Så ble også jeg frelst

Poseidon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.06.2007
Antall liker
0
Hei alle sammen. Sitter med en liten en og smiler. På Gyrodecen står Rossington Collins og roterer med en lyd som er absolutt helt utrolig. Har ikke noen i min omgangskrets med same hobby og har derav ikke mye å sammenligne med unntatt min Cd spiller. Tør nesten ikke si det men vinylen sin lyd på en god rigg er over all forventning. Slik jeg ser det så blir det lenge til jeg putter inn en cd da jeg har masse vinyl som har stått urørt i ca 17 år.

Har plagdes litt med humm og har litt der fortsatt men den kommer ikke i veien under avspilling (hører den svakt på tomgang). Mangler litt smådeler for flytting av riaa så tror jeg den er borte.

Fikk utmerket hjelp hos Arild på HiFi guiden med oppsett av arm og PU og har stilt vekta etter øret og beste lyd. Kjærringa for i lufta da hun oppdaget at speielen i sminkeskrinet var borte men jeg fikk da PU rett så da er jeg happy.

Benz L-04 er så ballansert og nøytral at jeg kan ikke si annet en HURRA (smak og behag).

Mvh,
Steve

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Ja livet er herlig Poseidon. Gratulerer med nytt vinyloppsett og kos deg masse. Du har fantastisk mange gode timer foran deg med deilig vinyl lyd. Håper du får løst Humm lyden!

Nyt det i lange drag. 8)
Mvh
Kjetil

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Om du har kjøpt spilleren din hos Arild har du også fått med en komplett Gert Pedersen-modifikasjon, i alle fall om det er den spilleren jeg tror det er. Da er det jaggu ikke rart du er fornøyd, nei..... Gratulerer! ;D

K

kbwh

Gjest
Trodde først tråden handlet om Sonus faber. Jeg er håpløs.

Grattis med fin spiller. Jeg har sett den mener jeg.

Poseidon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.06.2007
Antall liker
0
Valentino.

Når det gjelder Sonus Faber så er vel det en av de som sitter som favoritt dersom jeg bytter ut electrostatene. Utrolig bra spør du meg. Har også tenkt på BW 800 serien som 802.

Mvh,
Steve

K

kbwh

Gjest
Alltid skummelt å bytte prosjektorprinsipp, Poseidon!

Jeg har ikke handlet annet en LPer på Hifi-Guiden. Prøvde å kjøpe karbonfiberbørste, men slikt har han ikke. Rart, spør du meg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.787
Torget vurderinger
27
Låter neppe dårlig det der Poseidon. Har selv levd med Michell Orbe, Mørch DP-6 og L04 i lang tid. God kombinasjon, absolutt. Flott mellomtone på L04. Har likt alle de Benzene jeg har hatt opp gjennom tidene (ai, hørtes gammel ut). Kanskje ikke mest nøytrale og korrekte pickup, men den spiller musikalskt og varmt.

Gratulerer! Moro å høre at du koser deg.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
997
Valentino skrev:

Jeg har ikke handlet annet en LPer på Hifi-Guiden. Prøvde å kjøpe karbonfiberbørste, men slikt har han ikke. Rart, spør du meg.
Smetter inn et lite poeng her i at spilleren IKKE er kjøpt hos Hifi-Guiden. Artig at bransjen har aktører som Arild som ved siden av selvfølgelig å drive butikk for fortjenestens skyld, også uten å tjene femti øre bidrar velvillig med veiledning når det trengs. ;) (vel kanskje litt å hente på sikt da, siden det er rimelig stor mulighet for at fornøyde kunder kommer tilbake)

mvh.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Gratulere Poseidon.
Aldri forsent å bli frelst ;D ;D.

K

kbwh

Gjest
@ kwil: Da misforsto jeg. Ikke første gang.

Hvor som er: En snurrende Gyrodec er kanskje det mest suggererende syn i hifi.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
997
Valentino skrev:
@ kwil: Da misforsto jeg. Ikke første gang.

Hvor som er: En snurrende Gyrodec er kanskje det mest suggererende syn i hifi.
Yepp! Et savn allerede!

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
kwil skrev:
Valentino skrev:

Smetter inn et lite poeng her i at spilleren IKKE er kjøpt hos Hifi-Guiden. Artig at bransjen har aktører som Arild som ved siden av selvfølgelig å drive butikk for fortjenestens skyld, også uten å tjene femti øre bidrar velvillig med veiledning når det trengs. ;) (vel kanskje litt å hente på sikt da, siden det er rimelig stor mulighet for at fornøyde kunder kommer tilbake)

mvh.
Puhhhh ... godt å høre. ;) Både undertegnende og en annen hifi-kompis ifra n-trøndelag har siklet rundt nevnte spiller. Faktisk så tror jeg Gyro´n kommer til å få et annet hjem iløpet av noen uker - om jeg ikke tar munnen for full.
Apropos HiFi-Guiden; et foretagende som har integritet i norsk hifi sammenheng!!

Til slutt, Poseidion, grattis med god rigg!! :D

mvh
anekdoten

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grattis Poseidon og velkommen etter! :)

Du kommer til å få maaange gode timer fremover høres det ut som.

MEN, du er klar over( våre venner som allerede har skrevet her, er alt for høflige) at i slike tråder KREVES det bilder? :)
Så har du mulighet, pøs på med visuelle inntrykk!

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Gratulerer Poseidon!

mvh,
OS

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Herregud så pent!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.787
Torget vurderinger
27
Flott Poseidon.
Har du forsøkt ulike underlag? Min erfaring er at Michell liker dårlig stein. Jeg vet ikke hvordan glass fungerer, men tre gjorde underverker hos meg. Hold oss oppdatert.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Blir du fornøyd,tenk deg godt om før du selger!....for den lages visst ikke i sort noe mer....flott spiller.. ;D ;D

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
ixos_76 skrev:
Blir du fornøyd,tenk deg godt om før du selger!....for den lages visst ikke i sort noe mer....flott spiller.. ;D ;D
For info: Michell GyroDec kan fremdeles bestilles i ulike finish'er mot et lite pristillegg.

mvh

A

aair

Gjest
SOA skrev:
ixos_76 skrev:
For info: Michell GyroDec kan fremdeles bestilles i ulike finish'er mot et lite pristillegg.

mvh

Jupp, stemmer det! Jeg sitter med en helt sort versjon.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
Flott Poseidon.
Har du forsøkt ulike underlag? Min erfaring er at Michell liker dårlig stein. Jeg vet ikke hvordan glass fungerer, men tre gjorde underverker hos meg. Hold oss oppdatert.
Ingen lydkilder eller elektronikk-apparater har godt av å stå på uavkoblet stein imo. Det fenglser de inn i sitt eget resonanshelvete.

Mvh Vidar P

Topp Bunn