SAT Phonofix og Primare R20...

K

kbwh

Gjest
...er nært beslektet har jeg plutselig forstått.
Føler noen seg kallet til å beskrive slektskapet? Likheter og ulikheter, gjerne også teknisk?

B

break_out

Gjest
Sv: SAT Phonofix og Primare R20...

Valentino skrev:
...er nært beslektet har jeg plutselig forstått.
Føler noen seg kallet til å beskrive slektskapet? Likheter og ulikheter, gjerne også teknisk?
Kjenner SAT riaaen men ikke Primare.. Uansett så ser jeg at de begge kun bruker diskrete komponenter. Primaren har en ringkjernetrafo for begge kanaler, mens SAT har en for hver- derfor dual mono all the way for SAT.

K

kbwh

Gjest

Jeg snublet over et par SNR-tall (vekting ukjent) for Phonofixen. MM 95dB, MC 90dB. For godt til å være sant?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.876
Torget vurderinger
1

Valentino skrev:
Jeg snublet over et par SNR-tall (vekting ukjent) for Phonofixen. MM 95dB, MC 90dB. For godt til å være sant?
Helt avhengig av vekting men ... med de tallene der så vil selve PUen være begrensende for oppnåeling SNR, dvs. når kun den elektriske siden av saken betraktes, den mekaniske siden av saken blir uansett ikke særlig bedre enn ca 70 dB (trur eg det var), men mer normalt rundt 50-60 dB. F.eks. en MC PU med 5 ohm kilderesistans og 500 µV utgangssignal vil ha en SNR (i elektrisk henseende) på omlag 85 dB (audiobåndbredde, RIAA pre-/post-EQ, og ellers uvektet).

mvh
KJ

Topp Bunn