Digitale avspillere sacd-signal til dac via hdmi?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.552
Antall liker
2.735
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mulig spørsmålet har blitt stilt før, og da ber jeg om at folk bærer over med meg:

Gitt at man har en sacd-spiller, kan man da sende sacd-signalet via hdmi til en ekstern dac, gitt at spiller har hdmi ut og dac har hdmi inn?
For ordens skyld; det er da snakk om en Denon dvd3910 og en Topping D70.

mvh
Proffen
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Ikke umiddelbart medmindre man har så godt styr på elektronik at man er istand til at tage digitalsignalet på den indbyggede dacchip i SACD spilleren. Mange har gjort det. Google is your friend.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.552
Antall liker
2.735
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ikke umiddelbart medmindre man har så godt styr på elektronik at man er istand til at tage digitalsignalet på den indbyggede dacchip i SACD spilleren. Mange har gjort det. Google is your friend.
Takk for innspill, selv om jeg ikke ble helt klok på det. Får google litt i kveld.

mvh
PRoffen
 

MoonDust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2010
Innlegg
248
Antall liker
133
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Topping D70 sin HDMI er en i2s forbindelse. Tilsvarende PS Audio etc.. Så SACD signalet kan ikke sendes fra en SACD spiller via HDMI og inn i Topping, da må transport ha en egen utgang tilpasset det formålet.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.552
Antall liker
2.735
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Takker for innspill. Har blitt litt klokere, særlig etter å ha skummet siste lenken.
Ser ut til at man kommer til å fortsette å kjøre på "gamlemåten" da....(selv om det hadde vært digg å kjøre det via dac`en uten å måtte bygge om...)

mvh
Proffen
 
Topp Bunn