Schiit venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Jeg har en hybridsak og den liker jeg først etter ca en time oppvarming.
     
    S

    svk

    Gjest
    Ikke så galt det. Har alltid trodd rør trenger lang oppvarming..skrur alltid schiiten på en time før jeg skal bruke den. Ved impulslytting når jeg starter kald.så begynner det å løsne etter ca 30min
     
    S

    svk

    Gjest
    Da er det ikke umulig at det blir rør.
    Men spiller nå vannvittig bra magnien.
    Dumt å tukle til et oppsett som fungerer.
    Men ikke umulig det blir en rig nr 2😍
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det varierer fra boks til boks. Min Primaluna forsterker låter fint med en gang, og jeg merker ikke særs forskjell etter hvert, mens Audio Note forsterkeren trenger 30-60 minutter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk
    S

    svk

    Gjest
    Hvilken type konstruksjon er magnius? Lite deler/kondiser på print
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Annonsering skal foregå på Torget.

    Bjørn.H, moderator
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da ble Yggdrasil Analog2 DAC'en min solgt.

    Grunnet min prosess med å redusere antall komponenter så dukker 1 til opp snart.

    Edit:
    Men markedet er treigt om dagen.
     
    Sist redigert:

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Hallo schitters! Er strålende fornøyd med en enkel Vidar og rørpre som forsyner Tandberg Studio Monitor. Kjøpte meg en Mani 2 og venter i spenning. Lurte på om noen har den og kan si litt, evt sammenlikne med Mani 1/andre riaa'er. Jeg nedgrader vinylriggen litt da den ikke brukes nok til å unnskylde høye summer. Men man vil jo ikke ha hva som helst :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kun sett på spesifikasjoner, data og målinger av Mani 2 og har kommet fram til
    • Den er langt bedre enn Mani 1
    • Særdeles god til MM-pickuper pga justeringsmulighetene
    • Ikke så god til MC pga litt begrensede justeringsmuligheter
    Dersom jeg gjør alvor av å leke med MM-pickuper kjøper jeg en og beholder min mye dyrere Limetree Phono II til MC.
    Det finnes en Jack of both trades til under 10 kkr fra Musical Fidelity, men det er fremdeles veldig mye mer penger enn man må ut med for Mani 2 som måler like godt.
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Jeg har kun sett på spesifikasjoner, data og målinger av Mani 2 og har kommet fram til
    • Den er langt bedre enn Mani 1
    • Særdeles god til MM-pickuper pga justeringsmulighetene
    • Ikke så god til MC pga litt begrensede justeringsmuligheter
    Dersom jeg gjør alvor av å leke med MM-pickuper kjøper jeg en og beholder min mye dyrere Limetree Phono II til MC.
    Det finnes en Jack of both trades til under 10 kkr fra Musical Fidelity, men det er fremdeles veldig mye mer penger enn man må ut med for Mani 2 som måler like godt.
    Det ligger en Graham Slee Acession MM riaa til halv pris på finn nå. Den er nok endgame.. men som sagt, trapper ned 😔
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde heller valgt Mani 2. Det er ganske utrolig hva de får til med opamper i dag.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Mani 2 mottatt, koblet opp og «spilt» på. Kan ikke kalle det test, men umiddelbart låter den litt åpnere i toppen enn Rega Fono MM MK3, men uten å miste noe i bass og mellomtone.
    Og snart er det jul og lyttetid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Mani 2 mottatt, koblet opp og «spilt» på. Kan ikke kalle det test, men umiddelbart låter den litt åpnere i toppen enn Rega Fono MM MK3, men uten å miste noe i bass og mellomtone.
    Og snart er det jul og lyttetid.
    Har Mani 2 selv, det er hørbar white noise når jeg skrur preampen min til klokka 9. Har du det? Er det kanskje noe man må tåle med så billig riaa? Må innrømme at jeg er litt skuffet.. med laveste gain er støyen til å leve med, men det går utover lydkvaliteten synes jeg (Nagaoka MP 200 MM)

    (Ja, jeg har prøvd mye, flytte den vekk fra riggen, flytte veggvorta vekk fra riggen, bytte kabler, jorde og måle kontinuitet etc etc)

    En ting til, Jeg har en gammel platespiller, Micro seiki DQX500, kan den ha noe å si for støynivået? Støyen er der selv om jeg skrur av platespilleren.

