Strøm relatert SBooster?

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Er det noen her som har erfaringer med SBooster?

Høres jo ut som en relativt rimelig oppgradering, men vil en slik SBooster koblet til for eksempel streamer og dac gjøre en eventuell strømrenser overflødig? Tenker da spesielt om man ikke har planer om å koble forsterkeren til en strømrenser.
 

Oslo Hi-Fi Center

Bransjeaktør
Ble medlem
20.06.2013
Innlegg
558
Antall liker
261
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Vi kjører Sbooster på Chord Hugo TT2 dac og M-Scaler upsampler samt Huei riaa i butikken, kom gjerne innom for en demo!
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Er det noen her som har erfaringer med SBooster?

Høres jo ut som en relativt rimelig oppgradering, men vil en slik SBooster koblet til for eksempel streamer og dac gjøre en eventuell strømrenser overflødig? Tenker da spesielt om man ikke har planer om å koble forsterkeren til en strømrenser.
Jeg bruker S Booster på min Bluesound Vault .

Først:
Den gjør ikke det samme som strømrenser.
Hvorvidt du har effekt, og hva slags effekt du har av strømrenser kommer an på mange ting.
(Type strømrenser, hvor du bor, komponentene som kobles til og hva en ønsker å oppnå.)

Min erfaring med S Booster er at det nesten er som en annen streamer etter at jeg bytta ut medfølgende veggvorte med denne.
Det er altså 1. generasjons Vault. Nyere Bluesound har strømforskyning innebygd.

At strømforskyning er av god kvalitet er en av de viktigste tingene som gjør at det er forskjell på streamere.
Med S Booster er lydbildet mer presist og detaljert. Bassen er mer definert og bakgrunnen er svartere.
Jo mer gjennomsiktig anlegget er, desto tydeligere oppleves forskjellen.
Jeg kjøpte min brukt, og forrige eier brukte den på Lumin D1 i et godt anlegg. Samme resultat der.
Er meget fornøyd, og opplever S Booster som en klar oppgradering slik jeg bruker den.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
SBooster MKII her, og støtter det som tidligere er sagt. Men man bør kanskje sjekke ut Allo Shanti også som er endel rimeligere og like bra eller bedre i mine ører. Minus med den er lang utladningstid pga supercaps.
 

Mangenot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.11.2012
Innlegg
72
Antall liker
37
Sted
Stockholm
Har Sbooster MKII som jeg bruker til Exogal Comet DAC.
Fungerer veldig bra syns jeg. Det jeg opplever er att lydbildet blir klarere, större separasjon mellom instrumentene og bassen går mye dypere. Nesten som en helt ny DAC.
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Interessante tilbakemeldinger :)

Høres ut som at det er vel verdt å forsøke!

Er det pussig at kostbare og velrenommerte dac’er profiterer på en relativt rimelig ekstern strømforsyning? Eller tenker jeg helt feil her? Selv har jeg en Metrum Hex dac og Auralic Aries streamer som jeg da vurderer SBooster på..
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.785
Antall liker
915
moderne utstyr tåler det meste. vi ser f.eks på audiosciencerecview at mobilladere fungerer utmerket til selv de billigste dacene. omtrent ingen ringvirkninger.
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
moderne utstyr tåler det meste. vi ser f.eks på audiosciencerecview at mobilladere fungerer utmerket til selv de billigste dacene. omtrent ingen ringvirkninger.
Mulig jeg misforstod det du skrev, men jeg tenkte mer at det er litt pussig at i utgangspunktet kostbart og bra utstyr (dac’er i dette tilfellet) blir bedre med en rimelig ekstern strømforsyning. Men igjen; mulig jeg ikke helt skjønner hvordan dette henger sammen :rolleyes:
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Interessante tilbakemeldinger :)

Høres ut som at det er vel verdt å forsøke!

Er det pussig at kostbare og velrenommerte dac’er profiterer på en relativt rimelig ekstern strømforsyning? Eller tenker jeg helt feil her? Selv har jeg en Metrum Hex dac og Auralic Aries streamer som jeg da vurderer SBooster på..
Aries vinner i hvertfall på bedre strømforsyning. Den største av de har jo allerede ekstern linear strømforsyning, men denne oppleves støyende og grumser til mot Sbooster mk2 og Teddy Pardo (som er de to jeg har testet i eget system). Mulig sistnevnte er å foretrekke rent HiFi ideologisk, Med Sbooster virker Aries hakket "varmere, fyldigere" i klangen- altså mulig TP nyansere enda et lite hakk bedre. Jeg gikk for Sbooster- gadd ikke styret med bestilling fra Israel da jeg også likte førstnevnte meget godt her.

