Salg av husholdningsapp, biler etc!!

olebjørn

Fersking
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Kristiansand (opprinnelig Telemark)
Torget vurderinger
9
Hei! Først vil jeg si at dette er ett flott nettsted for oss hifi interesserte. I det siste har enkelte medlemmer annonsert alt fra biler, båter, husholdningsmaskiner etc her på sentralen. Det er på ingen måte noen stor sak dette, men likevel litt irriterende at det blandes inn her. Skjønner att det kan være lettvint og fristende å se om det er noen potensielle kjøpere på litt av hvert som skal selges, men dette er vel først og fremst ett "samlingssted" for entusiaster av hifi og da kan det være fint å holde seg til det som er kjernen.

Mvh Ole Bjørn
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vel, Bruktbørsen har jo Diverse, med tillegget "..som ikke passer i annen kategori. F.eks. MP3 spillere, konsertbilletter, data m.m.". Uttrykkene "F.eks." og "m.m." åpner vel for at man kan annonsere for så ymse, ikke bare hifi/musikk-relaterte ting.
Jeg kan forstå at noen synes at husholdningsapparater og biler og slikt ikke hører hjemme på HFS, men på den annen side stjeler det ikke plass for andre ting, og jeg synes ikke det er egnet til å skape irritasjon.
Finn.no er kanskje et mer naturlig sted å annonsere for slikt, men der koster det penger, om enn ikke de store summene.
Men her på HFS er det gratis, og så lenge dette ikke bryter med forumreglene, synes jeg det er uproblematisk å annonser under Diverse.
Jeg kan godt forstå at de som har slike ting til salgs, benytter de mulighetene som finnes til å annonsere. Man har jo ingenting å tape, siden det ikke koster noe. :)
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.915
Antall liker
575
Blir vel litt som å forby debattinnlegg man ikke liker ::)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Divese kan være en grei plass å selge ymse artikler, det hender det dukker opp et og annet interessant der. Så lange annonser plasseres her er det vel ingen problemer med dem. Jeg regner forøvrig med med (?) at det i HFS3 vil være en større muligheter til å sortere annonser også slik at hvis man ikke vil se Kaffemaskinannonser i "siste fra bruktbørsen" at man kan stille inn de gruppene som er interessant å følge med i til enhver tid.

Hvis det er egne grupper man vil følge med i kan jeg forøvrig anbefale å lage en RSS-feed fra hver enkel ønsket gruppe. Det er en bedre måte å følge med, samt sorter ut de grupper med uinteressant innhold som forstyrrer. Det være seg Diverse, Løse Rør, Bilde, Bilstereo etc.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Jeg ser ikke problemet :)
 
Topp Bunn