Saddams henrettelse

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.988
Antall liker
773
Etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med inntrkk av at de fleste synes Bush er en værre maktperson enn Saddam, dette får undertegnde til å undres over verdenssynet til skribenter i denne tråden.
Bush: en president som fusket (moralsk om ikke juridisk) seg til embedet, som står bak en invasjon ingen lenger forsvarer og som har tatt livet av flere USAianere enn 9/11 og et lass med irakere og som har ført landet på randen av konkurs - de rike har fått mere skattelette og off sektor har mindre enn noen gang.

Saddam:dømt for en massakre på 180 personer. Invaderte Kuwait. Han var dikator, men på en måte som USA også bifalt og støttet i lenger perioder.

Jeg liker ingen av dem, men Irak hadde stått seg bedre uten invasjonen. Det tror jeg at selv Fr.père er enig i nå.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Jaja, jeg har da i allefall notert at "Han Sjøl" har henta Saddam med lasso !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.234
Antall liker
9.093
Torget vurderinger
1
Jaja, jeg har da i allefall notert at "Han Sjøl" har henta Saddam med lasso !!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Han stjeler ikke flere rein fra vårres folkan igjen! ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Var det etter at Saddam ikke lenger var en alliert av USA, at han begynte å bryte menneskerettighetene ::)
Da forstår jeg i så tilfelle begrunnelsen for at Bush ville ha ham henrettet..
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Spør irakerne om de fortsatt ville hatt Saddam som president. Sunniminoriteten ville sikkert det, men de resterende 80% ville naturligvis ikke det. Invasjonen av Irak var helt riktig og støttet av de fleste europeiske stater, med unntak for Tyskland, Frankrike, Norge, Russland og Sverige. At stemningen har snudd er jo typisk for europeisk kujonholdning. Go Bush, go!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.859
Antall liker
10.344
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Så alle land som har en dritteskk som president, og som bare støttes av minoriteten av innbyggerne, bør invaderes? Gjelder dette også Bush, som fikk <50% av stemmene, og som jeg synes er en drittsekk, eller hvor går grensen? Ser du virkelig ikke hvor problematisk dete synspunkitet er, og hvor mye krig og elendighet dette åpner opp for? Og jeg synes IKKE synd på Saddam, han fikke sikkert ikke mer enn han fortjente, men likevel? Hele araberverdenen, og betydelige deler av verden forøvrig, ledes av drittsekker uten flertallstøtte.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.988
Antall liker
773
Spør irakerne om de fortsatt ville hatt Saddam som president.  Sunniminoriteten ville sikkert det, men de resterende 80% ville naturligvis ikke det.  Invasjonen av Irak var helt riktig og støttet av de fleste europeiske stater, med unntak for Tyskland, Frankrike, Norge, Russland og Sverige.  At stemningen har snudd er jo typisk for europeisk kujonholdning.  Go Bush, go!  
Ja stemningen har snudd i USA også, til og med i det republikanske partiet. Hvorfor det?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Enkelte her får det til å fremstå som om Saddam ikke var så ille egentlig... Jeg leste en gang at han har rundt 1 million menneskeliv på samvittigheten, bla. på grunn av krigene han startet, ser ut til at noen her har glemt krigen han starten mot Iran f.eks.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Så alle land som har en dritteskk som president, og som bare støttes av minoriteten av innbyggerne, bør invaderes? Gjelder dette også Bush, som fikk <50% av stemmene, og som jeg synes er en drittsekk, eller hvor går grensen? Ser du virkelig ikke hvor problematisk dete synspunkitet er, og hvor mye krig og elendighet dette åpner opp for? Og jeg synes IKKE synd på Saddam, han fikke sikkert ikke mer enn han fortjente, men likevel? Hele araberverdenen, og betydelige deler av verden forøvrig, ledes av drittsekker uten flertallstøtte.

Bush ble valgt demokratisk enten du liker det eller ei. Vår egen regjering har samme "problem", om man teller antall stemmer så er de faktisk i mindretall, det er valgordningen som gjør at de sitter med makten.
 
O

om.s

Gjest
Se og Lær!! billigere med Saddam enn med Krekar, selv om de begge fortjener samme vei...

mvh
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Enkelte her får det til å fremstå som om Saddam ikke var så ille egentlig... Jeg leste en gang at han har rundt 1 million menneskeliv på samvittigheten, bla. på grunn av krigene han startet, ser ut til at noen her har glemt krigen han starten mot Iran f.eks.
Hvem er så disse enkelte? Får inntrykk av de som har vært negative til henrettelsen av Saddam er enige i at at han ikke var en god mann, påstår noen noe annet? Er du tilhenger av dødsstraff Kompo ? Når det først gikk den veien, syns du avslutningen av seansen var den siviliserte vesten verdig? Hva med gjenlevende/pårørende etter Saddam's overgrep. Får de svar på sine spørsmål, føler de at deres sak er blitt talt? Hvor mange hemmeligheter forsvant i grava med Saddam, er "vi" tjent med det?
Morsomt at du nevner krigen mot Iran. Med den islamske trussel hengende over oss, skulle en jo tro at Saddam var en good guy. Var han alene om krigen mot Iran?? Hvem var hans støttespillere i starten?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Når det først gikk den veien, syns du avslutningen av seansen var den siviliserte vesten verdig?
Henrettelsen ble vel utført av irakiske myndigheter, og nei, de er overhodet ikke på nivå med den siviliserte vesten. Det blir de aldri. ;) De ligger 700 år etter oss.
 
Topp Bunn