Seriøse aktører på boligalarm...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.647
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Hvem er seriøse når det gjelder boligalarm! (Bergen)

Alle erfaringer mottas med stor interesse!

Mvh
OMF

T

Tølper

Gjest
Kjøp direkte av leverandøren, ikke gjennom en av disse provisjonsselgerne med "gode" tilbud. Sjekk hvor vaktsentralene (eller hva det heter) til de ulike selskapene ligger i forhold til boligen din. Sats på en av de større selskapene (Falken?).

Mvh

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har gode erfaringer med Hafslund selv hvertfall. Meld deg inn i Huseiernes landsforening så får du 50 Kr. avslag på mnd. beløpet.
Kan være greit å sjekke priser ved eventuelle utrykninger, oppringninger osv. samtidig.
Hos Hafslund er dette gratis, men jeg vet at hos Sector tar de betalt for utrykninger hvertfall. Men som tidligere nevnt, kan være greit å sjekke avstand til vakt sentral.
I pakken til Hafslund er det også med brannalarm som er koblet til sentralen også, kjekt å ha. Jeg kjøpte med ekstra følere for å dekke anlegget og ikke minst platesamlingen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg bruker Hafslund.
Men jeg lurer på om det har noen hensikt. På direkte spørsmål om hva de kan utrette for å forhindre innbrudd og tyveri når de overrasker en tyv på fersk gjerning, var svaret, ingenting. De kan kun observere og varsle eier, mens de ser tyven bærer ut den ene verdigjenstanden etter den andre.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Milton Security!

Sorry, har akkurat lest Stieg Larsson... ;)

S

slowmotion4

Gjest
Jeg bruker Hafslund og har bare gode erfaringer.

Når det gjelder nytten av alarm er det vel så at
boliger med alarmer har færre inbrudd. Sies det.
Dessuten har alarmen min også en brannvarsler koblet til sentralen.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.434
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
De fire store er Securitas, Hafslund Sikkerhet (heter nå Infratekt Vakt), G4S (tidligere Falck) og Vakt Service. Brannvesenet tilbyr også alarm på lik linje med de øvrige private firmaene.

Securitas har kjøpt opp alle Hafslunds privatkunder. Dette får nok liten betydning for de som er kunder, annet enn at det kanskje kommer en Securitasansatt på døren i framtiden.

Tror det er hipp som happ hva du velger.

Christian, som jobber i Hafslund

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
Hva har skjedd med Rotwailer, Schefer og Dobbermann? De er vel av de beste i dette segmentet. Står ikke akkurat og ser på mens svinedyr HiFi bæres ut av huset!

T

Thomas1

Gjest
Som et ledd i renoveringen av nyinnkjøpt bolig, har vi fått montert innbrudsalarm/brannalarm. Vi valgte Vaktservice etter en mailrunde med alle de sentrale aktørene i markedet.

Vi valgte 1 ekstra seriekoblet brannvarsler og 2 fjernkontroller som ekstrautstyr.

Dette kom på ca 2500 ferdig koblet opp og montert. Hvordan service nivået dems er, kan jeg ikke uttale meg om, men de kom og monterte den dagen de sa de skulle, og det er en god start!!

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.434
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Bikkje er sikkert kjekt det, men den hjelper veldig lite den dagen huset ditt brenner/ulmebrann eller lignende. Og du/dere ikke er hjemme.

Og et annet tips. Få opp flere røykdetektorer/varslere! Har vært hjemme hos hundrevis av familier med ALT for få detektorer. Helst en i hver etasje. (Som er koblet til alarmen) Og gjerne flere egne. På soverom og i gangen utenfor.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
En annen ting å ta med seg er å sjekke medlemskap en gjerne har i det ene og andre.
Har du f.eks Diners-kort, gir Securitas bedre pris. Det samme gjelder vel også de store boligbyggelagene (Obos/USBL osv) . Sjekk evt. fagforening, forsikringsselskap +++
Utrolig hvor mange medlemsrabatter det er å hente for den som følger med litt.

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
C. Alshus skrev:
Bikkje er sikkert kjekt det, men den hjelper veldig lite den dagen huset ditt brenner/ulmebrann eller lignende. Og du/dere ikke er hjemme.

Og et annet tips. Få opp flere røykdetektorer/varslere! Har vært hjemme hos hundrevis av familier med ALT for få detektorer. Helst en i hver etasje. (Som er koblet til alarmen) Og gjerne flere egne. På soverom og i gangen utenfor.
Har en røydetektor i hvert rom og to i stua jeg, samt et rundhåndet utvalg av pulver og skumslukeapparater litt "rundt omkring", dvs ved alle ildsteder samt bunn og topp av trappen, i bodene, mor og fars soverom og i garasjen. I dag koster slikt så lite at det er billig forsikring.

Huset er dessuten klargjort for innbruddsalarm, glassknusing og bevegelses dektektorer, som dekker vinduer og dører på samtlige rom og rør er også lagt for ITV dekning både utvendig og innveding med dekning av alle "access punkter". Klargjort for strobelamper på husmønene og en ringeklokke som kan vekke døde! Men der har mor lagt ned veto. Så anlegget er ikke installert selv om strobelys, alarmklokke og infrarøde videokameraer ligger på lager.

Ok er ening i at det ikke er vakkert, men skal man vær "værst i gata" må man jo bare ta den helt ut! Ikke sant? 8) På den annen side har fruen et farlig godt poeng i at det er så lenge siden noen har brutt seg inn i et privathus, eller stjålet en bil her i kommunen at ingen husker sist det skjedde. :-X

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
C. Alshus skrev:
ringeklokke som kan vekke døde
Altså tåkelur og kompressor? ;D
Flyalarm?? Ja hvorfor ikke?? ;D

Nei den jeg har er en ringklokke med diameter ca 35 cm av den typen som ble brukt på skolene i gamle gode dager. Kobles på lysnettet og ringer med frekvens 50Hz, vekselstrømmen som driver hammeren. :D

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
61
Sted
Belgia
Benytter boligalarm fra Securitas Direct AS, og er godt fornøyd så langt :)

Med 3 bevegelsesdetektorer, sensor på utgangsdør samt røykdetektor kom regningen på drøyt 4 lapper.

Forøvrig har Securitas Direct AS nettopp kjøpt opp Hafslund Sikkerhet Privat.

www.06010.no

Mvh
Arne Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
Har du Securitas i nærheten er vel de et sikkerstikk i denne sammenhengen. De er store og de er proff. Lite sansynlig at de blir kjøpt av andre slik at du knapt må tenke på å skulle forholde deg til et nytt firma etter et år eller to. På den annen side er de sikkert ikke billigst ( vet ikke, bare en antagelse ) men så spørs det om en prisforskjell veier opp for tryggehten som ligger i et så stort selskap? Man får jo dessverre ofte i forhold til hva man betaler.

Nå skal jeg i ærlighetens navn tilføye at jeg er "litt" inhabil da jeg har jobbet i Securitas for mange år siden. Beste jobben jeg noensinne har hatt! ( Men det er en lang historie som vi får dele senere ;) )

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.647
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Takker for innspill!