til Jul og forlater da huset, så da må ny forsterker på plass. Blir vintage og jeg jobber hardt for å få akkurat den forsterkeren jeg vil ha....
    Men ingen av produktene er sveist fast, så alt kan ennå skje :)
     
    Sist redigert:

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Vis vedlegget 675904

    Vis vedlegget 675899

    I tillegg står det en Matrix Element-I inne i mørket. Streamer via ROON til Matrix. ROON Core er installert på en Mac Mini i skapet til høyre.
    Forsterkeren står her frem til Jul og forlater da huset, så da må ny forsterker på plass. Blir vintage og jeg jobber hard for å få akkurat den forsterkeren jeg vil ha....
    Men ingen av produktene er sveist fast, så alt kan ennå skje :)
    Tenker det låter ganske så bra J. Hvilke erfaringer har du gjort deg med Diabloen? Sikler litt etter en slik en :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se, min gode mann.

    Blir spennende å se hva slags forsterker som inntar plassen. Du har jo hatt mye innom på den fronten. Mye!

    Men skal jeg være ærlig, og det ønsker jeg seff å være, så består det største skrittet i riktig retning å gå fra USM til IKEA Bestå.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tenker det låter ganske så bra J. Hvilke erfaringer har du gjort deg med Diabloen? Sikler litt etter en slik en :)
    Ett herlig stykke hifi! Krefter i overflod :) Høyttalerene er bare 89db men trives veldig godt med litt headroom. Spiller som sagt stort sett lavt og til det funker oppsettet bra. Fjernkontrollen er tøff, men litt dårlig kvalitetsfølelse på knappene. Men thats it :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Ett herlig stykke hifi! Krefter i overflod :) Høyttalerene er bare 89db men trives veldig godt med litt headroom. Spiller som sagt stort sett lavt og til det funker oppsettet bra. Fjernkontrollen er tøff, men litt dårlig kvalitetsfølelse på knappene. Men thats it :)
    Gryphon er bra saker, har spilt en stund på Atilla, og det er den mest oppløste og dynamiske integrerte forsterkeren jeg har hørt.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    Begynner å angre på at jeg ikke kjøpte Micro Seikien bare på grunn av utseendet. Flott spiller, som jo også tar mindre plass enn sin remdrevne slektning.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tips til Tenåringspappa´er:
    Datter: "Kan du lage en TikTok konto, så gjør vi en sånn Far&Datter greie?"
    Jeg: "Kult! Klart det! "
    En liten time senere:
    Jeg: "Da er kontoen klar."
    Datter: "Hva kalte du deg?"
    Jeg (litt stolt): "#analoghifi"
    Datter etter 2 min: "PAPPPA!?!! Hva F...?!?! Slett den, flere av vennene min har sett den allerede!!! Ånei så kleint!"

    Meg: klør meg i hode, og bare Hæ? Hva skjedde?

    Spm til deg: hvorfor var dette så "Sykt kleint"?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Det der skjønte jeg ingenting av. Hun vil ha tiktokkonto sammen med deg ? Mine tenåringsjenter vil knapt nok vise seg med meg på gata..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    anal og hifi er da en fin kombinasjon.. dog kan gi noen feile assosiasjoner.. og enda værre som en far datter kombo :p
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Og i tillegg en iskald pils :)
    Som du sier; en av Julens høydepunkter.

    Håper dere har hatt en fin feiring, @rama og @T-1 :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn