Senebetennelse i skulderen.....

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Er litt krise på hjemmefronten nå - min bedre halvdel har pådratt seg en relativt solid senebetennesle i den ene skulderen. Dette fordi hun bærer mye på minstegutten på 10 mnd.

Dette har vel vedvart i snart 3 uker, og hun har allerede fått 2 kortisonsprøyter uten at det har gjort betydelige bedring.

Har lest litt på nettet om dette - og det synes å være litt forksjellige synspunkter på dette. Rådene fra fastlege, kiropraktor og andre spriker også.

Det tårner seg opp med spørsmål......

Jeg har forstått det slik at dette ikke er farlig, bare vondt. Og at det i grunn ikke blir verre over tid....stemmer det..?

Noen anbefaler tilnærmet 100% ro, mens andre hevder at nyere forskning sier at det ikke hjelper, og at det beste kan være å oppretthodle normal aktivitet, så vil betennelsen gå over av seg selv...?

Personlig har jeg vel tro på:
- Fysisk aktivitet som gåturer for å få ristet litt løs på skulderen og få i gang blodsirkulasjonen
- trene skulderen med mange repetisjoner og lav belastning selv om dette kan gjøre litt vondt (disse typiske fysioterapeut øvelsen som man får for skulderen)
- rikelig med hvile

I tillegg har jeg tro på å avlaste skulderen med sportstaping....finnes det noen som er gode på slikt i Bergen...?

Som sagt dette er krise, så her blir alt prøvd....noe annet som hjelper:
- kålblader
- akupunktur
- fysioterapeut/Kiropraktor
- operasjon

Mvh
OMF

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
965
Sted
Oslo
Torget vurderinger
126
har hatt det siden 2007....går aldri over ( blir bedre selvfølgelig..men)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
4
Hvis man vil bruke noen kroner på "kvakksalver" er naprapat et alternativ.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vidar P skrev:
Disse kortisoninjeksjonene; jeg går ut ifra at de var blandet med xylocain eller liknende bedøvelse for å bedømme treff eller ei; traff de? Det vet man dersom det ble umiddelbart smertefritt (bedøvelse).
Det ble ikke umiddelbart smertefritt - snarere tvert imot. De ble forøvrig satt i vifte (Et stikk med pumpet ut i 3 retninger så vidt jeg forstod). Ble ømt å jævlig dagen derpå, men så litt bedre i noen dager....

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vidar P skrev:
Generelt prinsipp er at man har det travelt dersom man vil ha tendinitter til å forsvinne like fort som de kom; mye på samme måte som at det er enklere å slukke et tidlig branntilløp enn en full-flamme brann.
Jëg fant denne på nettet....skrevet av en som utgir seg for å være allmennlege....er det noe hold i dette....

Jeg jobber til daglig som allmennpraktiker og ser mange senebetennelser per dag, ihvertfall mange i løpet av en uke. Det finnes mange råd om dette - noen har du allerede fått.
Resultater fra nylig publiserte undersøkelser viser at det IKKE dreier seg om noen betennelse, dvs det finnes ikke betennelsesceller der en skulle forventet at de var. Det reflekteres i at en før kalte senebetennelser for tendinitter. Nå kaller vi det tendinoser. (Oversatt betyr dette "noe med senen, men ikke betennelse") Betennelsesdempende medisin har lite for seg annet enn at de virker smertestillende og da er paracet like bra.
Mitt råd er: Bruk armen din akkurat så mye du vil, enten du skal bruke den til fluekasting eller pc-arbeid. Hvis du kaster i fjørten timer i strekk får du sannsynligvis mer vondt. Men - det skjer ikke noe mer enn det. Du kan ikke skade armen din eller gi den varig mèn. Det blir bare vondere. Og en dag er smerten borte.
Dette er ikke martyr- eller fakir-tankegang; dette funker. Ny smerteforskning viser at smertenes BETYDNING for oss regulererer smertens intensitet. Hvis du tror at smerten er alvorlig(feks du kan ikke fiske med flue) blir smerten sterkere og mer eksplisitt. Hvis du vet at smerten ikke vil hindre deg i noe forsvinner den raskere, dvs hjernen overser/sjalter ut smerten. Tendinose er IKKE en alvorlig tilstand.
Noen vil sikkert protestere på dette(bla fysioterapeuter), men det er fordi noen av dem "koker suppe på" senebetennelser. En velmenende og empatisk terapeut(eller moderator ) som tar deg i armen og ber deg "ta dette på alvor og holde deg i ro" kan faktisk være med på å opprettholde smerten!
Gode nyheter !?? Kjør på - og skitt fiske !! Andreas F

