Schiit venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel på tide å lage en egen tråd for denne produsenten av rimelige men gode produkter av DAC'er, hodetelefonforsterkere og andre godsaker.

    Min motivasjon for å starte denne tråden er at jeg nettopp har bestilt en Yggdrasil DAC som jeg har siklet etter i flere måneder.

    Jeg vil dele mine erfaringer her i denne tråden og alle andre Schiit eiere og interesserte må gjerne bidra.

    Start med kilden: Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Bestilte du fra norsk forhandler eller? Interessant å vite da jeg mener å huske at de norske forhandlerne fremdeles ikke har fått inn sine
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bestilte fra Welcome at Schiit Audio ! Modi - Bifrost - Magni - Asgard - Vali - Sys som drives av Sonority Audio som er et nederlandsk firma.

    Jeg utvekslet litt e-post med de i mai-juni i år da jeg bestilte en Yggdrasil da også men valgte å avbestille da jeg ikke hadde lest mange nok brukererfaringer og tester. Nå mangler det fremdeles tester men det jeg har lest så langt er nok til å overbevise meg on at dette er bra saker.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Hold oss oppdatert vedrørende Yggdrasil. Denne er aktuel for meg også. Hva betaler du?
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    The Schiiiiit!

    Melder meg inn her med en Schiit Bifrost ("Überfrost") DAC i headfi-anlegget. Den leverer alt den skal og mer til - og skal i første omgang få bli med over i "hovedanlegget" når den tid kommer... I sin tid ankommet rett fra Junaiten.

    Litt kranglete spdif-inngang innimellom, men den er lite i bruk. Coax og USB'en (som er oppgradert) sørger for rikelig med vellyd.
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Ja. ja, et navn skal vel firmaet ha ???
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan nå fortelle dere at jeg er lovet levering av Yggdrasil (som jeg bestilte 6. oktober) i månedskiftet oktober - november. Jeg gleder meg!
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg gitt beskjed til banken min om å betale 1995 euro til Soronity-Audio for 1 stk Yggdrasil inkludert frakt. Da slapp jeg nederlandsk moms men det kommer jo norsk mva i tillegg.

    I tillegg nevnte Melinda (fra Soronity-Audio) at det kunne hende de fikk Yggdrasilen inn på lager allerede på onsdag neste uke eller uken etterpå.

    Jeg ønsker å teste DAC'en mot andre når jeg får den i hus og den første motstanderen tenkte jeg kunne være Hegel DAC 25 eller Auralic Vega. Det spørs hva jeg får tilgang til i Bergen.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da har jeg gitt beskjed til banken min om å betale 1995 euro til Soronity-Audio for 1 stk Yggdrasil inkludert frakt. Da slapp jeg nederlandsk moms men det kommer jo norsk mva i tillegg.

    I tillegg nevnte Melinda (fra Soronity-Audio) at det kunne hende de fikk Yggdrasilen inn på lager allerede på onsdag neste uke eller uken etterpå.

    Jeg ønsker å teste DAC'en mot andre når jeg får den i hus og den første motstanderen tenkte jeg kunne være Hegel DAC 25 eller Auralic Vega. Det spørs hva jeg får tilgang til i Bergen.
    Synd du bor i Bergen, men om det er noen i Oslo området som vil teste den mot Audiobyte Black Dragon, så har jeg min til disp??????
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bare lurte på hva andre Schiit-eiere gjør med innkjøp og service av sine Schiit-eiendeler. Er det noen norsk forhandler? Jeg prøvde å kontakte Duet Audio uten å få svar. Hva gjør man hvis det er behov for service og support? Bare lurer..,
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det noen andre Yggdrasil-eiere her på forumet. Det hadde vært veldig spennende å høre om deres erfaringer.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Schiit Yggdrasil & Gungnir multibit vs Metrum Musette & Hex hadde vært en rå test!
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke så ekstremt mye aktivitet her i denne tråden men jeg kan nå nevne at jeg fikk bekreftet via e-post at Yggdrasilen er på vei mot Norge. Jeg gleder meg!

