San Francisco

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.375
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Regner med at jeg kommer til å tilbringe neste helg her.....

Så - i hvilket området av byen bør jeg bo...?
Hva bør jeg få med meg...?

Noen hifi-sjapper å anbefale?

Mvh
OMF

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Hvis du får hotellutgiftene dekket ;D anbefaler jeg et av de store hotellene i sentrum. Har selv bodd på Mariott (4th street) og Mariott Courtyard (2nd street) flere ganger. Begge er veldig bra mens Courtyard er litt rimeligere. Det fines flere ågså: http://tinyurl.com/bxe72g

Jeg kjenner ikke til noen hifi-sjapper men hvis du er ute etter å kjøpe vinyl er San Francisco og området rundt veldig bra. Si i så fall fra så skal du få mange tips.

mvh,
OS

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Antall liker
0
På lavbudsjett vil jeg anbefale San Remo i hyggelige North Beach. Ellers så vet jeg ikke om noe hifi sjapper i selve SF, men jeg kjøpte en demomodell av Transporter på en sjappe i Palo Alto (Magnolia Hifi), de hadde mye godsaker der.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.375
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Må nok betale gildet selv - jobben betaler nok bare tilsvarende det hotellet mitt i stusselige Minden, Nevada koster - og det er ikke mye for å si det slik!

Så det blir nok et rimelig et - men vil gjerne bo relativt sentralt da!

Vinyl er nok ikke helt min ting.....men har sporet opp en del hifi butikker på nettet - så har planer om å printe ut adressene og kjøre litt droskje....noe må man jo gjøre for å stilne abstinensene - og i det hele tatt gjøre noe fornuftig!

Mvh
OMF

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.889
Sted
Kongsberg
Hei. :)

Sjekk med sjømannskirken i San Fransisco.

http://www.sjomannskirken.no/sanfrancisco

Den ligger i Hyde Street og det vil vel være
fornuftig å finne seg innkvartering i dette
området. Hyde Street er gaten som er
benyttet i utallige biljakter som fex. "Bullit"
Rett nedenfor kirken finner du Fishermans
Warf med div jazzklubber og servering av
fisk og krabbe. Videre båtturer til og rundt
Alcatras og Golden Gate.
SF sentrum er ikke veldig stort så China-
Town og homsestrøket (?) ligger innenfor
gådistanse (for en nordmann). Kirken kan
sikkert også være behjelpelig med å finne
hifisjapper i byen.
Ellers vil jeg anbefale Fishermans Warf
Marriott der kona og jeg tilbrakte bryllups-
natten etter å ha giftet oss i sjømannskirken.
Prisene for normale (dobbelt-)rom er ikke
skremmende etter norsk standard (fra USD 169,-).

http://www.marriott.com/hotels/travel/sfofw-san-francisco-marriott-fishermans-wharf/

Kos deg i en av USAs fineste byer.

God tur ;)

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Nå banner jeg muligens i kirken. MEN, du kan IKKE tilbringe tiden i en Hifi-sjappe når du befinner deg i denne fantastiske byen. Ta heller turen ut til en av vingårdene for litt prøvesmaking. Og følg for all del rådet til Gunnar om å loffe litt rundt på Fishermans Warf. Har du tid eller mulighet kan du jo følge strømmen av turister ut til Alcatrass. Eller du kan nyte utsikten ut dit fra Golden Gate. Det er massevis av berømte severdigheter i denne vakre byen, men vil du bruke tiden på Hifi-sjapper så vel bekomme ;)

Lin

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.375
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Igjen takk for råd!

Nå er det slik at jeg reiser mye i jobben - og er for tiden på et 3 ukers opphold i Minden, Nevada. Denne helgen tilbrakte jeg med en "bytur" til Reno - jeg ble ikke imponert. Mens søndagen ble tilbrakt på ski i Lake Tahoe - som faktisk gav veldig mersmak.

Neste helg har jeg lyst til å koble av litt - og komme meg vekk. Joda - jeg skal være litt turist, men har ikke all verden lyst til å trave rundt for å finne amerikanske severdigheter (antar det dreier seg om verdens største hamburger, en høy telefonmast, et sted man har lagd noen filmer og muligens en 200-300 år gammel bygning man ikke helt skjønte at man greide å bygge i steinalderen!).

Jazz klubber - det hørtes spennede ut!

Tar kontakt med Sjømannskirken jeg....

Takker

OMF

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Du kan ikke ha vært i SF uten å avlegge Amoeba Records på Upper Haights et besøk. Hvis singler er av interesse, er det en knall butikk i det verste forfyllede alkisstrøket på Lower Haights (rundt husnummer ca 500). Noen syns sikkert det er litt skummelt, men folk flest har mer enn nok med å ta vare på seg selv. ::)

Kjenner det kribler i reisefoten nå gitt. ;)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.375
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tja - nå er jo ikke akkurat jeg noen vinylmann da... ;D ;D

Da er Mariott på Fishermans Warf bestilt! Takk for tipset Gunnar!

Også er det bare å søke seg frem til noen hifi butikker og konserter! Skal bli godt med en fri-helg!

mvh
OMF

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
OMF skrev:
Tja - nå er jo ikke akkurat jeg noen vinylmann da... ;D ;D

Da er Mariott på Fishermans Warf bestilt! Takk for tipset Gunnar!

Også er det bare å søke seg frem til noen hifi butikker og konserter! Skal bli godt med en fri-helg!

mvh
OMF

Amoeba er ikke bare vinyl. CD-avdelingen er om mulig enda mer imponerende.
Men selvsagt, dingser er langt mer spennende enn å oppdage musikk utover DS ogPF, og musikk burde jo forøvrig være gratis, jfr. PirateBay.

Fishermans Warf er sikkert et fint område å bo i, men heller ikke det første stedet man spiser, til det er det alt for turistinnfisert, og jazzkvarterne er langt mer interessante i så måte.

Vel vel, du får ha en god tur.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.375
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
ErosLoveking skrev:
Da skal jeg gi deg et navn på besøksverdig butikk.

http://www.audiovisionsf.com/

Vet ikke hvor interessert du er i platebutikker, konsertsteder og barer i området?
Den butikken har jeg allerede funnet frem til - sammen med: Music Lovers, Pitch perfect og House of Music - sistnevnte er vel den minst spennende av disse 3!

Er litt nysgjerrig på hvordan mulighetene til å lytte på noe bra er - når man relativt åpenbart ikke er en potensiell kunde!

Er vel mest interessert i konsertsteder av det du nevner der......

Mvh
OMF

Topp Bunn