Det ligger en Graham Slee Acession MM riaa til halv pris på finn nå. Den er nok endgame.. men som sagt, trapper nedJeg har kun sett på spesifikasjoner, data og målinger av Mani 2 og har kommet fram til
Dersom jeg gjør alvor av å leke med MM-pickuper kjøper jeg en og beholder min mye dyrere Limetree Phono II til MC.
- Den er langt bedre enn Mani 1
- Særdeles god til MM-pickuper pga justeringsmulighetene
- Ikke så god til MC pga litt begrensede justeringsmuligheter
Det finnes en Jack of both trades til under 10 kkr fra Musical Fidelity, men det er fremdeles veldig mye mer penger enn man må ut med for Mani 2 som måler like godt.
Liker å høre det! Gleder meg. Den er vel ganske mottakelig for støy, har litt problem med trangt rack. Men det får bare stå tilJeg hadde heller valgt Mani 2. Det er ganske utrolig hva de får til med opamper i dag.
Har Mani 2 selv, det er hørbar white noise når jeg skrur preampen min til klokka 9. Har du det? Er det kanskje noe man må tåle med så billig riaa? Må innrømme at jeg er litt skuffet.. med laveste gain er støyen til å leve med, men det går utover lydkvaliteten synes jeg (Nagaoka MP 200 MM)Mani 2 mottatt, koblet opp og «spilt» på. Kan ikke kalle det test, men umiddelbart låter den litt åpnere i toppen enn Rega Fono MM MK3, men uten å miste noe i bass og mellomtone.
Og snart er det jul og lyttetid.
Jeg sendte den tilbake til schiit for reperasjon jeg. Flere amerikanere på reddit sier den er dønn tyst. En fyr sa han hadde sendt den tilbake 2 ganger og nå var han fornøyd. Vi får se..Joda, det suser litt. Men ikke plagsomt før jeg passerer godt over normalverdien på volum. Og da legger jeg ikke merke til det mellom sporene da ørene må tilpasse seg. Ikke noe jeg har tenkt over før du spurte så da er veldig innafor min tolleranse som er forholdsvis lav. Det er mere sus på Rega Fono´ en min som er 5te generasjon.
Jeg hadde 2 en periode, den ene var oppgradert - den oppgraderte solgte jeg videreEr der noen Yggdrasil-eiere her inne?
I så fall, har noen oppgradert noen av de digitale eller analoge modulene?
Jeg kjøpte min av deg, så den virker flott fortsattJeg hadde 2 en periode, den ene var oppgradert - den oppgraderte solgte jeg videre
Synes personlig at Yggdrasil i originial utgave låter best.
Jeg kjøpte min av deg, så den virker flott fortsatt
Har allerede oppgradert til Unison Usb og det var en stor forbedring. Likte ikke usb-inngangen tidligere, men nå er det blitt favoritt-inngangen. Låter mer åpen, detaljert og mer ørevennlig.
Vurderer å bestille ‘Less is more’ - dacmodulen. Skal visst være mer ‘analog’ i lyden enn den originale ’OG’.
Virker ikke som der er mange Yggdrasil-eiere i Norge.
Jeg har også lurt på "Less is More" som får svært god omtale. Det er ikke på lager her noe sted tror jeg, men det er 0 problem å bestille direkte fra produsenten med 220V og Eurokontakt. De sender visst i løpet av et par dager.Jeg kjøpte min av deg, så den virker flott fortsatt
Har allerede oppgradert til Unison Usb og det var en stor forbedring. Likte ikke usb-inngangen tidligere, men nå er det blitt favoritt-inngangen. Låter mer åpen, detaljert og mer ørevennlig.
Vurderer å bestille ‘Less is more’ - dacmodulen. Skal visst være mer ‘analog’ i lyden enn den originale ’OG’.
Virker ikke som der er mange Yggdrasil-eiere i Norge.
Jeg har Vidar 2 og den spiller flott med de fleste hodetelefoner. Inkludert HE-6.