    Angående Metrum sine produkter trodde jeg det var i en annen prisklasse enn Schiit? Derimot så er jeg enig at en sammenligningstest hadde nok vært interessant.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei!
    Jeg får vel melde meg på i Tråden.Jeg har en Shiit Lyr hodetelefon-forsterker og den er jeg veldig fornøyd med.Et godt produkt til en rimelig pris.Jeg kjøpte min brukt
    og da blei den billigere enn å kjøpe ny.Jeg lytter ikke så mye til musikk i hodetelefoner men det hender.Da er Lyr god å ha og et produkt som absolutt anbefales.
    Mvh Kenneth
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I grunnen så er den første posten med listen over alle DACene en grei oppsummering. Ellers Jan du bare lese så langt du vil for å lese mer detaljer.

    Bakgrunnen for at jeg kom over den tråden var at jeg var på jakt etter DAC og hadde kastet mine øyne på Auralic Vega. På det tidspunktet var ikke Yggdrasil testet. Da den plutselig havnet på topp på listen, ble jeg overrasket og begynte å undersøke Schiit nærmere.

    Det er også tydelig at vedkommende dom startet tråden ikke liker re-sampling Sabre DACer.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da vil jeg bare fortelle dere at Yggdrasilen er kommet i hus! Den er koblet til og har begynt innspillingen. Fra andre forum har jeg skjønt at det kan ta opp til en ukes tid før den begynner å nærme seg sitt potensialet. Jeg har nå begynt å lytte litt likevel og umiddelbart hører jeg en åpenhet, detaljrikdom og feitere bass enn det jeg er vant til. Og det jeg er vant til er den innebygde DAC'en i min Cary Cinema 11a. I tillegg merker jeg at stereobildet er bredere enn det jeg er vant til.

    Jeg hører akkurat på Anne Grete Preus "Ro meg over" fra Lav sol! Høy himmel

    Jeg må også nevne den neste låten Björk "Hyper-ballad" fra albumet Post: Den dype bassen har aldri vært så mektig og detaljert og Björk står enda klarere foran meg i lytterommet. Det er nesten så jeg kan strekke ut armen og ta på henne. Imponerende, Yggdrasil!

    Lydveien akkurat nå er: Mac mini -> Ukjent billig USB-kabel -> Schiit Yggdrasil -> Audience 24e kabel med rca -> LM-Audio 219IA -> Chord Sarum -> Triangle Magellan Duetto og Velodyne DD-18
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå har det gått to dager siden jeg skrudde på Yggdrasilen og i går var ikke opplevelsen så stor men i dag så den igjen kommet opp på et enda "høyere nivå". Det er de samme lydmessige forbedringene: Mer kropp og tre-dimensjonalitet i lydbildet, en fetere bass i positiv forstand som også har mer detaljer. Instrumentene er mer separert.

    Jeg hørte nettopp "Moonbean Woman" med Freak Power fra albumet Drive-Thru Booty og dette albumet har alltid lidd av en altfor skarp diskant med lite bass. Med Yggdrasil så har denne sangen aldri hørtes bedre ut hos meg. Det var fremdeles litt elementer av skarp diskant men bassen hadde fått mye mer kropp og pondus.

    Jeg mener at luyden har forandret seg slik i anlegget at jeg begynner å lure på om jeg har en DAC som farger lyden veldig eller om jeg har bare hørt på musikk i all min tid uten å forstå hva jeg går glipp av? Jeg vet ikke men jeg mener det skal bli lett å sammenligne denne DAC'en med det andre jeg har testet så langt.

