Selger kontra kjøper.......

B

bamsemann

Gjest
Leste en selger-kjøper historie på hi-fi generelt..

Her følger en sann historie.....

Selger skal selge en bil....

Kjøper kommer for å se på bilen.....

Kjøper: Hvor mye skal du ha for bilen da?

Selger: Jeg tenkte 10 000kr jeg...

Kjøper: javel ja.. tar en runde og sjekker bilen, banker litt i kanalene, åpner og kikker i motoren o.l. Etter en nøye vurdering sier kjøper: Den er jo fin den.. hmmmm..

10 000kr sier du... hmmmm... jeg gir deg 11 000kr jeg...

Sånne kjøpere skulle det vært flere av... ;D

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Antall liker
0
Har hendt at jeg har betalt litt ekstra i tips for god service og en fin instilling fra selgeren.
Men det ganske sjelden man får lyst å gi mer penger enn produktet koster idag ,men det finnes andre tilfeller. Tror nok jeg tar med 200kr til han som kutter MDF til meg as we speak. Han gjorde en så god jobb forrige gang at det sparte meg ganske mye etterarbeide. Jeg betaler 30% ekstra for kuttingen ,men når platene gjør at det blir minimalt med arbeid på meg så fortjener jo mannen tips.

Virker som det er tabu i Norge å gi noe skikkelig med tips. Jeg ga 20% når jeg var i utlandet forrige gang. (alle stedene jeg spiste).

O

OldBoy

Gjest
10 000kr sier du... hmmmm... jeg gir deg 11 000kr jeg...

Sånne kjøpere skulle det vært flere av...   ;D
Nok en sann historie:

Kjøper (les: jeg) er på brukthandeltur, primært for å kjøpe forsterker og noen kabler, men får øye på en fin CD-spiller som selgeren har stående.

Kjøper (nok en gang: jeg): Den CD-spilleren kunne jeg tenke meg å kjøpe. Hva skal du ha for den, i så fall?

Selger: Jeg har kunne tenke meg tre og ethalvt, men du skal få den for tre tusen.

Kjøper: Da tenker vi sier tre og ethalvt.

Det hører med til historien at selger var 19 og skulle ut i militærtjeneste og jeg nærmer med 60 og er gjeldfri. Det får være måte på å utnytte situasjonen.

B

bamsemann

Gjest
Nok en sann historie:

Kjøper (les: jeg) er på brukthandeltur, primært for å kjøpe forsterker og noen kabler, men får øye på en fin CD-spiller som selgeren har stående.

Kjøper (nok en gang: jeg): Den CD-spilleren kunne jeg tenke meg å kjøpe. Hva skal du ha for den, i så fall?

Selger: Jeg har kunne tenke meg tre og ethalvt, men du skal få den for tre tusen.

Kjøper: Da tenker vi sier tre og ethalvt.

Det hører med til historien at selger var 19 og skulle ut i militærtjeneste og jeg nærmer med 60 og er gjeldfri. Det får være måte på å utnytte situasjonen.
Da var jo du en veldig grei kjøper da Oldboy...

Sender deg en mail når jeg skal selge noe stash.. ;)

O

OldBoy

Gjest
Da var jo du en veldig grei kjøper da Oldboy...

Sender deg en mail når jeg skal selge noe stash..  ;)
Takk, takk. Jeg kjenner at det er like før englevingene spretter ut mellom skulderbladene, så jeg får vel se å gjøre noe slemt nå, for å stoppe det.

Som den egoisten jeg innerst inne er, vel du trenger ikke å gå SÅ langt inn heller, var jeg grei utelukkende for min egen skyld. Skulle jeg sitte der i all fremtid og tenke på at jeg hadde lurt en nittenåring i pengenød hver gang jeg så på min fine CD-spiller? Nei, heller betale en "riktig" pris og formelig kjenne englevingene strutte hver gang jeg tenker på handelen.

Gjør godt, og du føler deg god selv.

Topp Bunn