Sentrere svingspole i diskant

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.145
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg har en defekt Focal diskant hvor lissetråd var løsnet. Jeg fikk loddet det slik at det er kontakt gjennom skolen. Titanmembran er festet i gummi kant, men den er dessverre løsnet i kanten og må limes.

Jeg er veldig usikker på om jeg får sentrert
image.jpg
image.jpg
dette riktig. Er det noen som har gode tips?
image.jpg

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.145
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Fant forklaring på E-bay. Det er et skumblegg under gummiopphenget som går i oppløsning!
Kan kjøpe nytt skum på Ebay, men operasjonen ser vanskelig ut.
Noen som har vært borti dette? Er det noen i Norge som reparerer slik?

Dette settet kan KUN tilpasses Focal diskantdomer med Supronyl-oppheng som T90Ti / T100Ti-serien FORKLARINGER: Supronyl-suspensjonen er foret på undersiden med en veldig tynn skive av skum (...se bilder), dette skummet brytes ned over tid og ender opp med å flasse av Det er derfor viktig å endre det fordi det bevegelige elementet ikke lenger er riktig sentrert i motorluftspalten, og derfor risikerer du uopprettelig brudd på den bevegelige spolen! Vi selger ikke Supronyl-suspensjon! Vi tilbyr derfor dette paret med oppheng for å lime (lim følger med) UNDER Supronyl-opphenget, det respekterer de originale dimensjonene nøye Sett med limflaske spesielt tilpasset oppheng Vårt høyttalerreparasjonsverksted tilbyr eksklusivt å reparere diskanthøyttalere hvis skumoppheng har blitt dårligere over tid (noe som er uunngåelig!) Vi vil gjerne advare deg om vanskeligheten med å erstatte disse suspensjonene som krever mye dyktighet, dessuten må resentrering av den mobile enheten gjøres ved frekvensgeneratoren fordi det ikke er noen sentreringsindeks for den mobile enheten i motorens luftspalte!

Topp Bunn