Aries viser ikke sitt fulle potensial med medfølgende psu, imo

Mvh
K
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
moderne utstyr tåler det meste. vi ser f.eks på audiosciencerecview at mobilladere fungerer utmerket til selv de billigste dacene. omtrent ingen ringvirkninger.
Er du skeptisk, eller prøver du å være morsom?
Har du prøvd S Booster på eget utstyr?
 

L.ove

Medlem
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
34
Antall liker
16
Torget vurderinger
2
Bruker Sbooster på dspeaker dual core 2.0. Denne brukes som forforsterker, platespiller, CD spiller og USB koblet til denne og var en god oppgradering. Anbefales!
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Pass på at du får MKII varianten av SBooster, har sett at det har sirkulert et restlager av den første versjonen for ikke lenge siden. MKII er påtagelig bedre, har hatt begge.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
572
Antall liker
722
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Tror dere en sbooster vil være en bra oppgradering til min PRO-JECT XTENSION 9 platespiller? bruker i dag den veggvorten som fulgte med.
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte Sbooster MKII sammen med RME ADI-2 DAC FS, den utgjorde en god DAC enda bedre.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.242
Antall liker
5.964
Jeg kjøpte Sbooster MKII sammen med RME ADI-2 DAC FS, den utgjorde en god DAC enda bedre.
Fint at du merker forbedring, men det er ikke nødvendig med oppgradering av psu på RME dacen. Her fra manualen:

6. Power Supply
In order to make operating the ADI-2 DAC as flexible as possible, the unit has a universal DC input socket, accepting voltages from 9.5 Volts up to 15 Volts. An internal switching regulator of the latest technology with high efficiency (> 90%) prevents internal hum noise by operating above audible frequencies. Internally the switching regulator is followed by standard linear regu-lators, followed by super low-noise linear regulators. Therefore the ADI-2 DAC achieves its tech-nical specs even with less optimal power supplies. Or in other words: the choice of power supply is not critical.
Still the unit includes a high-quality switching power supply, 12 V / 2 A, which not only accepts any mains voltage between 100 V and 240 V (usable world-wide), but is also fully regulated against voltage fluctuations and suppresses line noise. Additionally it only weights 150 g in spite of its high power of 24 Watts.


Kommentar fra RME forumet om bedre lyd med oppgradert psu:
No, it can not.
Fra denne tråden:

 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Finnes det noen som helst målinger av disse eller er det kun egne erfaringer som beskrives?
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kommentar fra RME forumet om bedre lyd med oppgradert psu:


Fra denne tråden:

Kommentaren "No, it can not." var fra Mathias Carstens (co- founder of RME) så han burde jo ha en viss peiling ( https://www.rme-audio.de/interview-mattias-carstens.html )
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Fint at du merker forbedring, men det er ikke nødvendig med oppgradering av psu på RME dacen. Her fra manualen:





Kommentar fra RME forumet om bedre lyd med oppgradert psu:


Fra denne tråden:

Så fint du vet det da, penger spart det :)
 

A11PRO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.08.2020
Innlegg
96
Antall liker
68
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Få produsenter vil vel innrømme at et 3 part produkt kanskje gjør deres produket bedre? Har ikke testet dette selv, men synes man begyner i feil ende her.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Et lite tips om man trenger 5V strømforsyning er Allo Shanti. Syns den er endel bedre enn SBooster og i tillegg billigere. Eneste ulempen er lang utladning når den slås av.
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Vil en Sbooster psu kunne hjelpe noe på motorstøy fra en Rega RP40? Denne har jo en Reg TT-psu som blir matet ev en liten veggvorte.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Vil en Sbooster psu kunne hjelpe noe på motorstøy fra en Rega RP40? Denne har jo en Reg TT-psu som blir matet ev en liten veggvorte.
Jeg tror du ville bli overrasket over forskjellen. Det er jo bare å låne en av en forhandler, alternativt kjøpe på nett med angrerett.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Er det noen som kan forklare meg forskjellen på MKI og MKII av disse? Og hører gjerne erfaringer fra dere som har testet begge, slik som @Cundis
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde de. Allo Shanti gjør jobben her.
Men det jeg husker er at MKII opplevdes litt mer løssluppen i mikrodynamikken. MKI virka litt lat i forhold. Litt behersket.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Noen som har prøvd å oppgradere strømforsyning på roon sin nucleus å kan si litt om dette?
Bare lure fordi dette er jo verken dac/streamer men en kjerne som sender ut musikken via nette til roonready forsterker.
 
Topp Bunn