Mvh
OMF

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
113
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Har slitt med det samme.
Hadde en ganske tung fysisk jobb som ga seg utslag i vonde skuldre over tid. Fikk flere kortisonsprøyter hos fastlege uten effekt (ble bare mer smertefyllt), hatt flere kurer med Brexidol samt gått til fysioterapeut i nesten ett år. Alt dette uten effekt what so ever. Kom til slutt til en spesialist. Han forsøkte også kortison, denne gangen ble det brukt blandet med bedøvelse. Men med meget kort, om noe effekt. Så da ble det operasjon, først den ene skulderen. Etter ca 1 år med gradvis bedring ble den helt som ny. Deretter fikk jeg operert den andre med samme resultat. Dette er noen år siden og jeg har ikke hatt noen problemer med skuldrene etterpå.

Byttet selvfølgelig jobb den gangen etter lengre sykemelding, men har belastet skuldrene bra mye i heimen med div. oppusingsprosjekter uten skulderproblem av noe slag i etterkant.

Og ja Oblivion, vitamin D har jeg også forsøkt.

Synes VidarP virker som en kar å lytte på når det gjelder slike problemer som din bedre halvdel sliter med OMF.
Lykke til og god bedring til henne.

Mvh Gjert

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.977
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hei.
Langvarig statisk belastning er jo ikke heldig for kroppen på noen måte.
Har selv 4 barn, ja noen av de er ikke barn lenger, men de trenger jeg ikke å bære lenger.
Mitt råd er, hun må slutte å bære så mye på barnet, dette kommer til slutt til å gå utover ryggen hennes også.
Se bare på hvordan ryggen ser ut når man går å bærer et barn.
Barn har det bra på gulvet på magen,da får de sterk rygg og nakke.
Det har bestandig kommet mye ny forskning på ting.
Før skulle barn ligge på magen så skulle de ligge på rygg siste jeg hørte var på siden.
hva det er nå skal guden vite.
Mitt poeng er lytt til kroppen og ta hensyn til den.
Barn har ikke vondt av å gråte litt, det er sikkert bedre på armen til mor, (i barnets øyne) men de veit ikke sitt eget beste.
Dette sier jeg ikke får å være en bedreviter, men min erlige mening.
Får håpe hun blir bedre, har hatt dette selv så jeg veit hvor vondt hun har det.
Men hils kona og si god bedring.

Steinar.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Huff. Får håpe det retter seg for henne snart. Vi har en på 4 mnd som veier over 10 kg og som elsker å bli bært på. Jeg kan forstå at det kan skape trøbbel. Vi prøver å passe på å ikke bære for lenge av gangen. God bedring til kona.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vidar P skrev:
Må være forsiktig med å anbefale tiltak mot tendinoseplager, når det etter (den litt slanke) sykehistorien å dømme ikke er det som er problemet, men heller en akutt tendinitt. Det er jo tross alt bare under tre uker her.
Takk for alle innspill her...kunne du forklare forksjellen her for en lekman...og eventuelle ulike behov for behandling...?

Mvh
OMF

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.980
Torget vurderinger
4
Pri én bør vel være å unngå den repetitive stillingen/bevegelsen som oppstår når hun bærer barnet på samme måte hele tiden. Det er ikke nødvendigvis så lett, for man bærer på den måten som føles mest naturlig. Men det er viktig, imo.
Gjør man dette i starten går det oftest bra. En betennelse som har "satt seg" har en lei tendens til å vedlikeholde seg selv nesten uansett hvordan man bærer seg ad.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.015
Hva med å prøve en bæresele?
Har vært brukt hos oss med hell i det siste. (Fikk minstemann for et år siden. Nøyaktig ett år i dag faktisk.)

BabyBjørn sine er fine for de minste. Barnas Hus har nå den og en type til, men vil være forsiktig med å
anbefale den andre, da de små blir så "bredsporet" av de.