    Jeg merker jeg får lyst til å teste DAC'en måt den gamle løsningen jeg hadde men har lovet meg selv til å vente til neste uke. I tillegg ønsker jeg teste hypotesen om at USB-kabler har ingenting å si for lyden. Jeg tenkte å foreta en blindtesting om et par uker.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dat har jeg hatt Yggdrasil i en uke og ville jeg litt tilbakemelding på erfaringene så langt.

    I dag gjorde jeg en sammenligning mot min gamle DAC - Cary Cinema 11a. Og her er mine kommentarer:

    Forskjeller mellom Cary og Yggdrasil som DAC:
    Mye mer fylde / lavere mellomtone i Yggdrasil
    Mer mikrodetaljer i Yggdrasil
    Mer luft og 3d rundt instrumenter ved bruk av Yggdrasilen


    Test:
    Yggdrasil -> Audience 24e rca kabel -> Cary Cinema 11a -> LM-Audio 219IA
    vs
    Yggdrasil -> Blue Jeans Cable XLR kabel -> Cary Cinema 11a -> LM-Audio 219IA
    Funn:
    Minimale forskjeller. Kanskje en liten tendens til mer åpenhet og diskantdetaljer med Audience 24e kabel men liten forskjell.


    Test:
    Yggdrasil -> Blue Jeans Cable XLR kabel -> Cary Cinema 11a -> LM-Audio 219IA
    vs
    Yggdrasil -> Audience 24e rca kabel -> LM-Audio 219IA
    Funn:
    Ingen hørbar forskjell.


    Jeg har begynt å høre med forskjellige leverandører angående testing av USB-kabel og det undrer meg litt at de ikke har test-kabler som de vil sende til meg for testing. Derimot kan jeg jo alltid kjøpe kabelen og returnere den etter 14 dager etter kjøpsloven. Jeg skjønner ikke alltid helt hvor service og salgsviljen har tatt veien.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for linken! Det stemmer veldig bra med min opplevelse så langt!

    Et poeng i testen som traff meg var dette:

    "One other quality that is very noticeable through the Yggdrasil is the amount air around the instruments. This DAC doesn't have the most air I've ever heard, in fact it seems to reproduce less air around instruments than most DAC"

    Jeg har begynt å lure om det er noe gale med rørforsterkeren min siden mengden detaljer i diskanten er mindre og det store rommet rundt musikken er borte men etter å ha lest denne omtalen så kan det jo stemme at dette er måten Yggdrasil gjengir musikken på. Jeg er ikke sikker men jeg skal gi meg litt mer tid før jeg bytter rørene på forsterkeren,
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan går det med lyttingen lgp?
    Mange som er nysgjerrig på Yggi.
    Skulle gjerne ha hørt denne her i Akershus. Leverandøren har vel ingen inne!?
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyttingen går veldig bra. I kveld er det en god stemning i stua.:)

    Med leverandøren snakker du om Duet Audio? Her er forhandlere som Duet Audio selger sine produkter gjennom Våre forhandlere | Duet Audio Eeb. Som nevnt tidligere så har jeg prøvd å sende e-post til Duet Audio uten å få svar så du må nok enten kontakte forhandlerne eller tind Duet Audio.

    Jeg gjorde en USB-kabel test i helgen som var der jeg testet
    Nordost Blue Heaven:
    Nordost Blue Heaven USB 2.0 kabel A-B - 2 meter - USB-kabel - Kabel

    mot
    Argon Red Edition:
    https://www.hifiklubben.no/kabler/digitalkabel/argon-red-edition-usb-digitalkabel/

    Konklusjonen er at Blue Heaven var noe bedre, tror jeg, men forskjellen var så liten at i denne omgangen så beholdt jeg Argon Red kabelen. Jeg har tenkt å teste flere USB-kabler men jeg mener dette ikke har så mye å si for lyden. Men jeg kan jo ta feil :)

    Det som jeg bekymrer meg mest etter Yggdrasilen kom i hus, er størrelsen på rommet som tegnes opp i lydbildet. Jeg trodde at det var en viktig egenskap i bra lydgjengivelse men nå er jeg ikke sikker. Nå virker det som om jeg ikke lenger kan høre dette lydrommet som jeg har hørt før og muligens noe reduserte detaljer i diskanten. Samtidig merker jeg at musikken som jeg før syntes låt tynt og og skarpt, låter nå mye varmere og "analogt". Jeg lurer på om jeg skal bytte rør i rørforsterkeren i stedet for å fokusere på kabler.

