Vanskelig å peke på akkurat den låta eller det bandet, men noen milepæler var det i tenårene. Som fjortenåring plukket jeg opp Dead Kennedys "Fresh Fruit for Rotting Vegetables". Låter som"let's lynch the landlord", "California Überalles og "Holiday in Cambodia", satte sine spor. Samtidig fikk jeg øynene opp for den norske neogaragebølgen med band som Cosmic Dropouts, Lust O Rama, Cutbacks, Peau de Peche for å nevne noen. Disse ga meg interessen for å grave dypere ned i materien, og interessen for original 60's US-garage kom fort. Den som ikke har en Sonics-skive i samlinga, har en fattig samling.....
På slutten av 80 og delvis utover på 90-tallet hadde vi i Norge en veldig rik musikkpresse. Nye Takter, Puls, RockFurore, Beat og ikke minst endel riks og store distriktsaviser med en rikholdig musikkdekning. For en musikkhungrig fjortis i bygdenorge gikk timene fort på gutterommet med Harald Are Lund på radioen, eller siste innkjøp fra UFFA, Bakklandet Bokkafe eller Rock Shops postordrekatalog på spilleren, og det siste av musikkblader.Fikk min første deltidsjobb ved siden av skolen som 15-åring, så cashflow til innkjøp var aldri noe problem. Når jeg så i 1990, i en alder av 17, for første gang kunne snike meg inne på konsert i Samfundet i Trondheim var all lykke nådd. Siden det har det blitt godt over 1500 konserter, tusenvis av skiver og i de siste åra en intens samling på original singler. Ingen som helst tvil hva som er min hovedinteresse her i livet. Gudskjelov har jeg en bedre halvdel som deler litt av interessen og lar meg holde på..... ;D ;D ;D