Mvh
Leif

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
OMF skrev:
Vidar P skrev:
Generelt prinsipp er at man har det travelt dersom man vil ha tendinitter til å forsvinne like fort som de kom; mye på samme måte som at det er enklere å slukke et tidlig branntilløp enn en full-flamme brann.
Resultater fra nylig publiserte undersøkelser viser at det IKKE dreier seg om noen betennelse, dvs det finnes ikke betennelsesceller der en skulle forventet at de var. Det reflekteres i at en før kalte senebetennelser for tendinitter. Nå kaller vi det tendinoser. (Oversatt betyr dette "noe med senen, men ikke betennelse") Betennelsesdempende medisin har lite for seg annet enn at de virker smertestillende og da er paracet like bra.
Er nok dette denne fastlegen refererer til når han hevder at sener ikke får betennelser.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/06/06/senebetennelse-slett-ingen/

- Fremdeles bruker mange begrep som akilles-senebetennelse, og mange leger skriver ut betennelsesdempende medisiner til disse pasientene. Dette er det liten vits i. Vi har en stor jobb når det gjelder å informere om at disse tilstandene ikke skyldes betennelse, men overbelastning, sier overlege Agnar Tegnander ved Klinikk for ortopedi og revmatologi.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Akupunktur fungerte over all forventning på meg. Hadde gått på medisiner i seks uker uten resultat, tok kontakt med akupunktør. 3 behandlinger og en drøy uke senere var jeg i full jobb som tømrer.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.621
Torget vurderinger
4
På meg også.
Egentlig ganske så fornøyelig.
Hos fastlegen får man IKKE hjelp, mens "kvakksalverene" fikser biffen gang på gang.....

Nu har det blitt sånn at jeg går til "kvakksalver" FØR jeg går til fastlegen.
Akupunktur funker

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
RJEL skrev:
På meg også.
Egentlig ganske så fornøyelig.
Hos fastlegen får man IKKE hjelp, mens "kvakksalverene" fikser biffen gang på gang.....

Nu har det blitt sånn at jeg går til "kvakksalver" FØR jeg går til fastlegen.
Akupunktur funker
Det var jo en undersøkelse på dette for en tid tilbake...

Aarbrekke utvalget gjorde for noen år siden en "brukerundersøkelse" på hva resultatet var for pasientene i møte med fastlegene. Resultatet var såpass nedslående at det åpnet opp nye dører for alternative behandlinger.
Det viste seg nemlig at under 50% av de som oppsøkte allmenlegene fikk en diagnose. Bare 1/3 oppgav at de var blitt bra eller bedre av legebehandlingen, 40% merket ingen endring, mens 21% svarte at de ble verre.

Nå er det en heftig diskusjon om dagen angående alternativ behandling, ledet av Human Etisk Forbund..
http://www.ingenlikerablilurt.no/

Hmm..sorry, dette ble visst helt off topic for trådstarter.. :-\

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.080
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Slår et slag for OMF 's andre inlegg... Og innse at kortison ikke er noen MEDISIN, (heller noe jæ***skap).
Og at de fleste "fast-leger" er også delvis sponset av legemiddel-produsenter...

Arne K

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Plutselig ble det en viss Snåsafaktor over denne tråden.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
23.225
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
room skrev:
Akupunktur fungerte over all forventning på meg. Hadde gått på medisiner i seks uker uten resultat, tok kontakt med akupunktør. 3 behandlinger og en drøy uke senere var jeg i full jobb som tømrer.
Enig i alt, tja, ikke som tømrer - men pianostemmer.

Akupunktur tre behandlinger, kiropraktor 3 behandlinger, samt begynt på treningsstudio - ikke noe problem lenger.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
hadde samme syndrom førr noen år siden,sykemeldt i 2,5mnd. Hadde en sløkkis av en lege som bare spurte om kor lenge æ vill være sykemeldt ??? Etter ca 2mnd fikk æ spørsmål om ka æ ville ::) Vel,æ ville bli bra sa æ,ka fan ellers :p Fikk så behandlinger vha laser hos andre,det funka :) Fikk beskjed om at beinet i armen va førr høyt,gnagde på skuldra :eek: Godta det eller operasjon,operasjon va ikkje ensbetydene med at det blei ok så æ fulgte rådet om å ta det med ro og det funker,ikkje meir problemer :D Dette va førr 13år sia

mvh Filip

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Jeg hadde vond i armen ett år siden. Det jeg gjorde var å strekke/tøye forsiktig etter å ha brukt armen litt, så spiste jeg selolje (Ruis) tran (the usual one.. ) og haibrusk protein piller... Det knærta det etter en til 2 mnd.. ja og ingefær, den må spises fersk,råsterke saker, men er voldsomt bra for betennelse. Det finnes jo ingefær instant tee også..

Spiste denne: http://www.proteinfabrikken.no/Avde...th-Pro-90-Kapsler-Proteinfabrikken-13536.aspx

Funka max altså!!!

