Søstera mi har rund dag i påsken.....

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.162
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
...Og jeg hadde tenkt å gi henne et gaveabonnement i Spotify. Men: Problemet er å få spotify fra pcen til anlegget, det er et ganske langt strekk.
Finnes det noe sett med trådløs overføring fra usben på pcen, til en liten, trådløs dac som kan koples inn i en aux- inngang på anlegget?
Vet at jeg har sett noe slikt her, men finner det ikke.
Gitt anlegget hennes, er det relativt lave krav til lydkvalitet...
All hjelp mottas med takk.

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.454
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Squeezebox Duet

Mvh
OMF

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.162
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Takker for alle svar foreløpig!

Søstera mi har et minianlegg i bokhylla ved peisen.
Squeezebox eller Nad blir litt som å skyte spurv med kanoner.

Hun er musikkinteressert som bare det, men, for å sitere henne: "Dingser og bokser er ikke min ting".

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.454
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel - du får vel en ny SB til 1500,-.
http://www.lefdal.com/product/data/...et?scid=1884&gclid=CMiTne7ula8CFcovmAodgnbu5g

Da får du fjernkontroll så du kan spillle lagret musikk og Spotify uten å sitte ved PCen, du slipper noen former for kabler mellom PC og anlegg (Gitt at hun har trådløst nett), og det er et system som dunker. Kan jo hende at hun etterhvert ønsker å utvide med en SQ Boom på badet, kjøkkenet eller soverommet med tider.....musikken blir veldig tilgjengelig med et slikt system. I tillegg har man jo radio også. Man skal heller ikke kimse av Spotify radio hvor man kan velge genre som man vil....

Mvh
OMF

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
tkr skrev:
Finnes det noe sett med trådløs overføring fra usben på pcen, til en liten, trådløs dac som kan koples inn i en aux- inngang på anlegget?
Hei

Er det ikke en slik sak olllie har da? Tror den heter audio pro eller noe slikt, har visst vært testet i Fidelity også.

mvh
ivarlo

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.162
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Takker for hjelp. Har fått pm om den audioproen også. Skal sjekke litt, men den Squeezeboxen var uventet billig.....
Skal hilse fra madammen og si at HFS er enestående, her får en hjelp med det mest utrolige. :D

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg kan virkelig anbefale Audio Pro-dingsen, Tønnes. Den låter helt utrolig til prisen og et godt stykke over. Dessuten er den en lek å installere og helt problemfri i bruk. Og jammen stemmer det at den er testet i Fidelity, gitt! ;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.162
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Jeg kan virkelig anbefale Audio Pro-dingsen, Tønnes. Den låter helt utrolig til prisen og et godt stykke over. Dessuten er den en lek å installere og helt problemfri i bruk. Og jammen stemmer det at den er testet i Fidelity, gitt! ;)
Takk for tipset. Skal bla gjennom mine gamle Fidelity og lese på nytt.
mvh

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.189
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Auido Pro WF100 kan du kjøpe bl.a. hos Soundgarden.
Vurderer faktisk en sånn selv, siden Airport Express(ene) er håpløs å få til med min router.

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
5
Sted
Vestfold
ottone skrev:
Auido Pro WF100 kan du kjøpe bl.a. hos Soundgarden.
Vurderer faktisk en sånn selv, siden Airport Express(ene) er håpløs å få til med min router.
Har denne selv. Kan trygt anbefales.

Topp Bunn