Se forskjellen på strømmetjenestene

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.882
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ja vi e heldig😊
Nja, det er vel både og. Kunne selv hatt lyst på Roon, men siden strømmetjenesten jeg bruker ikke støttes så betyr det at jeg enten må ha en tilleggs-streamingtjeneste for å få nytte av den største fordelen til Roon med søk på tvers av lokale filer og streaming samt musikkforslag. Men vet ikke om det er streamingtjenestene eller Roon som ikke muliggjør flere muligheter?

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Antall liker
7.620
Sted
Under stjernene
Mener å huske at Spotyfy sa nei, kanskje også Roon sa det?

Kjøpte Roon livstid for 7 år siden (499), så det er gratis nå.
Kan ikke tenke meg et liv uten Roon.
Bruker Nucleus+ med en SSD installert med alle Rippede CD'er.
Dessverre rippet i Wave.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Hvor mange her bruker mer enn én strømmetjeneste, da? Og på hvilken måte? At en har mer enn én strømmetjeneste i en familiehusstand er jo rimelig nok, men hvis en er alene om det, hva da?

Jeg bruker to strømmetjenester: Spotify pga kompatibilitet med Garmin-klokke (gidder ikke ha med mobilen på løpetur), årelang historikk som har sine fordeler i form av fine Discover Weeklys, og conveniency. Ingen annen tjeneste fungerer så sømløst med ulike enheter. Du kan styre musikken på smart-TVen med appen i mobilen, eller musikken som spiller på bluetooth fra mobilen med PCen osv. Det gjør ikke...

...Deezer, men de har CD-lyd. Og er også kompatible med Garmin-klokka. Driver og tester ut Deezer nå, etter å ha byttet bort Tidal. Men Deezer er ikke like sømløs og elegant i bruk som Spotify, og er dessuten pinlig treg! Når en "skipper" i et album må en faen meg VENTE mens appen tenker! Ganske ubrukelig, spør du meg.

Og just face it; Det er på Spotify musikk spres. Spillleliste til filmen du nettopp så? Du finner den på Spotify. Spillelista til din datters danseøvelser? Spotify. Spillelista alle kan bidra på til gjengens Trysil-tur? ... Ja da ...

Her i huset er det bare jeg som er interessert nok i musikk til å bruke strømmetjenester i det hele tatt. Kona klarer seg med Radio Rock i bilen, og har en sjelden gang "lånt" min Spotify hvis hun skal kjøre til jobben veldig tidlig om morgenen, overbevist om at hun kommer til å sovne bak rattet om det kommer nyheter eller reklame. Og datteren min er ett år, og kommer ikke til å gjøre krav på denslags på ennå noen år.

Så what to do? We live in interesting times, that's for sure! :-D ...for noen problemer vi har... Før jeg "gjenopplivet" hifi-interessen min for to år siden var både youtube og spotify mer enn bra nok for meg, med bluetooth i bilen og på øra, hehe. Men også da, skal sies, lot det seg merke at enkelte skiver på Spotify låter ekstremt dritt i form av bitcrushing/forvrengning, som f.eks. Deaths Individual Thought Patterns og Kari Bremnes' Gåte ved Gåte. Såpass ille at det fikk bli CD/vinyl-versjon eller være det samme.

Hvorfor reiser jeg problemstillingen egentlig? Jo, flere strømmetjenester er jo sløsing. I TV-verdenen er det jo en litt annen sak ettersom samordning er ikke-eksisterende, men jeg hadde heller brukt de kronene jeg nå bruker på Deezer på et reklamefritt youtube lite-abonnement, nå som datteren min begynner å digge catchy og teite videoer som for eksempel denne perlen. (Ja, jeg vet at jeg kan bruke adblocker i Chrome og knytte min bærbare PC til fjernsynsapparatet med en kabel av typen HDMI, men kom an!)

Menmen, kanskje jeg bare skal nyte å leve i interessante tider, og vips, før jeg visste ordet av det så har Spotify Hifi kommet, eller jeg har fått et alvorlig virus på hjernen og blitt klin gæren fotballsupporter for alle penga - hifi-penga inkludert!

Topp Bunn