Den selges på mange Coop butikker også, coop maxi og sånn. OBS har de også tro jeg. Eller Proteinfabrikken da.

Ellers, når man dusjer, så kan man variere mellom iskaldt og max varmt på det vonde stedet! Det er bra, og så kan man massere det forsiktig ett par ganger for dagen med en olje krem... Det er også bra.

Lave inntak av brennesletee er også smart!

Jeg trener hele tiden 1-2 timer pr dag.. , har drevet med kampsport og sånn siden 80 tallet. (Jeg bruker på en måte Kata som en trenigsform..) Når noe gjør vondt så blir man fortest bra ved å minske bruksmengden på det vonde stedet, men IKKE stoppe å bruke det!!!
Man må bevege den vonde armne,men selvsagt med varsomhet mens man "kurerer.."
Slutter man å bruk den og har den i fatle, det er IKKE smart!!

mvh

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.977
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Har vært plaget av kronisk betennelse i venstre skulder siden 1992. Ganske ille til å begynne med, men etter hvert blir man vant til det. Kommer og går, varierer i styrke. Har prøvd det meste- ultralyd, fysioterapi, kortison, holde seg i ro, kiropraktor+++++. Det som hjelper for meg er å ikke bry seg for mye om det samt tøy og bøy+ kiropraktor når det er smerter som værst. Man skal kjenne at man lever :)
Lykke til
Mvh Espen

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Selolje + tran + ingefær (den må være fersk) + rødbeter + hvitløk +vanlig løk/rødløk + chilli + haibruskpiller er "the bomb" på å få bort betennelser i kroppen er min erfaring! + spinat tomat og brokkoli egentlig..

Kosthold er VIKTIG når eller om man får en betennelse!!! Generellt sett er det jo viktig okke som!

mvh

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
F.E. skrev:
Fikk beskjed om at beinet i armen va førr høyt,gnagde på skuldra :eek: Godta det eller operasjon,operasjon va ikkje ensbetydene med at det blei ok så æ fulgte rådet om å ta det med ro og det funker,ikkje meir problemer :D Dette va førr 13år sia

mvh Filip
Mange av skulderproblemene kommer i forbindelse med svekket muskulatur på baksiden av skulder, på og rundt skulderbladet. Dette er muskler som skal holde overarmsbenet nede (eller i senter) når du løfter armen over hodet. Når det ikke skjer krympes (det fra før lille) mellomrommet i skulderen der supraspinatussenen kommer ut. Den blir klemt for så å bli "betent" og hoven som igjen gir enda mer "impingment".
Viktig derfor å trene scapula stabilitet/mobilitet/holdning samt rotatorcuffen når vi blir eldre....det øker sjansen for friske skuldre inn i alderdommen :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette her er blitt en litt depressiv tråd for de som er i trådstarters situasjon, nettopp skadd. Ikke er jeg helt bra jeg heller...

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har vært sykmeldt i 2 mnd grunnet skulderen :-\. Vel, det var egentlig toppers bare jeg ikke får mer trøbbel med jobben 8). Vel, egentlig hadde det vært toppers om det hadde presset meg i en annen retning jobbmessig :D. Så lenge skulderen er ok uten jobb :-\.

Behandlinger: Tøyninger, styrketrening, massasje, smertelindring i en periode og akupunktur. Men det er nok ikke i senene tror jeg.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
topline skrev:
F.E. skrev:
Fikk beskjed om at beinet i armen va førr høyt,gnagde på skuldra :eek: Godta det eller operasjon,operasjon va ikkje ensbetydene med at det blei ok så æ fulgte rådet om å ta det med ro og det funker,ikkje meir problemer :D Dette va førr 13år sia

mvh Filip
Mange av skulderproblemene kommer i forbindelse med svekket muskulatur på baksiden av skulder, på og rundt skulderbladet. Dette er muskler som skal holde overarmsbenet nede (eller i senter) når du løfter armen over hodet. Når det ikke skjer krympes (det fra før lille) mellomrommet i skulderen der supraspinatussenen kommer ut. Den blir klemt for så å bli "betent" og hoven som igjen gir enda mer "impingment".
Viktig derfor å trene scapula stabilitet/mobilitet/holdning samt rotatorcuffen når vi blir eldre....det øker sjansen for friske skuldre inn i alderdommen :)
Ok,mulig det,men fysiterapauten fant raskt ut at det var forskjell mellom høyre og venstre,sa at beinet kunne slipes ned for å bøte på problemet(gnagde på slimposen inni leddet slik at den ble betent).Men det ville kanskje ikkje bli bedre,kanskje verre ::) Så æ lot være.tok heller hensyn til det og det hjalp :) Skal nevnes at æ jobbe endel med hendene over hodet,e bilmekaniker.Mitt problem va kanskje at æ va lite flink til å be om hjelp når f.eks en girkasse skulle løftes på plass(tøff i trynet ::)) Blitt flinkere til det etterhvert ;)