    Jeg skjønner jeg må nok teste Yggdrasilen mot andre DAC'er for at dere skal finne mine tilbakemeldinger litt interessant men her er kveldens notater:

    Hoy Es Adios av Santana feat. Alejandro Lerner fra Shaman
    Bassen er blitt mer fast, men har samme dybden. Før var den bare som en dus vegg. Nå hører jeg mer detaljer i bassen. El-gitaren er fyldigere og alle instrumentene er lettere å identifisere. Hvert instrument får mer rom og kommer klarere frem. Sangen er også fyldigere og kommer klarere frem.

    I.G.Y. av Donald Fagen fra Nightfly
    Fra å være en ganske tynn produsert låt med klart lydbildet, er nå lydbildet mye mer fyldig. Instrumentene er lettere å plukke ut og hele lydbildet er mer ”behagelig”. Jeg kan tenke meg at noen vil kalle lydbildet mer analogt men jeg sier vel at det antagelig ligner mer på slik som det opprinnelige lydbildet var tenkt å være, i alle fall hvis jeg hadde vært produsent. For meg låter nå denne sangen og hele dette albumet mye bedre. Jeg merker godfoten begynner å trampe takten.

    Welcome To My World av Depeche Mode fra Delta Machine
    Denne låten kjenner jeg ikke så godt men vil bare rapportere litt hva jeg hører. Den feite synthbassen i begynnelsen er skikkelig feit og så nærmere. Alle detaljene i høyttalerne kommer klart frem og vokalen er nær og varm. De liggende synthlydene ligger godt ute til siden i lydbildet. Jeg merker jeg blir dradd inn i musikken og har egentlig ikke lyst til å gå videre til neste låt.

    Six O'Clock Blues av Eric Bibb fra Friends
    Munnspillet er klart og en hører klangen og mikrodetaljene. Ekkoet på stemmen har jeg ikke lagt så klart merke til før. Trommene har en frisk lyd og låter rått. Gitaren kommer ut av høyre høyttaler og har en fin ”kropp”. Bassen ligger og pumper tett med trommene og kommer klarere frem på slutten av låten og under fade-out.

    Fields of Gold av Eva Cassidy fra Songbird
    Hører mange flere detaljer på stemmen til Eva enn jeg noensinne har hørt før. Kan også fortelle mer om effektene på stemmen, som jeg ikke nødvendigvis liker da jeg synes hun ikke trenger så mye effekter. Gitaren som på verset og refrenget er lagt ut i høyttalerne blir plutselig dratt inn i midten på mellomspillet og dette er detaljer jeg ikke har lagt merke til før. Mye pga jeg ikke har bruke denne låten for lydtesting før. Jeg hører detaljer i gitarsolen jeg aldri har lagt merke til før. Noe knitring som må være en miksefeil ol. Dette er jo nesten litt skummelt, jeg kan plukke detaljer som om hun stod rett foran meg og fremførte låten live.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jepp. I am full of Schiit. Og definitivt en venn.

    O.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Jeg har en Magni på jobb til hodetelefonene. Spiller veldig gøy på Beyer COP. Livsnødvendig i åpent landskap!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Som et av mange morsomme eksperimenter, så bestilte jeg noen små bokser av Schiit (vi kommer aldri til å bli lei av å leke med den merkevaren).
    En Modi 2 Uber (USB dac med optisk og coax i tillegg) og en Mani (RIAA).
    Smått, billig, får stort sett glitrende anmeldelser fra ymse hold - måtte testes.
    Tok 4 dager fra jeg bestilte til de fra Valencia, Cali til de kom hjem til vestkysten av Norge.


