Ønsker anbefaling Salg i 2019 man angrer på, som anbefaling.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Det er flere av oss her inne som har relativt høy rotasjon på komponenter, og som synes det er en morsom del av hobbyen. Dette medfører naturligvis at en innimellom bytter ut noe, for så å angre. Jeg tenker at salg man angrer på kan fungere vel så bra som anbefaling, som det at man roser noe som man pt. eier.

Mitt Bidrag:

Swissonor B.A.C.H. 12 høyttalere.

Det har ikke vært like gøy å høre på musikk etter at de ble solgt til en amerikansk samler.

IMG_0099.jpg
 
L

Lassencad

Gjest
Ja der har desværre været en del udstyr der igennem tiden er solgt
Kort tid efter salget fortryder man.
Men da man ikke er super rig må noget ud før andet kan komme ind :)
For mit vedkommende drejer det sig om

Magnepan Tympani
Luxmann 550
Snell Type B
Snell Type C (Med skrå front)
Denon DP 75
Denon HA 500
Fidelity Research FRT-5 MC Step Up
Stax UA-9 Tonearm
Denon DL 305
TDL Electronics Reference

:)
 
M

MarkusH

Gjest
Ikke solgt den/de enda, men kommer til å angre på salget av de fire xtz 99 w10.16 .... forsvinner vel en allerede på fredag. Får håpe de "nye" står til forventningene. :|
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.221
Antall liker
9.458
Torget vurderinger
2
Det er flere av oss her inne som har relativt høy rotasjon på komponenter, og som synes det er en morsom del av hobbyen. Dette medfører naturligvis at en innimellom bytter ut noe, for så å angre. Jeg tenker at salg man angrer på kan fungere vel så bra som anbefaling, som det at man roser noe som man pt. eier.

Mitt Bidrag:

Swissonor B.A.C.H. 12 høyttalere.

Det har ikke vært like gøy å høre på musikk etter at de ble solgt til en amerikansk samler.

Vis vedlegget 563756
Artig trådide, hvilke høyttalere bruker du nå da.!? Jeg likte Swissonor 300b forsterkeren på Hortensmessa og hadde en god prat med konstruktører.
PS jeg selger ikke noe , har ikke hjerte til det , det bare hoper seg opp,,, Har lånt bort mine Audio Physic Virgo II,?og det blir et dilemma hva å gjøre med dem når lånet avsluttes..
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.221
Antall liker
9.458
Torget vurderinger
2
Ikke solgt den/de enda, men kommer til å angre på salget av de fire xtz 99 w10.16 .... forsvinner vel en allerede på fredag. Får håpe de "nye" står til forventningene. :|
Kjøp først , selg etterpå ?
 
Sist redigert:

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Har angret mer på kjøp enn på salg. Som regel er det et dårlig kjøp som fører til et salg. Eller som oftest er det tid for noe nytt. Det som betyr mest er om man klarer å erstatte det man har med noe bedre. Som oftest får man noe bedre hvis man legger mer penger i potten og er nøye med hva man plukker ut.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.673
Antall liker
4.119
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Det er flere av oss her inne som har relativt høy rotasjon på komponenter, og som synes det er en morsom del av hobbyen. Dette medfører naturligvis at en innimellom bytter ut noe, for så å angre. Jeg tenker at salg man angrer på kan fungere vel så bra som anbefaling, som det at man roser noe som man pt. eier.

Mitt Bidrag:

Swissonor B.A.C.H. 12 høyttalere.

Det har ikke vært like gøy å høre på musikk etter at de ble solgt til en amerikansk samler.

Vis vedlegget 563756
Artig trådide, hvilke høyttalere bruker du nå da.!? Jeg likte Swissonor 300b forsterkeren på Hortensmessa og hadde en god prat med konstruktører.
PS jeg selger ikke noe , har ikke hjerte til det , det bare hoper seg opp,,, Har lånt bort mine Audio Physic Virgo II,?og det blir et dilemma hva å gjøre med dem når lånet avsluttes..
Du setter opp to stereopar.
Du har 4 utganger på din amethyst. Så setter du et par i førsterfleksjon på sidene og justerer til du får en perfekt kansellering så kun direktelyden fra de som står 30 grader i front gir perfekt output:cool:
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Vis vedlegget 563756 [/QUOTE]
Artig trådide, hvilke høyttalere bruker du nå da.!? Jeg likte Swissonor 300b forsterkeren på Hortensmessa og hadde en god prat med konstruktører.
PS jeg selger ikke noe , har ikke hjerte til det , det bare hoper seg opp,,, Har lånt bort mine Audio Physic Virgo II,?og det blir et dilemma hva å gjøre med dem når lånet avsluttes..[/QUOTE]

Jeg spilte på Wolf Von Langa Son etter Swissonor. Gode de også, men jeg synes kanskje de ble litt "snille" i gjengivelsen. De er nå på vei til Tyskland. Så i dag står "festhøyttalerene" Klipsch RF63 oppkoblet, og spiller på nåde til noe spennende dukker opp.
 

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Innlegg
729
Antall liker
489
Sted
Askøy
Torget vurderinger
26
Angre jeg solgt disse, ikke i år men noen år siden
9c21ab0dc1710545abe544ca0e46e71f.jpg
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Skal jeg ta med "dustesalg" fra tidligere år, kommer disse høyt på lista:

JBL L300 Summit
JBL L300 Summit.jpg
JBL L300 Summit.jpg
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
638
Antall liker
510
Torget vurderinger
23
Det fine med denne karen er at man aldri er i nærheten av å tenke hifi, kun ekte musikkglede!!

034-Andoaingo-Rock-Jaialdia-2017-The-Bevis-Frond-18VI17-por-Dena-Flows.jpg
 
Topp Bunn