JMM
Slava Ukraini!
Så flott. Bare å myrde, voldta og torturere i vei uten frykt for fortapelse. Her lukter det Urban II og AD 1096 all over again.
Får meg til å tenke på den første gulf krigen (den mellom Iran og Irak), hvor Iran brukte mindreårige i uniform som de sendte rett ut i minefelt for å rydde de. Barnesoldatene fikk en forgylt nøkkel (made in Israel) og ble fortalt at det var nøkkelen til paradis.Orthodox Church leader says Russian soldiers dying in Ukraine will be cleansed of sin
The head of the Russian Orthodox Church has said that Russian soldiers who die in the war against Ukraine will be cleansed of all their sins, days after President Vladimir Putin ordered the country's first mobilisation since World War Two.www.reuters.com
De er bare soldater. På en måte uten egen vilje. Jeg lærte i millitæret at den viktigste motivasjonen for en soldat var gruppepresset, dvs å ikke svikte dine medsoldater. Med god trening (skjer ikke i Russland) så handler det mindre om hvem du kriger for og mot, men mer om hvem du kriger med. Og hva skal man med en kirke hvis den ikke velsigner soldater som skal risikere eget liv?Så flott. Bare å myrde, voldta og torturere i vei uten frykt for fortapelse. Her lukter det Urban II og AD 1096 all over again.
Alltid kjekt med en eller annen prest som kan velsigne elendigheten.Orthodox Church leader says Russian soldiers dying in Ukraine will be cleansed of sin
The head of the Russian Orthodox Church has said that Russian soldiers who die in the war against Ukraine will be cleansed of all their sins, days after President Vladimir Putin ordered the country's first mobilisation since World War Two.www.reuters.com
Du vet svaret på det spørsmålet, tror jeg.Tja, hva med en kirke som også i samme slengen påpeker forskjellen mellom rett og galt? Eller er det for mye å forlange?
Er vel ikke helt usannsynlig at der er noen som er med på begge bildene også.
Det er jo greit å være klar over.KORREKSJON: Jeg skrev tidligere at gasseksplosjonene skjedde i svensk og dansk farvann, men leste nå at de skjedde i internasjonalt. Såvidt.
Ikke det at ikke andre kirkesamfunn også har svin på skogen, men det er noe spesielt med de ortodokse.Alltid kjekt med en eller annen prest som kan velsigne elendigheten.
Når jeg sier prest så er det i ordets videste forstand, og omfatter mange trosretninger.Ikke det at ikke andre kirkesamfunn også har svin på skogen, men det er noe spesielt med de ortodokse.
Mens den katolske er universell og den protestantiske er individuell, så er den ortodokse nasjonal. Fravær av historisk erfaring med romerrett og opplysningstid, men desto flere impulser fra bysantisk mystisisme, så er det kanskje ikke så rart at Putin ser ut til å ha valgt seg Nikolas I sitt motto «Orthodoxy, Autocracy and Nation».
Det handler om å "berettige" bruk av "Endwaffen", for å sitere prop-lederen for et annet tapsprosjekt.^Er hele hensikten med "folkeavstemningene" å markere en gang for alle at diplomatiske forhandlinger er nytteløse?
Veldig bra.Føler et raseri inni meg:
Madammen og jeg har akkurat donert $100 for kjøp av generatorer og vinterutrustning for ukrainske soldater. Ta en titt på hjemmesiden deres, kanskje finner noen her inne noe å kjøpe der, eller kanskje noen føler det riktig å donere noen kroner.
Mvh
Vel, jeg ser det i hvert fall slik. Lavrov har ikke mandat til forhandling om ikke basert på en de facto betingelsesløs kapitulasjon av Kyiv. Da er det rimeligvis ikke mye å forhandle om.^Er hele hensikten med "folkeavstemningene" å markere en gang for alle at diplomatiske forhandlinger er nytteløse?
Dette er forvridd og den reneste galskap sett i ettertid:Putin er patetisk glad i juss og andre formaliteter.
En liten videreutvikling av WW2 taktikken, der hvor politistyrkene var bak de fremrykkene fotsoldatene og hvis de snudde - retrett, ble de henrettet prompte av disse. Sheep to the slaughterhouse. Vi skriver 2022 !Kan behøves mange nøkler. Hensikten her er å etterfylle kanonføde for den eneste russiske taktikken med å sende frem infanteri for å forsøke å få ukrainske stillinger til å åpne ild og dermed avsløre hvor de er, for deretter å skyte mot disse posisjonene med artilleri. And repeat. Forbruksmateriell. Det er ikke meningen at de skal overleve spesielt lenge eller utføre noe annet oppdrag enn å bli drept. Behøver ikke mye opplæring eller utstyr for det. Holder lenge med en rusten AK-47 i hendene for å se ut som noe det er verdt å skyte på.
The Russian mobilization is best understood in the context of the BTG
This will be an unpopular opinion, but before calling me a Russian troll please read through some of my other stories to understand how pro-Ukrainian I am. I’m a firm believer in understanding dynamics, even when they don’t conform to what we want to...www.dailykos.com
Øyh!!Russiske milbloggere lager fortsatt skranglende lyder i dag.
Jens sier at annekteringene i Ukraina er en opptrapping. Det er sikkert en riktig ting å si, men det kan da ikke være noen i den frie verden som går på den der, Jeg tenker status quo…
Hils Oleksiy fra meg og si at vi forstår hverandre.