Sba? Dba? Cabs? Kjært barn? Hjelp til oppstart.

wackenss

Medlem
Ble medlem
23.01.2019
Innlegg
6
Antall liker
3
Nå er jeg nesten i mål med og samle nok utstyr så nå må jeg spørre de som kan dette! Jeg er ganske noob og 100% noob på sba og har lest på meg brekkningsfornemmelser pga noen formler som har dukket opp rundt dette prosjektet!


Jeg er pr idag middels fornøyd med 4 hjørneplasserte subber, REWet til ganske fin kurve men med litt rufsete tidsdomene.

Jeg har lagt lite energi og tid i dette da jeg hele tiden har hatt bass array I planene...
Den opprinnelige planen var forøvrig seas 10" og anaview, men dette ble plutselig mye greier pga konkurs og utgått så jeg valgte og bygge videre på det jeg hadde.

Så noen data fra oppsettet pr idag og det som er tenkt:

#Frontveggen er b318 X h190cm.

#Rommet er 14.5kvm og er av typen bunkers.

#2 stk minidsp 2x4hd? 1 stk 10x10hd (mtp 10 sub hvis nødvendig)

#8 (minimum?) stk xtz 12" plateforsterker.


#Bakveggen er b288cm og kan brukes til demping i opptil 1m, men må plasseres noen cm over gulv pga varmekabler.

3 seter på rad (H+midten+V)

A/V rom der musikk også er en viktig del.

Åpent tak cc60/60 fyllt med 20cm spaceslab.

7.x.4 oppsett.




• Skal jeg kjøre sba eller dba? Evt hva avgjør?

• Får jeg med én av disse alternativene godt med slingringsmonn ifht plassering av sitteplasser? (Les; ±25cm fra dagens)

• Hvis 8 stk i sba - plasseres de i 2 tårn med lik avstand? 3 tårn med lik avstand til gulv/tak/vegg? Jeg tenker helt jevn fordeling på hele frontveggen er mest optimalt.

• Hva avgjør antall drivere?

• Hvis sba, må jeg ha 1 DSP kanal pr driver?

• Er miniDSP det beste eller det billigste valget til formålet?


Det kan godt tenkes at ikke noe av dette lar seg svare på uten målinger, men da har jeg jo kommet et stykke på vei alikevel og vet mer om veien videre
 
Topp Bunn