    Vis vedlegget 353952

    Vis vedlegget 353953

    Koblet de opp tvert, så er inne i 3 døgnet med lytting nå....har vel begrenset tro på dette med store
    forskjeller på innspilling av SS-gear, men likvel...gjør det jo :D
    Så langt er konklusjonen: dette er jo veldig imponerende! Både DAC og RIAA leverer jo virkelig bra lyd!

    Men det skal få lov å gå seg til før jeg evt skriver noe mer. Jeg syntes Schiit er såpass fornuftig som selskap og merkevare
    at jeg VIL de skal lykkes. Ser bra ut gjør det også. Ikke helt fremmed for at det plutselig står en Ragnarok i riggen...

    O.
     
    Sist redigert:

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    En Lyr mater HE-500-ene mine på en måte som gjør at jeg nesten ikke har kikket på Hi-Fi produkter siste par åra (og det er eksepsjonelt "mot normalt") Enormt fornøyd med begge disse. Lyr blir nok ikke mitt siste "Schiit produkt" (<- uff) :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Lyttingen går veldig bra. I kveld er det en god stemning i stua.:)

    Med leverandøren snakker du om Duet Audio? Her er forhandlere som Duet Audio selger sine produkter gjennom Våre forhandlere | Duet Audio Eeb. Som nevnt tidligere så har jeg prøvd å sende e-post til Duet Audio uten å få svar så du må nok enten kontakte forhandlerne eller tind Duet Audio.

    Jeg gjorde en USB-kabel test i helgen som var der jeg testet
    Nordost Blue Heaven:
    Nordost Blue Heaven USB 2.0 kabel A-B - 2 meter - USB-kabel - Kabel

    mot
    Argon Red Edition:
    https://www.hifiklubben.no/kabler/digitalkabel/argon-red-edition-usb-digitalkabel/

    Konklusjonen er at Blue Heaven var noe bedre, tror jeg, men forskjellen var så liten at i denne omgangen så beholdt jeg Argon Red kabelen. Jeg har tenkt å teste flere USB-kabler men jeg mener dette ikke har så mye å si for lyden. Men jeg kan jo ta feil :)

    Det som jeg bekymrer meg mest etter Yggdrasilen kom i hus, er størrelsen på rommet som tegnes opp i lydbildet. Jeg trodde at det var en viktig egenskap i bra lydgjengivelse men nå er jeg ikke sikker. Nå virker det som om jeg ikke lenger kan høre dette lydrommet som jeg har hørt før og muligens noe reduserte detaljer i diskanten. Samtidig merker jeg at musikken som jeg før syntes låt tynt og og skarpt, låter nå mye varmere og "analogt". Jeg lurer på om jeg skal bytte rør i rørforsterkeren i stedet for å fokusere på kabler.

    Jeg skjønner jeg må nok teste Yggdrasilen mot andre DAC'er for at dere skal finne mine tilbakemeldinger litt interessant men her er kveldens notater:

    Hoy Es Adios av Santana feat. Alejandro Lerner fra Shaman
    Bassen er blitt mer fast, men har samme dybden. Før var den bare som en dus vegg. Nå hører jeg mer detaljer i bassen. El-gitaren er fyldigere og alle instrumentene er lettere å identifisere. Hvert instrument får mer rom og kommer klarere frem. Sangen er også fyldigere og kommer klarere frem.

    I.G.Y. av Donald Fagen fra Nightfly
    Fra å være en ganske tynn produsert låt med klart lydbildet, er nå lydbildet mye mer fyldig. Instrumentene er lettere å plukke ut og hele lydbildet er mer ”behagelig”. Jeg kan tenke meg at noen vil kalle lydbildet mer analogt men jeg sier vel at det antagelig ligner mer på slik som det opprinnelige lydbildet var tenkt å være, i alle fall hvis jeg hadde vært produsent. For meg låter nå denne sangen og hele dette albumet mye bedre. Jeg merker godfoten begynner å trampe takten.

