SANYO TP1012, noen som vet?

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Hei,

Har spurt tidligere om dette, men uten å få svar. Prøver igjen...

Har mulighet til å kjøpe en SANYO TP1012 for 350 kr, den ser ut til å funke greit. Er dette et bra kjøp? Finner ikke noe om den på nett, er dette fordi det er en dårlig spiller?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt etpar Sanyo-spillere i min ungdom; låt aldri bra, men virket da (som oftest). Jeg fulgte litt med på Sanyo dengang, men har aldri sett noen "bra" hifi-platespiller derfra... jeg iallefall.

Om det er et godt kjøp...? Så vanskelig du spør da. Det blir jo opp til hver enkelt, og deres bruk av platespilleren. For meg personlig ville det ha vært 350,- ut av vinduet.

Husk at dette etter alt å dømme ikke har noe med hifi og god lyd å gjøre, og at du etter all sannsynlighet kommer til å trenge ny stift. En Sanyo til 350,- er heller ikke noe å kjøre verdifulle førsteutgivelser på, iallefall ikke om du vil ha de til å vare. Ikke uten grunn at vinyl fikk ord på seg for å slites fort.. takket være denne type spillere.

Skal ikke legge meg oppi dine økonomiske muligheter og disponeringsønsker; men faktum er uavhengig av det, så vil en lusen tusenlapp eller to ekstra kjøpe deg en ekte hifi-platespiller, så som en Rega eller liknende. Tar vel ikke mye feil hvis jeg antar at lydforskjellen vil bli som en mekanisk spilledåse vs et live band.. for å sette det litt på spissen.

Mvh Vidar P
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
For å være helt ærlig, har jeg aldri tatt i eller sett ett eneste skikkelig kvalitetsprodukt fra Sanyo ::) Edit: har tatt i alt for mange Sanyo produkter opp igjennom 80 og 90 årene.......... Lønner seg nok å legge på noen kroner for å få noe som både fungerer ok, og varer en stund... Lite erfaring med vinylsnurrer dessverre, men det kommer sikkert tips om rimelige alternativer ;)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.709
Antall liker
10.190
For å være helt ærlig, har jeg aldri tatt i eller sett ett eneste skikkelig kvalitetsprodukt fra Sanyo
Jeg har en Sanyo kalkulator fra 1973. Den er et kvalitetsprodukt. Men så kostet den også 750 kroner dengang.
Ellers så er jeg enig i din karakteristikk av Sanyo. Det med audio fikk de liksom aldri til. Jeg har en følelse av at de profiterte på at navnet lignet på Sony.
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Det eneste brukbare Sanyo har hatt er Likheten med navnet Sony og oppladbare batterier.
Styr unna Sanyo
"men mykji lys og mykji varme som Focalmannen så kjekt sa"......
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Det eneste brukbare Sanyo har hatt er  Likheten med navnet Sony og oppladbare batterier.
Styr unna Sanyo
"men mykji lys og mykji varme som Focalmannen så kjekt sa"......
Dæven, det glemte jeg :eek: Sanyo var jo helt sjef på oppladbare batterier på 80 og 90 tallet!!! (matchede høykapasitets celler til bruk i 7,2 voltpakker til modellbil på høyt konkurransenivå) De var faktisk best i verden!
 
Topp Bunn