SB Duet og statisk IP

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Prøver igjen her da det var lite respons i SB vennekroken.

Hvordan går jeg frem, steg-for-steg, for å sette fast IP adresse for SB Duet?

Jeg har ikke vært i stand til å etablere en kablet forbindelse mellom Dueten og routeren, mens det har gått greit med trådløs. I SqueezeNetwork, når jeg går inn på Dueten, ser jeg at denne står oppført med IP 78.155.54.13, selv om routeren opererer i standard IP 192.1.168.xxx. For meg virker det følgelig som at Dueten er oppsatt, eller har blitt låst, til en IP adresse som ikke er i rangen til routeren.

Kan ikke se at jeg har valget om å spesifisere IP-adressen når jeg kobler til (innstallerer) Dueten, så jeg vil sette pris på hjelp for å få dette til!

noruego

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
SuqueezeNetwork er noe annet enn SqueezeCenter. Center er den lokale installasjonen på pcen din. Network er en konto du har på nettet hos Logitech.

Ip-adressen din i squeezeNetwork kan du ikke sette, det er ip-adressen du har fått tildelt av isp'en din. hvis du går tilwhatismyip.com vil du nok se at det er samme ip. Den interne ip-adressen i squeezeCenter kan du lett sette statisk til en adresse i 192.xxx.xxx.x.x området.

Litt forvirrende dette synes jeg også, men håper jeg satte deg på sporet.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
noruego skrev:
Jeg har ikke vært i stand til å etablere en kablet forbindelse mellom Dueten og routeren, mens det har gått greit med trådløs. noruego
Du må ta factory reset på Duet så får du spørsmål om du vil kjøre trådløst eller kablet.

mvh,
OS

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
OS skrev:
noruego skrev:
Jeg har ikke vært i stand til å etablere en kablet forbindelse mellom Dueten og routeren, mens det har gått greit med trådløs. noruego
Du må ta factory reset på Duet så får du spørsmål om du vil kjøre trådløst eller kablet.

mvh,
OS
Har gjort dette (mange ganger allerede) men når jeg velger kablet så begynner Duet å koble seg til routeren, lysdioden blir blå, og så stopper det hele opp.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Godmode skrev:
SuqueezeNetwork er noe annet enn SqueezeCenter. Center er den lokale installasjonen på pcen din. Network er en konto du har på nettet hos Logitech.

Ip-adressen din i squeezeNetwork kan du ikke sette, det er ip-adressen du har fått tildelt av isp'en din. hvis du går tilwhatismyip.com vil du nok se at det er samme ip. Den interne ip-adressen i squeezeCenter kan du lett sette statisk til en adresse i 192.xxx.xxx.x.x området.

Litt forvirrende dette synes jeg også, men håper jeg satte deg på sporet.
Joda, er klar over forskjellen, men jeg får frem samme informasjon enten jeg logger inn på SqueezeNetwork på laptopen, eller SqueezeCenter som jeg kjører på NASen. Jeg kan heller ikke se i sistnevnte hvor jeg kan sette denne adressen statisk...

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
noruego skrev:
OS skrev:
noruego skrev:

mvh,
OS
Har gjort dette (mange ganger allerede) men når jeg velger kablet så begynner Duet å koble seg til routeren, lysdioden blir blå, og så stopper det hele opp.
Lyser det oransje på baksiden av Duet Receiver når ethernet kabelen er satt inn (det skal det gjøre)? I så fall prøv dette: skru av Duet Controller (fjernkontroll), hold inne knappen på Duet Receiver til den blinker rødt. Skru da på Duet Controller. Du får da et valg om hvilken SB du vil koble deg til, velg den som blinker rødt og du skal få valg om ethernet eller wlan.

mvh,
OS

Topp Bunn