    På forhånd takk for any help!!
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Joda, det suser litt. Men ikke plagsomt før jeg passerer godt over normalverdien på volum. Og da legger jeg ikke merke til det mellom sporene da ørene må tilpasse seg. Ikke noe jeg har tenkt over før du spurte så da er veldig innafor min tolleranse som er forholdsvis lav. Det er mere sus på Rega Fono´ en min som er 5te generasjon.
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Joda, det suser litt. Men ikke plagsomt før jeg passerer godt over normalverdien på volum. Og da legger jeg ikke merke til det mellom sporene da ørene må tilpasse seg. Ikke noe jeg har tenkt over før du spurte så da er veldig innafor min tolleranse som er forholdsvis lav. Det er mere sus på Rega Fono´ en min som er 5te generasjon.
    Jeg sendte den tilbake til schiit for reperasjon jeg. Flere amerikanere på reddit sier den er dønn tyst. En fyr sa han hadde sendt den tilbake 2 ganger og nå var han fornøyd. Vi får se..
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Er der noen Yggdrasil-eiere her inne?
    I så fall, har noen oppgradert noen av de digitale eller analoge modulene?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er der noen Yggdrasil-eiere her inne?
    I så fall, har noen oppgradert noen av de digitale eller analoge modulene?
    Jeg hadde 2 en periode, den ene var oppgradert - den oppgraderte solgte jeg videre :)
    Synes personlig at Yggdrasil i originial utgave låter best.
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Jeg hadde 2 en periode, den ene var oppgradert - den oppgraderte solgte jeg videre :)
    Synes personlig at Yggdrasil i originial utgave låter best.
    Jeg kjøpte min av deg, så den virker flott fortsatt 😁
    Har allerede oppgradert til Unison Usb og det var en stor forbedring. Likte ikke usb-inngangen tidligere, men nå er det blitt favoritt-inngangen. Låter mer åpen, detaljert og mer ørevennlig.
    Vurderer å bestille ‘Less is more’ - dacmodulen. Skal visst være mer ‘analog’ i lyden enn den originale ’OG’.
    Virker ikke som der er mange Yggdrasil-eiere i Norge.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    To bokser fra Schiit, fornøyd. Value for money, indeed 😊
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Hvis det finnes noen Yggdrasil-eiere i landet, anbefales virkelig USB-Unison og ‘Less is more’ - modulene.
    Har oppgradert fra Usb-gen 5 og Analog 2 og fått en helt ny dac…!
    Låter svært mye bedre nå.
    Åpenhet, detaljering og 3D, i en helt annen klasse, uten tidligere tendenser til hardhet.

    Jeg kjøpte min av deg, så den virker flott fortsatt 😁
    Har allerede oppgradert til Unison Usb og det var en stor forbedring. Likte ikke usb-inngangen tidligere, men nå er det blitt favoritt-inngangen. Låter mer åpen, detaljert og mer ørevennlig.
    Vurderer å bestille ‘Less is more’ - dacmodulen. Skal visst være mer ‘analog’ i lyden enn den originale ’OG’.
    Virker ikke som der er mange Yggdrasil-eiere i Norge.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    3.712
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Freya+ i drift, og er mycket nöjd :)
    - Bruker "tube socket savers", da jeg ikke kunne utstå at rørene sto så dypt at man måtte gripe glasset ved rørskift. Dobbelt opp i en av posisjonene.
    - Rød tusj på den bittelille fordypningen som viser potmeterstillingen
    - De medfølgende JJ-rørene var ikke helt gode, to av dem konket ut i løpet av et par måneder, og ble erstattet av noen gamle russiske 6H8C (6N8S) jeg hadde liggende, og de virker utmerket.
    folder.jpg
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    3.712
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Jepp, det klikker kontinuerlig når den rør' på seg. Skremmende? Næh, ikke når du blir vant til det. Jeg blir mer skremt når telefonen ringer når jeg sitter og halvdupper :)
     
    • Haha
    Reaksjoner: raw

    breiva

    Medlem
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Jeg kjøpte min av deg, så den virker flott fortsatt 😁
    Har allerede oppgradert til Unison Usb og det var en stor forbedring. Likte ikke usb-inngangen tidligere, men nå er det blitt favoritt-inngangen. Låter mer åpen, detaljert og mer ørevennlig.
    Vurderer å bestille ‘Less is more’ - dacmodulen. Skal visst være mer ‘analog’ i lyden enn den originale ’OG’.
    Virker ikke som der er mange Yggdrasil-eiere i Norge.
    Jeg har også lurt på "Less is More" som får svært god omtale. Det er ikke på lager her noe sted tror jeg, men det er 0 problem å bestille direkte fra produsenten med 220V og Eurokontakt. De sender visst i løpet av et par dager.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ett par nye spennende produkter fra Schiit. Spesielt den nye fullbalanserte Skoll riaa'en!

     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.569
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen av dere i Sciit-avdelingen 🤭 som har A/B testet disse variantene mot hverandre med høykvalitets hodetelefoner?

    Dette er langt mer interessant en kabeldebatter, her får man faktisk en rask tilgang til å prøve seg ut i debatten: måler det bra eller låter det bra?

    Jeg har ikke testet men har lyst til å ta med mine kjente og kjære Sennheiser til en butikk for å teste.




    FRA REKLAMEN:

    Så… hvilken velger du?

    Velg Magni+ hvis du vil ha en diskrét oppbygget hodetelefonforsterker (diskrét = bygget opp av separate komponenter) til en meget gunstig pris – selv for å Schiit å være!

    Velg Magni Heretic dersom du ønsker en hodetelefonforsteker med sinnsykt gode målinger og en unik op-amp topologi (op-amp = modulbaserte forsterkerkretser), som byr på null feedback og i tillegg har et massivt utgangstrinn.


    Selv er jeg svært pragmatisk mtp kabler og til og med kilder og forsterkere. Men fikk noe å tenke på her:




    Har forresten kjøpt biografien til Schiit gutta for ett par år siden. Kul grunderhistorie. Har kommet halvveis.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Min eldgamle, dog Malmin-oppgraderte Musical Fidelity Tri-Vista DAC ble nylig via Hifi&Vinyl byttet ut med en halvgammel Gungnir MB, angivelig med de nyeste updatene. Det låter selvfølgelig annerledes, men ikke nødvendigvis bedre. MF’en var laidback og hadde rikere klangfarger, hvor Schiiten er dynamisk og skyver på mer i bassområdet. Balansert ut og flere innganger avgjorde saken, så jeg beholder Gungniren for nå.

    Edit: Kanskje å tukle litt med psu og analogdelen kan tilføre noen av de sterkere sidene MF’en hadde? Da blir den en godsak.
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.569
    Torget vurderinger
    10
    Det spennende er å teste de to konkrete headampene side om side
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn