Se TV på Mac

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Noen her som har noen gode tips?

Vært på epplebutikken, men de hadde ikke så god greie på det. Er nok ikke så vanlig...

Bør jo også være kompatiblt med FrontRow. :) :)

..Fant noe som heter Eye TV. Noen tips om hvilke model man bør gå for?

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
EyeTV er tingen! Naturligvis kompatibel med FrontRow. Programoversikt med http://www.tvtv.co.uk/cgi-bin/WebObjects/EPGen.woa (unntatt TV2 av ukjent grunn) Bruker selv en glimrende boks fra Miglia (MaxTV), men dessverre leveres ikke den lenger med EyeTV. Du kan imidlertid gå for den og kjøpe EyeTV som standalone. Ellers har vel også Elgato (EyeTV) OK bokser om du klarer deg uten text-tv. Jeg tror Applestore fører både Elgato og Miglia-produkter. Ta en titt der!

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
michell skrev:
EyeTV er tingen! Naturligvis kompatibel med FrontRow. Programoversikt med http://www.tvtv.co.uk/cgi-bin/WebObjects/EPGen.woa (unntatt TV2 av ukjent grunn) Bruker selv en glimrende boks fra Miglia (MaxTV), men dessverre leveres ikke den lenger med EyeTV. Du kan imidlertid gå for den og kjøpe EyeTV som standalone. Ellers har vel også Elgato (EyeTV) OK bokser om du klarer deg uten text-tv. Jeg tror Applestore fører både Elgato og Miglia-produkter. Ta en titt der!
Kan bare støtte det michell sier. EyeTV er fantastisk brukervennlig, muliggjør forprogrammerte opptak, gir deg opptak til harddisk av ett program mens du kikker på et annet, etc.

De har forskjellige modeller. Du kan sette kort fra Canal Digital eller andre leverandører rett inn i en EyeTV, pass bare på å kjøpe rett modell i forhold til abonnementstype (parabol, kabel, etc.) Butikken vet alt om det. (De burde i hvertfall vite det).

Salling Clicker (salling.com) gjør det mulig for det å styre EyeTV med mobiltelefonen. Du får også kontroll over FrontRow med den.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Takker! :)

Michell: Hva mener du med Miglia og Eye TV? Trenger man mer enn den ene enheten (EyeTV)?

Soundproof: Hvordan kan man sette et kort inn i EyeTV? Det kan da ikke være plass til det?

Ser ut til at jeg ikke helt har forstått konseptet, men er i allefall litt på gli... ;)

Mitt bruksområde vil være analog tv fra kabel og sannsynligvis Canal Digital fra kabel. Da trodde jeg at jeg måtte ha en egen CD dekoder og koble til EyeTV, men om jeg slipper dette hadde det jo vært flott.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Greven skrev:
Takker! :)

Michell: Hva mener du med Miglia og Eye TV? Trenger man mer enn den ene enheten (EyeTV)?
Jeg refererte til softwaren EyeTV. Kjøper du Eye TV hardware får du software Eye TV på kjøpet. Kjøper du Miglia TV må du nå kjøpe Eye TV software utenom. Miglias software er visstnok ikke så mye å skryte av. Men boksene er bra!

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Takker for tips!

Gikk for EyeTV til drøye tusenlappen.... Jøye meg. Dette var brukervennlige saker!!! Har kasta ut TVen og Macen begynner nå virkelig å trives som mediacenter....

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Gratulerer!

Har du fikset abonnement hos tvtv også da? Slik at du får tv-programmene tilgjengelige fra Front Row.

Det kom forresten en ny programvareversjon i dag med støtte for den nye iPoden og iPhone :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Et godt tiltak.

Å bygge en Mac om til et fjernsyn er en stor forbedring. :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.066
Sted
Holmestrand
Gjestemedlem skrev:
Et godt tiltak.