mvh Filip

Amademus

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.09.2008
Antall liker
116
Torget vurderinger
1
Jeg tror på å holde seg i "ro" og i hvertfall ikke fortsette med det som i utgangspunkte gjordet at det ble betennelse, da det kan bli kronisk.
Litt lett sirkulasjonsøvelser uten vekter for å holde blodsirkualsjonen i gang er nok bra, og prøve å ikke ligge på de steder som er vondt, da jeg tror det bare irreterer mer. Hadde skikkelig problemer med betennelse i underarmene i mange år og prøvde det meste, men det som hjalp var et halvt til ett års hvile for armene. Har ikke hatt problemer med underarmer siden og det er vel over 15 år siden. Tror litt på å smøre inn de aktuelle stedene med bettennelsesdempende krem morgen og kveld en stund også. Men er nok også veldig individuelt fra person til person. God bedring!

Mvh

Amadmus.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
373
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
Dette her er blitt en litt depressiv tråd for de som er i trådstarters situasjon, nettopp skadd. Ikke er jeg helt bra jeg heller...
Du må gjerne kalle det depressiv. jeg velger å kalle det realitet.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
F.E. skrev:
topline skrev:
F.E. skrev:

mvh Filip
Ok,mulig det,men fysiterapauten fant raskt ut at det var forskjell mellom høyre og venstre,sa at beinet kunne slipes ned for å bøte på problemet(gnagde på slimposen inni leddet slik at den ble betent).Men det ville kanskje ikkje bli bedre,kanskje verre ::) Så æ lot være.tok heller hensyn til det og det hjalp :) Skal nevnes at æ jobbe endel med hendene over hodet,e bilmekaniker.Mitt problem va kanskje at æ va lite flink til å be om hjelp når f.eks en girkasse skulle løftes på plass(tøff i trynet ::)) Blitt flinkere til det etterhvert ;)

mvh Filip
Ja operasjon er selvsagt et alternativ, noen ganger blir det veldig bra.
Men jeg er mer tilhenger av oppretting på muskulær balanse rundt leddene og kroppen som helhet.
Det løser problemet på en "snillere" og mer varig måte. Får du smerter i skulder er det en årsak til det, operasjon gjør ingenting med årsaken.. :) (med unntak av fysiske skader som rupturer osv..)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Hvorfor i huleste har ikke trådstarter kjøpt sånn kengurusele til frua og barnet for lenge siden??? :D

Jeg mala huset for et par år siden. Dette skulle skje på rekordfart, og resultatet ble en allerforjævlig senebetennelse i begge armene OG skuldrene. Kortisonsprøyter har min gode venn almenlegen, sagt at man skal styre laaaang unna, så det ble 10 - 12 behandlinger hos fysioterapeut med sånne akupunkturnåler og strøm-manipulering av sener og muskler. Jeg spilte "piano" i 20 minutter på full automatikk flere ganger for uka - og det hjalp.

I fjor sommer snekra jeg ny bordkledning og porter på garasjen som tilhører feriehuset i min barndoms fjord, og da var det på'n igjen. Jeg begynte med selolje. To piller hver dag ( og en til irsksetter'n! ). Det hjelper utrolig bra!! Hvis jeg går uten seloljepiller et par uker, får jeg verk i venstre skulder. Etter et par dager med seloljepiller, er jeg krute god igjen - så jeg har trua på selolja. I tillegg gjør den visstnok mye bra med blodårene, og jeg tror jaggu det er potensfremmende også. Det er jo greie "bi-effekter", det og.

Selolje anbefales! Og nå er vel avlegger'n for stor til sånn kengurusele, så kanskje trådstarter skulle avlaste frua litt med bæringa??? ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
topline skrev:
Dette ble en smule gresk ( eller latinsk?) for meg...Hvordan i huleste trenes scapula stabilitet / mobilitet / holdning? Akkurat nå føles supraspinatussenene noe mørbanka etter en lang tur på fjellet - på ski....og det er ikke bare den, men mye anna i skrotten også..jeg oppdaga mange muskler i lårene som ikke har vært i bruk på lenge.. ;D

Topp Bunn