    Welcome To My World av Depeche Mode fra Delta Machine
    Denne låten kjenner jeg ikke så godt men vil bare rapportere litt hva jeg hører. Den feite synthbassen i begynnelsen er skikkelig feit og så nærmere. Alle detaljene i høyttalerne kommer klart frem og vokalen er nær og varm. De liggende synthlydene ligger godt ute til siden i lydbildet. Jeg merker jeg blir dradd inn i musikken og har egentlig ikke lyst til å gå videre til neste låt.

    Six O'Clock Blues av Eric Bibb fra Friends
    Munnspillet er klart og en hører klangen og mikrodetaljene. Ekkoet på stemmen har jeg ikke lagt så klart merke til før. Trommene har en frisk lyd og låter rått. Gitaren kommer ut av høyre høyttaler og har en fin ”kropp”. Bassen ligger og pumper tett med trommene og kommer klarere frem på slutten av låten og under fade-out.

    Fields of Gold av Eva Cassidy fra Songbird
    Hører mange flere detaljer på stemmen til Eva enn jeg noensinne har hørt før. Kan også fortelle mer om effektene på stemmen, som jeg ikke nødvendigvis liker da jeg synes hun ikke trenger så mye effekter. Gitaren som på verset og refrenget er lagt ut i høyttalerne blir plutselig dratt inn i midten på mellomspillet og dette er detaljer jeg ikke har lagt merke til før. Mye pga jeg ikke har bruke denne låten for lydtesting før. Jeg hører detaljer i gitarsolen jeg aldri har lagt merke til før. Noe knitring som må være en miksefeil ol. Dette er jo nesten litt skummelt, jeg kan plukke detaljer som om hun stod rett foran meg og fremførte låten live.



    Kjempespennende at du bor i Bergen.. Jeg har hatt lyst å prøve å lytte på HD25 opp mot Schiit Yggdrasil. Snakker vi hjembesøk med min HD25 i vesken og litt annet snadder som USB separator ?
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjempespennende at du bor i Bergen.. Jeg har hatt lyst å prøve å lytte på HD25 opp mot Schiit Yggdrasil. Snakker vi hjembesøk med min HD25 i vesken og litt annet snadder som USB separator ?
    Det er alltid hyggelig med besøk og den Intona USB separatoren du har listet opp i din signatur har jeg lest mye bra om! Bare send meg en PM så kan vi avtale nærmere.

    Eller vil jeg bare beklage at jeg har blitt stille i en lengre periode men det skyldes min rørforsterker som har vært litt vanskelig av seg. Men jeg har fått den igjen nå og alt begynner å vende tilbake til "normalen". Jeg sitter akkurat nå og lytter på "Jazz at the Pawnshop" fra hdtracks.co.uk og dette låter veldig bra for mine ører!

    Jeg har fulgt med på en del tråder om USB reclockere og isolatorer og lurer på om det er noe å se nærmere på. På computerauiophile.com så får UpTone Audio USB REGEN og Wyred4sound Recovery med USB-kabler fra curiouscables.com my bra omtale. Og siden dette er en Schiit-tråd så har jo Schit et produkt som Wyrd. Er det noen som har noen erfaringer med slike modifiseringer og Schiit produkter? (vi bør vel holde oss til temaet :) )
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Kjempespennende at du bor i Bergen.. Jeg har hatt lyst å prøve å lytte på HD25 opp mot Schiit Yggdrasil. Snakker vi hjembesøk med min HD25 i vesken og litt annet snadder som USB separator ?
    Det er alltid hyggelig med besøk og den Intona USB separatoren du har listet opp i din signatur har jeg lest mye bra om! Bare send meg en PM så kan vi avtale nærmere.

