Seigmen - Total

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Åh, så deilig musikk! :)

Den har samlet støv en stund, men nå hentet jeg den fram igjen.  Mørk, dyster, melodisk rock.  Nær vokal og likevel et vidt lydbilde mikset med kunstnerisk kreativitet.  Jeg liker det, og dette står for meg som tidløs musikk med en fot i det meditative og den andre i hardrocken.

Måtte bare få uttrykke gleden over dette.  Totalt konge!

Edit: Og forresten: Bonus CDen med Hjernen er alene er bare den ultimate versjonen av denne deLillos-låta. Ohhh....

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Den har samlet støv en stund, men nå hentet jeg den fram igjen. Mørk, dyster, melodisk rock. Nær vokal og likevel et vidt lydbilde mikset med kunstnerisk kreativitet. Jeg liker det, og dette står for meg som tidløs musikk med en fot i det meditative og den andre i hardrocken.

Måtte bare få uttrykke gleden over dette. Totalt konge!

Edit: Og forresten: Bonus CDen med Hjernen er alene er bare den ultimate versjonen av denne deLillos-låta. Ohhh....
Av og til er det greit å bare være uenig!!! ;D

Seigmen sin versjon av "Hjernen er alene" grenser mot blasfemi......

Wortexsurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2004
Antall liker
0

Den har samlet støv en stund, men nå hentet jeg den fram igjen.  Mørk, dyster, melodisk rock.  Nær vokal og likevel et vidt lydbilde mikset med kunstnerisk kreativitet.  Jeg liker det, og dette står for meg som tidløs musikk med en fot i det meditative og den andre i hardrocken.

Måtte bare få uttrykke gleden over dette.  Totalt konge!

Ja, Seigmen platene kommer jeg bestandig til å ta vare på :)
Dette bandet var på sitt største når jeg begynte å bli seriøst interessert i musikk, og både "total", "metropolis" og "pluto" er plater jeg har hørt mye på.
Mistet imidlertidig ALL respekt for gutta etter at de kledde seg i lateks og ga ut "zeromancer".
Mister man fokus på musikken og istedet bare kjører på med image taper man utrolig mye av et bands troverdighet, og dette var et av de verste eksemplene.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Dette er vakker lesing. Seigmen var noe spesielt den gang. Jeg har det meste i hylla og jeg var på avskjedskonserten (den siste av dem ;D) på Rockefeller. Knallkonsert 8).

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Seigmen er helt klart noe av det største som har hendt norsk rock. kan vi håpe på en ny utgivelse nå i disse runions tider? :). Var så heldig å få med meg nesten en hel øving gjennom glassruta fra mixerommet og inn til innspillingsrommet på haugarock:) gutta har fortsatt drivet i seg.. Har bare et spørsmål, gutta er kristne eller?

L

Lydtekniker

Gjest
Mistet imidlertidig ALL respekt for gutta etter at de kledde seg i lateks og ga ut "zeromancer".
Zeromancer er et annet band og et annet konsept. Seigmengutta nyter fortsatt god respekt hos meg hvertfall, særlig etter deres konsert på en mindre rockeklubb i heimstaden hvor de ga uttrykk for at de savnet den "gamle tiden".

Skal hvertfall på Rockefeller i februar og se dem live!

L

Lydtekniker

Gjest
Seigmen er helt klart noe av det største som har hendt norsk rock. kan vi håpe på en ny utgivelse nå i disse runions tider? :). Var så heldig å få med meg nesten en hel øving gjennom glassruta fra mixerommet og inn til innspillingsrommet på haugarock:) gutta har fortsatt drivet i seg.. Har bare et spørsmål, gutta er kristne eller?
Haugarock ja, hehe. Har tilbrakt noen timer i øvingslokalene der ;)

Tror ikke Alex & gutta er kristne nei.

Wortexsurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2004
Antall liker
0
Zeromancer er et annet band og et annet konsept. Seigmengutta nyter fortsatt god respekt hos meg hvertfall, særlig etter deres konsert på en mindre rockeklubb i heimstaden hvor de ga uttrykk for at de savnet den "gamle tiden".