Å bygge en Mac om til et fjernsyn er en stor forbedring. :)
Ja, et bedre TV kan man knapt nok tenke seg! Ikke bare verdens beste OS, men det kan også bli et godt TV! ;)

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Vil ikke dra i gang en Mac vs PC diskusjon....

Uansett... Jeg er utrolig fornøyd med min løsning. Elegant datamaskin på alle måter + perfekt musikkavspiller (vel... i allefall om man hadde hatt en mer avansert fjernkontroll ala Sonos...Venter i spenning) + genial TV løsning med opptak, EPG osv + DVD spiller. Alt i samme maskin som stort sett ikke er større en en skjerm. ;D

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
OK, Greven. Jeg har nevnt dette før, nå MÅ du prøve det:

www.salling.com

Det du søker er Salling Clicker. Et billig program som du installerer på Mac'en din, og som sender en driver til mobiltelefonen.

Den styrer EyeTV, DVD-Player, VLC, iTunes, FrontRow, osv., osv., osv.,

Du får to-veis kontroll på mobiltelefonen, enten via BlueTooth eller WiFi. I går satt jeg med venner og bestilte musikk fra min ReadyNAS+, denne ble avspilt i full oppløsning på anlegget. Deretter koblet jeg til DVD-Player (vha mobilen), og vi så på film. Jeg mottok en telefon - da ble lyden først tonet ned, så stanset DVD-Player. Jeg svarte og da samtalen var over gikk DVD-Player i gang igjen. (MacMini).

"Fy, faen. Sånn skal jeg ha!" var omkvedet.

Går du inn i EyeTV funksjonen kan du velge kanaler, sette i gang opptak, aktivere FrontRow. EyeTV og Salling Clicker jobber utrolig godt sammen.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
OK, dette har du nevnt før ja... ;D ;)

Skal sjekke det ut, men har ikke akkurat siste modell på mobilfronten.. Men takk for tipset!

Kom på at jeg har en PDA liggende som burde være perfekt for oppgaven. Skal teste det ut en av de første dagene!! Nå har jeg akkurat koblet opp prosjektoren å Macen og har nok med å få den til å spille på lag...

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Lykke til. PDA fungerer utmerket - bare sjekk på salling.com om den du har er kompatibel, det er den høyst sannsynlig. Og det er kjempelett å komme i gang med å bruke Clicker. Du får 30 prøveklikk før de ber om betaling.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Da var Salling på plass!!! Fungerer helt utmerket! ;D ;D ;D

Takk for gjenntatte tips...

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg har en Mac Mini og kjøpte en Elgato EyeTV 250. Det ble et grusomt dårlig bilde fra min Force dig paraboltuner.som om det var et dårlig vhs opptak!! og et etterslep utav en annen verden. Prøvde også en lign.box til windows,som jeg også har på Mac Minien.
Jeg er desperat til å få igang et strøkent bilde på Macen før årsskiftet.. Noen som vet hva jeg skal gjør? Det kan også være til vindows,det spiller ikke så stor rolle.Bare bildet blir best mulig.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Merkelig. Virker som om det er noe galt med inngangssignalet ditt? Du kan sette ulike oppløsninger og signalbehandlinger. Etterslep har jeg aldri opplevd.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
BalticThor skrev:
Jeg har en Mac Mini og kjøpte en Elgato EyeTV 250. Det ble et grusomt dårlig bilde fra min Force dig paraboltuner.som om det var et dårlig vhs opptak!! og et etterslep utav en annen verden. Prøvde også en lign.box til windows,som jeg også har på Mac Minien.
Jeg er desperat til å få igang et strøkent bilde på Macen før årsskiftet.. Noen som vet hva jeg skal gjør? Det kan også være til vindows,det spiller ikke så stor rolle.Bare bildet blir best mulig.
Merkelig, ja. Skulle nesten tro du hadde NTSC-versjonen ;)

Hvordan er parabolboksen koplet til Elgatoen?

Topp Bunn