    Eller vil jeg bare beklage at jeg har blitt stille i en lengre periode men det skyldes min rørforsterker som har vært litt vanskelig av seg. Men jeg har fått den igjen nå og alt begynner å vende tilbake til "normalen". Jeg sitter akkurat nå og lytter på "Jazz at the Pawnshop" fra hdtracks.co.uk og dette låter veldig bra for mine ører!

    Jeg har fulgt med på en del tråder om USB reclockere og isolatorer og lurer på om det er noe å se nærmere på. På computerauiophile.com så får UpTone Audio USB REGEN og Wyred4sound Recovery med USB-kabler fra curiouscables.com my bra omtale. Og siden dette er en Schiit-tråd så har jo Schit et produkt som Wyrd. Er det noen som har noen erfaringer med slike modifiseringer og Schiit produkter? (vi bør vel holde oss til temaet :) )
    Da må du bare prøve denne Intona enheten, det er kommet frem til på ett annet forum at Schiit sine DAC'er ikke er Galvanisk isolert. Hegel sine produkter er USB isolert, i hvertfall på HD25 og HD30.

    På min Oppo enhet var det helt tydelige endringer i lydbildet, og jeg har og målt endringen med opptak av lyd. Tenkte å publisere funnene mine på min egen blogg, men har vært litt travelt siste uken, og på mandag sender jeg inn høretelefonene mine så jeg blir uten en stund til de kommer tilbake. Så da blir det masse målinger på de forskjellige dac'ene, og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å målt din yggdrasil dac på samme måte og sammenlignet målingene.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som et av mange morsomme eksperimenter, så bestilte jeg noen små bokser av Schiit (vi kommer aldri til å bli lei av å leke med den merkevaren).
    En Modi 2 Uber (USB dac med optisk og coax i tillegg) og en Mani (RIAA).
    Smått, billig, får stort sett glitrende anmeldelser fra ymse hold - måtte testes.
    Tok 4 dager fra jeg bestilte til de fra Valencia, Cali til de kom hjem til vestkysten av Norge.


    Vis vedlegget 353952

    Vis vedlegget 353953

    Koblet de opp tvert, så er inne i 3 døgnet med lytting nå....har vel begrenset tro på dette med store
    forskjeller på innspilling av SS-gear, men likvel...gjør det jo :D
    Så langt er konklusjonen: dette er jo veldig imponerende! Både DAC og RIAA leverer jo virkelig bra lyd!

    Men det skal få lov å gå seg til før jeg evt skriver noe mer. Jeg syntes Schiit er såpass fornuftig som selskap og merkevare
    at jeg VIL de skal lykkes. Ser bra ut gjør det også. Ikke helt fremmed for at det plutselig står en Ragnarok i riggen...

    O.
    Mens jeg fortsatt er litt på vent med valg av den endelige digitale dekodingsløsningen for hovedriggen i casa baluba (riktig produkt må finnes på brukten til riktig tid og pris når jeg har penger, eventuelt noen ønsker seg min integrerte Xindak som ligger på Torget), så vurderer jeg en enkel DAC som skal ha sin endestasjon på soverommet når den tid kommer. For bruk med Chromecast Audio i hovedriggen for Tidal-streaming fram til en bedre DAC er i hus.

    Shiit Modi Über virker jo veldig aktuell, optisk inn for CC Audio og høyoppløst. Til en pris som sjelden matches av brukte DAC-er. Jeg synes vel egentlig ikke testene jeg har lest har fortalt meg så mye om karakteren til Modi, utover at den ikke gjør noen direkte feil. Hva er karakteren til Modi Über?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Noen her som har noe erfaring med Mani? RIAAen min kvelda igår og trenger noe raskt, og sannsynligvis midlertidig, på begrenset post-ferie budskjett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn