Focalmann
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 09.02.2005
- Antall liker
- 1
Takk for konstruktivt innspill. Jeg har selvsagt ikke problem med å se at dette ble helt på ville veier... Stemmer nok litt at jeg leste som fanden leser bibelen i et av de første innleggene, hvor jeg nærmest følte jeg ble beordret til å lese artikkelen, og gikk i vranglås. Men prøvde også å både takke, og si jeg ikke var interessert i teknisk info, og det mente jegron-hi skrev:Til Focalmann.
Jeg er i likhet med deg ikke spesielt sterk på det tekniske (pga begrenset interesse og ingen utdanning i den retning) og sliter nok med å forstå og ikke minst huske alt jeg leser når jeg går gjennom tekniske spesifikasjoner og teknisk informasjon. Men jeg får likevel en del ut av det, og det er et veldig bra supplement til de mer følelsesladede anbefalingene en får av folk som kun baserer seg på egen lytteerfaring i eget oppsett. Det viktige er å plukke opp det du skjønner, samt eventuelt stille spørsmål om det er noe du ikke skjønner - dersom du ønsker det oppklart.
Ønsker du ikke å få mer info eller forklaringer, kan du elegant la være å si noe mer - men likevel takke for den informasjon du har fått. Dersom du ikke får så mye ut av det, er den informasjonen i tråden uansett interessant for mange andre brukere - og den som har ofret av sin tid for å hjelpe deg har faktisk gjort et godt stykke arbeid for å bistå. Det står det stor respekt av uansett om du forstår informasjonen eller ikke. I stedet for å være takknemlig for hjelpen fremstår du som barnslig og lite hyggelig. Det er du nok helt sikkert ikke "in real life", men er et utslag av at du føler du kommer til kort og det er trist.
Vi kan ikke alle være dyktige på absolutt alt, og det er ikke et svakhetstegn. Jeg har ingen problemer med at andre kan mer om noe enn meg selv og føler meg heller ikke truet av det. Snarere tvert i mot, det er nyttig - så slipper jeg å prøve å være verdensmester i alt og får mer tid til å nyte musikk eller andre ting .
Men etter årevis her på sentralen, burde jeg ha visst bedre enn å være kranglete ja, ikke skjelden den blir omtalt som kranglesentralen ;D
Følte ikke at jeg kom til kort, snarere at noen prøvde å dra meg inn i en annen hifi religion, enn den jeg selv tror på
Er det noe jeg ikke er redd for å innrømme, så er det at det er mye man ikke har greie på.
Jeg skulle klart å sette meg inn i dette artikkelen omtaler, hvis jeg bare hadde hatt lyst og interesse, noe jeg ikke har.
Får bare beklage, og takke for forsøket på hjelp, selv om det ble en utakknemlig affære for deg CDWMcInSpots
For å komme tilbake til topic, så kan jeg sikkert etterhvert komme med rapport på hvordan HD600 fungerer sammen med Little Dot MKIV SE. Så kan vi få testet om man kan få god lyd, uten å forholde seg til de specsene som påstås å være så avgjørende