Sanger som fikk deg til å forelske deg i anlegget på nytt

Trulseven

Medlem
Ble medlem
06.11.2019
Innlegg
15
Antall liker
9
Jeg regner med flere har opplevd dette?

hvetebrødsdagene med anlegget er glemt, lydbildet har blitt din referanse, og du reflekterer stadig sjeldnere over anleggets styrker og svakheter.
Så kommer det plutselig på noe som gjør at anlegget virkelig skinner, og du bruker resten av kvelden på å høre på musikk på høyt lydnivå.

Jeg har to slike eksempler:
Lost without you - Freya Ridings (kjøttfult piano, rå kvinnevokal og et bassfundament som minner om et fjell)
Build a better world - London Elektricity (himmel-cymbaler)

Flere som har eksempler på slikt?
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
"Get by" med Avi Kaplan har gått på repeat siden våren 2020 hos meg. Har nå kjøpt den på vinyl også bare for å sjekke ståa. Må snart slutte å spille den nå, slik at den ikke skal bli slitt som en gammel tennis-sokk for aldri mer å bli spillt.

Så deilig at det fortsatt skrives musikk jeg ikke visste jeg ville like.

Avi Kaplan • Red Light Management
 
Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Flere som har eksempler på slikt?
Jeg har det sånn ganske ofte.

Av en eller annen grunn så endte jeg opp med kun Spotify til slutt.
Vinyl er hivd ut for over 20 år siden, og det som er igjen av cd ligger nedstøvd i esker.

Jeg skjønner mange legger streaming tjenestene for hat, men det er en ypperlig plattform ifm trådens tittel.
Jeg oppdager stadig ny musikk som gir gåsehud helt nede fra ballesvetten og opp til topplokket....flere ganger i uka. :)

(Og kom ikke å si at Spyttify låter dritt. Har du en tung & slem rigg, og lavt støygulv, så låter Spotify helt innafor)
;)
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.708
Antall liker
5.896
De fleste sangene på dette livealbumet til Fink får anlegget til å skinne...
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Bergfinn: Bare si fra når du har gjennomgått de kassene. Vi er flere her som fortsatt elsker CD. Og følgelig aldri dropper dem😎 Har tatt litt tid, men jeg tror jeg kan klare å finne subwooferen til Little Bird i år..

Ad trådens emne: Jeg visste det ville bli bra, men Jan Lundgrens Ystad Concert, samt Nils Landgrens utgivelse 4WD passer i den kategorien…Tro meg, jeg har flere..
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Så deilig at det fortsatt skrives musikk jeg ikke visste jeg ville like.
...for ikke å snakke om alt det gamle vi ikke har hørt ennå.
Jeg liker å gå på oppdagelsesferd i både gammelt og nytt.

..og lytte til tidligere favoritter omattatt og omattatt...der er ikke jeg nå..kanskje før i ræva da folk hadde hår i tida...da vi hadde bare vinyl, tape, og "ungdommens radioavis"
 
Sist redigert:

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Spotify er helt fint det for å oppdage og sjekke ut tips og nyheter. Liker jeg det jeg hører vil jeg ha det i hylla.
Psykiateren min sier det er helt greit, han er faktisk her inne på sentralen selv.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Bergfinn: Og enda ønsker du altså å gjøre deg 100% avhengig av nettet??😎😴 Det funker like dårlig over tid til musikk som til film…Hvis man da ikke tar forholdsreglene rundt en sånn omlegging dønn alvorlig, da..Ref tidligere tråd her, om streaming versus CD.
 
Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.428

Når bassen til Chris Squire begynner å grave seg ned i kjellergulvet liker jeg anlegget.
 
M

MarkusH

Gjest
Elsker stort sett alt som kommer ut av høyttalerne mine :love:
Fridrik Karlsson - chillout dreams
Suduaya - wanderlust with you
Bare for å ta to eksempler, liker høyttalerne like godt nå som når jeg kjøpte de for to år siden. ;)
 

Ken-Nor

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.01.2020
Innlegg
1.084
Antall liker
4.512
Sted
Larkollen
Torget vurderinger
2
Mange låter som gir denne følelsen og dukker stadig opp nye, men de som har blitt spilt mest her den siste tiden er:

Opeth - Ghost of perdition
Kvelertak - Fanden ta dette hull
The Good The Bad and The zugly - Fuck life… but how to live it?

Da er det umulig å ikke skru opp til 11 🤘
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.835
Antall liker
16.056
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Vi skal tilbake til ca 2005 og jeg har hentet frem plater og platespiller som har ligget nedpakket i mange år. Kun gjort for morro skyld og siden jeg ikke hadde hørt vinyl på evigheter. Diverse gamle plater havnet på tallerkenen. Men når jeg satt på Tracy Chapmans selvtitulerte fikk jeg meg en skikkelig overraskelse. Det låt jo skikkelig bra. Og det på en rimelig Technics platespiller med ditto PU. Første sangen på den plata heter Talkin'Bout a Revolution, men resten av plata låter like bra.
Siden har vinyl vært det foretrukne medium og både spiller og platesamling har blitt oppgradert.
 

helvax

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2019
Innlegg
398
Antall liker
410
Sted
Viken
Spotify er helt fint det for å oppdage og sjekke ut tips og nyheter. Liker jeg det jeg hører vil jeg ha det i hylla.
Psykiateren min sier det er helt greit, han er faktisk her inne på sentralen selv.
Greit når man får sånne råd av psykiateren.

Legen min sier at jeg bør drikke mye mer øl. Gjetter han er her inne også.

Fikk ny lytteglede av albumet
Tommy Tokyo - The remaining days of life
Ikke at albumet gjør så mye for anlegget, men den gode lyden gjør mye for det albumet.
 
Topp Bunn