Musikk og Hi-Fi Selge vinyl (samleobjekter) i Oslo?

lessismore

Medlem
Ble medlem
30.04.2015
Innlegg
44
Antall liker
8
Hei. Noen som har tips til seriøs butikk som kjøper brukt vinyl i Oslo sentrum?

Har noen få sjeldne plater som jeg ønsker å bytte inn i annen vinyl. Selger bl.a. en Australsk utgave av Nirvana's Bleach fra 1989. Jeg er ikke så opptatt av å ha "samleobjekter" i samlingen - klarer meg fint med ordinære utgivelser av platene, så lenge ikke pressingene er helt forferdelige.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.735
Antall liker
15.897
Torget vurderinger
2
Hei. Noen som har tips til seriøs butikk som kjøper brukt vinyl i Oslo sentrum?

Har noen få sjeldne plater som jeg ønsker å bytte inn i annen vinyl. Selger bl.a. en Australsk utgave av Nirvana's Bleach fra 1989. Jeg er ikke så opptatt av å ha "samleobjekter" i samlingen - klarer meg fint med ordinære utgivelser av platene, så lenge ikke pressingene er helt forferdelige.
Tror ikke du finner en butikk i Oslo som gir deg gode deals på slikt. Prøv ebay. Du får større nedslagsfelt. Popsike.com er en god guide for prisnivå på sjeldenheter. Ellers kan du jo finne noen som er interessert i spesielle utgivelser her inne.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det finnes et knippe grupper for denslags på fjesboka.
 

lessismore

Medlem
Ble medlem
30.04.2015
Innlegg
44
Antall liker
8
Gidder ikke å selge selv, så jeg er forberedt på å selge med rabatt. Jeg skjønner jo at butikken må ha en margin på det de tar inn.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Da er det bare å gå til en forhandler, egentlig.

Spøk og spenning i Helgesesnsgate
Big Dipper
The Garden
Platelageret i Brugata?
Råkk og Rålls i Stortingsgata

Sikkert flere jeg ikke kommer på i farta, men en av dem tar det sikkert imot om det er verdifulle/sjeldne/etterspurte ting. Alle, når jeg tenke meg om. Hvem av dem som betaler best tør jeg ikke mene noe om.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.919
Antall liker
26.865
Sted
Oslo/Grebbestad
Er det en fin press av Bleach så kanske du får +500kr av inkjøper i Oslo? da kan du isteden kjøpe to nypress for den! Skall du selge noen specielle plater/presser finn kjøper som vil beltale for verdien.
 
Topp Bunn