Skal hvertfall på Rockefeller i februar og se dem live!
skjønner hva du mener, og Seigmen er ennå et av de største norske rockeband i min bok-zeromancer og den greia der passa liksom bare ikke inn i forestillingen jeg hadde om alex&co som musikere.
Var på Seigmen når de spilte i Harstad under lanserings-turneen til metropolis(?), og det var min første ordentlige rockekonsert-noe som i sin tur gjør den til en
av de mest minneverdige og beste.
Ble en del Seigmen-cover på øvingslokalet i den tida,
spesielt "døderlein".Satt en stund bak slagverket før det harde partiet etter 2dre.ref satt som det skulle ;D

L

Lydtekniker

Gjest
Ble en del Seigmen-cover på øvingslokalet i den tida,
spesielt "døderlein".Satt en stund bak slagverket før det harde partiet etter 2dre.ref satt som det skulle ;D
Ah, de gode gamle tidene! Har mye minner fra denne perioden, hadde akkurat begynt å spille slagverk i band selv da, og Noralf var en stor inspirasjonskilde for meg. En kamerat av meg er fetteren til Alex, så vi fikk lov til å snike oss med på en øving de hadde. Dette var litt før Ameneon kom ut tror jeg.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
seigmen driver med kronerulling for dvd! alle som forhåndsbetaler for noe ekstra stash. opptaket er fra UKA seff..

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.863
Torget vurderinger
1
... jeg var på avskjedskonserten (den siste av dem ;D) på Rockefeller. Knallkonsert 8).
Jeg har da vitterlig billett til en konsert på rockefeller 18. feb. i år. hmm. det er kanskje en fare for at de blir «something else».

mvh
KJ

A

Affa

Gjest
Seigmenn var triste greier. Fryktelig dårlig norsk-engelsk uttale på vokalen og relativt uinteressante låter. Snahs bror bidro imidlertid med en del artige lydeffekter på Metropolis (eller hva nå det makkverket het). Mye form, lite innhold....

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Seigmenn var triste greier. Fryktelig dårlig norsk-engelsk uttale på vokalen og relativt uinteressante låter. Snahs bror bidro imidlertid med en del artige lydeffekter på Metropolis (eller hva nå det makkverket het). Mye form, lite innhold....
Norsk-engelsk uttale?  Hmmm....  Såvidt jeg husker synger de på norsk på Total, og er norske, så hvor du mener engelsk kommer inn i bildet aner jeg ikke.  Og så skrives det Seigmen, ikke Seigmenn.

Mulig de engelskspråklige albumene ikke når helt opp.  Men for meg er Total en glimrende skive, ihvertfall.

Trist, ja. Men på en god, meditativ, depressiv måte. Stemningsmusikk, men det fungerer overraskende godt på nachspiel (erfaring fra studenttiden).

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
55
Var på konsert med Klisne seigmenn på Sjøormen i Tønsberg og det var ikke spesielt imponerende. "Oppgraderingen" til Seigmenn var vellykket.

Döderlein og Hjernen er alene er klassikere.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
For de som vil bare ha en Seigmen CD så er Monument en grei oppsummering, har spilt den ganske mye.
14 låter fra 1989 til 1999.

I

ijustpop

Gjest
Den siste konserten til Seigmen i 98 på rockefeller gav meg tinnitus for livet. Greit nok, jeg hadde propper i øra, men kastet de fordi jeg gikk glipp av musikken.

Synes faktisk at Radiowaves er den beste skiva ved siden av Total.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hadde ikke Seigmenn vært " Norske " så hadde de faktisk vært ganske store ellers i Europa ( Verden ) .

De fikk hele en på terningen når de hadde bytta navn til Zeromancer på begge skivene , men hva gjør vel det , man må jo spille " klassisk " i Norge for å få 6 på terningen allikevel .

De har skapt sin egen stil , ikke noe herming her ;) .

A

Affa

Gjest
Hadde ikke Seigmenn vært " Norske " så hadde de faktisk vært ganske store ellers i Europa ( Verden ) .

De fikk hele en på terningen når de hadde bytta navn til Zeromancer på begge skivene , men hva gjør vel det , man må jo spille " klassisk " i Norge for å få 6 på terningen allikevel .

De har skapt sin egen stil , ikke noe herming her  ;) .
Vell, vell. Det eneste av interesse med Seigmen er vel nettopp det at de er norske. Middelmådig pompøs rock er det nok av.

K

kiwi

Gjest
Har aldri vært noe begeistret for seigmenn :-/ men skal bli gøy og høre på den nye skiva de kommer med :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Vell, vell. Det eneste av interesse med Seigmen er vel nettopp det at de er norske. Middelmådig pompøs rock er det nok av.

Er ikke " blodfan " , men syn,s de skaper sin egen stil og progrock digges , så da er det vel der likheten ligger ( pompøst ) 8) .

Topp Bunn